مشکلات درمانی پردیس بومهن و جاجرود با بیمارستان الغدیر حل می‌شود

پردیس- نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس گفت: مشکلات درمانی پردیس بومهن و جاجرود با بیمارستان الغدیر حل می‌شود اما با افزایش جمعیت به زمین و تخت بیمارستانی بیشتر نیاز است.

به گزارش صبح پردیس، سیده فاطمه ذوالقدر در خصوص لزوم زیر ساخت‌های شهرستان اظهار داشت: با توجه به رشد جمعیت در شهر پردیس نیازمند زیرساخت‌های کلان هستیم.

وی بیان کرد: شهر جدید پردیس با بارگذاری جمعیتی و تکمیل واحدهای مسکن مهر بعد از چند سال به جمعیتی چند برابر خواهد رسید بنابراین مشکلات خدمات دهی در تمام بخش‌ها، پاسخگوی نیاز جمعیتی نیست و باید اقداماتی برای تقویت زیرساخت‌ها انجام شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توسعه امور زیربنایی برای ایجاد توازن در شاخص‌های افزایش جمعیت و خدمات رفاهی ساکنان آتی شهرستان پردیس، ضروری است.

وی با اشاره به مشکلات شهروندان اظهار داشت: مشکلات عوارض آزادراه سردار سلیمانی (تهران پردیس)، تردد در جاده قدیم و راه‌های دسترسی شهرستان و توجه بیش از پیش به کاهش آلودگی هوا و لزوم گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی، نیاز به احداث مترو در پردیس را دوچندان کرده است.

ذوالقدر نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد با توجه به در نظر گرفتن ردیف بودجه برای مترو تهران – پردیس این پروژه سال آینده آغاز می‌شود که تحولی بزرگ در مسیر تهران – پردیس و بالعکس ایجاد خواهد شد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضمن اینکه در بودجه سال قبل نیز اعتباری برای این امر تخصیص داده شد، حسب اعلام مسئولین، اقدامات اجرایی آن به زودی شروع می‌شود.

ذوالقدر نبود مرکز درمانی و بهداشتی را در شهرستان پردیس را یکی مشکلات و مطالبات شهروندان خواند و گفت: نبود مرکز بهداشتی درمانی مشکلات فراوانی را برای ساکنین به وجود آورده است.

وی افزود: با چشم‌انداز موجود، مشکلات درمانی پردیس، بومهن و جاجرود با راه‌اندازی بیمارستان خیریه الغدیر حل می‌شود و لازم است که با توجه به افزایش جمعیت پردیس در سال‌های آینده، تمهیدات تأمین زمین مورد نیاز بیمارستانی با تعداد تخت‌های بیشتر اندیشیده شود.

ذوالقدر عنوان کرد: در این راستا جلساتی با وزیر بهداشت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، استاندار تهران و سایر مسئولین اجرایی در چند نوبت داشته ایم و وضعیت بیمارستان شهرستان‌ها به خصوص شهرستان پردیس و اطاله ساخت بیمارستان خیرساز را متذکر شده ایم و آخرین توافق نامه نهایی با خیرین را با اولویت اورژانس و درمانگاه و آزمایشگاه در فاز یک طرح و مورد تاکید قرار گرفت.

وی گفت: طی جلسات مذکور مقرر شد که دانشگاه علوم پزشکی کادر درمان و تجهیزات پزشکی را تأمین نماید و بخشی از هزینه‌ها نیز توسط خیرین پرداخت شود و نهایتاً اواخر بهمن یا اوایل اسفند به بهره برداری برسد.

ذوالقدر بیان کرد: برای بودجه فاز دو این پروژه نیز، مجمع نمایندگان تهران در لایحه بودجه ۹۹ در پیگیری‌ها اعلام نموده اند که در این راستا پیشنهاد بودجه مناسب را به کمیسیون تلفیق ارائه داده ایم. و فاز سه آن در وزارت بهداشت و درمان وهم مجمع نمایندگان تهران پیگیر ی می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا