لودگی خاک امنیت مردم را به خطر انداخته / آبخیزداری ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پردیس

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: آلودگی به صورت گسترده در منابع خاکی کشور وارد شده است و این آلودگی به صورت عمدی و یا سهوی سلامت انسان را مستقیم و یا غیر مستقیم به مخاطره می‌اندازد.

به گزارش صبح پردیس، سید محمد قریشی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس در پردیس با اشاره به برگزاری جلسه پدافند غیرعامل، اظهار کرد: دو نشست مدیریت راهبری و پدافند غیرعامل برگزار شد که جلسه راهبری برای اولین بار در شهرستان و با موضوعاتی مانند تغییر کاربری، تداخلات، پیشگیری از بیماری‌های شایع دام و طیور منطقه، عملکرد دامپزشکی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در جلسه مدیریت راهبری مباحثی از جمله تبادل نظر در خصوص مناطق چهارگانه محیط زیستی، تعیین و تکلیف پلاک‌های اصلی و فرعی، مشکلات عشایری و آلودگی خاک مطرح شد، ادامه داد: در جلسه پدافند غیرعامل مسؤولان به اهمیت و ضرورت حفظ و حراست از منابع خاکی شهرستان پردیس در راستای تأمین و حفظ امنیت غذایی و افزایش توانمندی دستگاه‌های متولی اشاره و تأکید داشتند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس با تأکید بر این موضوع که آلودگی به صورت گسترده در منابع خاکی کشور وارد شده، بیان کرد: این آلودگی به صورت عمدی و یا سهوی سلامت انسان را مستقیم و یا غیر مستقیم به مخاطره می‌اندازد و همکاری دستگاه‌های مرتبط با جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در کاهش این خطرات بسیار مؤثر است.

قریشی اذعان کرد: برای حفظ و صیانت از خاک کشاورزی در شهرستان پردیس اعتباری ۲۰ میلیارد ریالی از اعتبارات صندوق توسعه ملی به این منطقه اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: با اختصاص این اعتبار حدود ۴۰۰ هکتار عملیات آبخیزداری، کپه‌کاری، درختکاری و احداث سیل بند در روستاهای اطراف شهرستان پردیس انجام خواهد شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس در پایان ابراز داشت: با ایجاد کارگاه آموزشی و کارگروه‌های تخصصی‌تر در جهت رفع موانع تولید و حفظ امنیت غذایی و خاک بسیار حیاتی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا