متقاضیان زون ۲ پردیس نگران نباشند

مدیر طرح فاز ۱۱ پردیس گفت: بر اساس اولویت‌بندی، تکمیل پروژه زون ۲ فاز ۱۱ پردیس در اولویت آخر است و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش صبح پردیس، مسکن مهر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور به شمار می‌رود که طی دو دهه گذشته بسیاری از دهک‌های ضعیف جامعه به واسطه آن خانه‌دار شدند و البته بخش عمده‌ای از این متقاضیان هم به دلیل مشکلاتی از جمله حضور تعاونی‌ها، نبود زیر ساخت‌های کافی، افزایش قیمت مصالح ساختمانی و پیمانکاران غیر‌حرفه‌ای ساخت و تحویل واحد‌هایشان به تعویق افتاده است.

در حال حاضر با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و دستور او مبنی بر تکمیل و تحویل هرچه سریعتر واحد‌های مسکن مهر سرعت اجرا و ساخت این واحد‌ها افزایش یافته است و خوشبختانه با انتخاب پیمانکاران مجرب و تزریق منابع مالی بخش عمده‌ای از این واحد‌ها به بهره برداری رسیده و پرونده واحد‌های باقی مانده هم تا پایان سال بسته می‌شود.

براساس این گزارش امروز طی تماس‌های مکرر متقاضیان فاز ۱۱ زون ۲ پردیس با باشگاه خبرنگاران جوان این گروه اعلام کردند که هنوز بعد از گذشت ۱۰ سال واحد‌های مسکن مهر در این زون و بلوک به بهره‌برداری نرسیده، این در حالی است که سایر زون‌های این فاز از جمله ۱، ۳ و ۴ در حال تکمیل شدن هستند و به نظر می‌رسد پیمانکاران این زون را رها کرده‌اند و از سوی دیگر هم تا کنون چندین بار به آن افزایش قیمت خورده است.

در همین رابطه نیل فروشان مدیر طرح فاز ۱۱ پردیس با بیان اینکه مدیریت جدید در شرکت عمران پردیس و همچنین دستور وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل واحد‌های باقی مانده در پردیس نقش بسیار موثری در سرعت و تکمیل این واحد‌ها داشته است، گفت: اولویت تکمیل واحد‌های مسکن مهر در فاز ۱۱ مربوط به زون‌های ۱ و ۳ بوده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تحویل واحد‌های زون ۲ در مرحله آخر قرار دارد.

او ادامه داد: سرعت ساخت و تکمیل این واحد‌ها خوب است و این طور نیست که اقدامی برای ساخت و یا تکمیل این واحد‌ها صورت نگرفته باشد بلکه به ترتیب تمامی واحد‌ها در حال ساخت هستند.

نیل فروشان با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی زون‌های ۳ و ۴ به ۹۰ درصد رسیده است گفت: تا چند ماه آینده تمامی واحد‌های مسکن مهر در زون‌های ۳ و ۴ به متقاضیان تحویل داده می‌شوند و با توجه به اینکه ساخت این واحد‌ها در مقایسه با سایر پروژه‌ها از پیشرفت خوبی برخودار هستند بنابراین اولویت را در این بخش قرار داده‌ایم.

به گفته این مقام مسئول متقاضیان زون ۲ نباید نگران رها شدن واحد‌های مسکن مهر در این فاز باشند.

*تا پایان سال پرونده حدود ۶ هزار واحد مسکن مهر در فاز ۱۱ بسته می‌شود

مدیر طرح فاز ۱۱ پردیس گفت: به هیچ عنوان پروژه‌های این منطقه رها نشده و ما در حال تکمیل محوطه سازی و ایجاد دیوار‌های حائل هستیم و با توجه به آنکه سایر زون‌ها در این محدوده به ترتیب در حال ساخت هستند، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ساخت این واحد‌ها صورت می‌گیرد.

نیل فروشان اظهار کرد: ۱۷ هزار واحد مسکن مهر در فاز ۱۱ که در زون‌های ۱، ۵ و بخشی از زون ۴ بوده به بهره برداری رسیده و ۱۵ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده که ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در این فاز تا پایان سال افتتاح می‌شود.

او تاکید کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده واحد‌های مسکن مهر در زون‌های ۲ تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

براساس این گزارش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مهر، فقط ۶۳ هزار واحد باقی مانده است که تا پایان امسال به پایان می‌رسد. در طی ۲ سال گذشته حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی مهر باقی مانده بود که امروز این رقم به ۶۳ هزار واحد رسیده است.

تاکنون بیش از هزار واحد مسکونی مهر تحویل متقاضیان شده و ۱۲۰ هزار واحد نیز آماده تحویل است که تنها انشعابات و تاسیسات آن‌ها باقی مانده است همچنین ۱۰۰ هزار واحد مسکونی مهر باقیمانده پرونده حقوقی دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا