متروی پردیس دارای اعتبار در برنامه پنجم توسعه است/ مطالعات متروی شهر پردیس انجام گرفته است

شهردار پردیس با اشاره به اینکه تردد خودروها در آینده یک شهر 600 هزارنفری، منشأ اصلی آلودگی هوا می‌باشد، گفت: برای احداث متروی پردیس در برنامه پنجم توسعه، اعتبار درنظر گرفته‌شده است و مطالعات متروی پردیس به سرانجام رسیده است.
به گزارش صبح پردیس؛ محمد لاله اظهار کرد: در سال 88 دولت وقت ساخت 100 هزار واحد مسکن مهر در شهر پردیس را تصویب کرد و امروز شاهد هستیم با احتساب جمعیت 280 هزارنفری که قبل از این مصوبات برای شهر پردیس در نظر گرفته‌شده بود، جمعیت آینده پردیس به 550 تا 600 هزار نفر خواهد رسید.
وی بابیان اینکه در این محاسبه متوسط هر خانوار را 3.5 نفر در نظر گرفته‌شده است، افزود: در کنار شهر پردیس بیش از چهار هزار و 500 واحد تولیدی وجود دارد که برخی از آنان مانند کارخانه‌های بزرگ صنایع پلاستیک، آلاینده محیط‌زیست هستند؛ اما منبع اصلی آلودگی هوای شهر پردیس خودروهایی است که در شهر برای خدمات‌دهی تردد می‌کنند.
شهردار پردیس با اشاره به اینکه در شمال شهر پردیس شاهد وجود وضعیتی کوهستانی هستیم که آلودگی راه فرار و انتقالی از سمت شمال ندارد، خاطرنشان کرد: همچنین کلان‌شهر تهران که در قسمت شرقی شهر ما قرار دارد به‌صورت بالقوه دارای آلودگی است و این دو عامل در زمستان به سبب وارونگی هوا، باعث آلودگی شهر پردیس می‌شود.

لاله حرکت به‌سوی توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی را از ملزومات شهری در پردیس در راستای کاهش آلودگی دانست و تأکید کرد: شهرداری پردیس مکاتبات متعددی را با در این رابطه با سازمان شهرداری‌ها داشته و اعتبار مناسبی را برای تهیه و خرید اتوبوس‌های شهری در نظر داریم.
وی افزود: با برخی از کارخانه‌های موجود در سطح کشور صحبت‌هایی در خصوص جلوگیری از بروز این مشکلات داشته‌ایم و به دنبال راهکاری برای تأمین خودروهای مورد نیاز برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و ترویج فرهنگ استفاده از آن برای کاهش تقاضای سفر با وسایل نقلیه شخصی هستیم.
شهردار پردیس تصریح کرد: یکی از عمده‌ترین مشکلات پیش رو تولید اتوبوس‌های شهری است؛ زیرا می‌بایست بخشی از قطعات این خودروها از خارج کشور تأمین شود و این مسئله ای است که مسئولین در سطح کلان کشوری با آن روبرو هستند.
لاله اظهار امیدواری کرد: در آینده مترو شهر پردیس بر اساس مصوبات مبتنی بر مصوبات کمیسیون 215 برنامه پنجم توسعه، دارای ردیف اعتباری است، احداث شود.
وی خاطرنشان کرد: مطالعات مترو سال گذشته توسط شرکت عمران انجام‌شده و صحبت‌هایی در خصوص آغاز عملیات اجرایی در سال 96 وجود دارد.
انتهای پیام/

2 دیدگاه

  1. الان که درحال خواندن این مطلب هستم آبان ماه97 است و خبری از مترو نیست لطفا تاریخ درستی از احداث مترو بدهید اگر قرار است مترو زده شود.

  2. قبلا یه نفر کامنت گذاشته بود الان که دارم میخونم آبان ۹۷ هست و خبری از مترو نیست، خدمتتون عرض کنم الان که من داشتم خبر رو میخوندم اول آذر ۹۸ هست و باز هم خبری از مترو نیست کی گفته ثبات نداریم ما کلا سکون و ثبات داریم ناشکر نباش بگو الحمدلله ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا