فعالیت سامانه استعلام الکترونیک مسکن مهر پردیس آغاز شد

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اعلام آغاز به کار سامانه خدمات الکترونیک مسکن مهر پردیس گفت: این سامانه با هدف ایجاد فضایی امن برای ارائه اطلاعات دقیق واحدها و جلوگیری از حضور دلالان در خرید و فروش واحدهای مسکن مهر پردیس رونمایی و راه اندازی شد.

به گزارش صبح پردیس، مهدی هدایت در حاشیه رونمایی از سامانه خدمات الکترونیک شرکت عمران شهر جدید پردیس که با حضور علیرضا آقاجری دادستان شهرستان پردیس برگزار شد به خبرنگاران گفت: در این سیستم مالکان وضعیت مالکیت، پیشرفت فیزیکی واحد، وضعیت حقوقی و مالی واحد خودرا فضایی ایمن و شفاف و با اطلاعات دقیق خرید و فروش دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به سوء استفاده دلالان از بی خبری متقاضیان واحدهای مسکن مهر پردیس، خاطر نشان کرد: پیش از این روزانه شاهد حضور شاکیان زیادی در محاکم قضایی پردیس به دلیل کلاه برداری در خرید و فروش واحدهای مسکن مهر توسط دلالان بودیم که این مشکل جدی با ارائه اطلاعات دقیق در سامانه خدمات الکترونیک شرکت عمران مرتفع می شود.

مدیر عامل شرکت عمران ضمن تقدیر از مساعدت علیرضا آقاجری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس گفت: به منظور جلوگیری از حضور دلالان در خرید و فروش واحدهای مسکن مهر و با تاکید دادستان این سامانه که قابل دسترس عموم متقاضیان در تلفن همراه نیز هست، توسط واحد فنی شرکت عمران طراحی و امروز به بهره برداری رسید.

هدایت گفت: متقاضیان در این سامانه تنها استعلام می گیرند و نقل و انتقال واحد در محل کارگزاری مسکن مهر در خیابان فروردین جنوبی پردیس حضوری با دریافت سند ۵ برگی غیر قابل جعل و بررسی شده توسط کارشناسان انجام می‌شود تا مالکان نگرانی بابت موارد حقوقی، مالی، بدهکاری، پیشرفت فیزیکی واحد خود نداشته باشند.

وی با اشاره به ضریب بالای ایمنی سامانه خدمات الکترونیک اظهار داشت: شهروندان، پیمانکاران و پرسنل کاربران تعریف شده برای سامانه هستند و پرسنل خارج از شرکت امکان ورود به سامانه را ندارند و کد ملی، کد بلوک مسکن مهر و کداختصاصی واحد تنها راه ورود به سامانه برای مالکان است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه داد: ثبت هر کد توسط کارشناسان فنی شناسایی می‌شود و با همکاری اداره مخابرات از هفته آینده برای مالک صاحب خط تلفن همراه پیامک ورود به سامانه ارسال می شود و پس از اتصال به سیتم سامانه ثبت احوال کاربر به طور کامل شناسایی می‌شود.

هدایت عنوان کرد: در این سامانه اگر شخصی چندین واحد را جستجو کند، پیام استعلام های وی برای ما ارسال شده ودر صورت ادامه استعلام، ورود کاربر شناسایی شده به سامانه مسدودخواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۸ درصد از واحدهای مسکن مهر پردیس قابل گزارش گیری هستند، عنوان کرد: آخرین نتیجه استعلام مالک با وارد کردن نام، کد ملی و پس از مطابقت مشخصات با سوابق موجود در اختیار مالک کاربر قرار می گیرد و اطلاعات سامانه هر شب ساعت ۱۲ بر اساس داده سایت ها به روز رسانی می شود تا مالکان در جریان آخرین تغییر و تحولات واحدهای خود قرار گیرند.

مدیر عامل شرکت عمران با اشاره به هزینه استعلام از سامانه خدمات الکترونیک، خاطر نشان کرد: مبلغ ۴۹۵۰۰ تومان به عنوان بخشی از هزینه نقل و انتقال عادی از استعلام گیرندگان دریافت می‌شود و در نقل و انتقال آتی واحد مسکونی این مبلغ از هزینه نقل و انتقال نهایی کسر خواهد شد و نیازی به پرداخت مجدد مبلغ یاد شده توسط مالک استعلام گیرنده نیست.

*اولین قرار داد ساخت و محوطه سازی طرح اقدام ملی امضا شد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: امروز اولین قرار داد ساخت و محوطه سازی طرح اقدام ملی پردیس در بخش ثبت نام منعقد و امضا شد.

هدایت با اشاره به برنامه ریزی انجام شده، اظهار داشت: از هفته آینده عملیات اجرایی کل واحدها در بخش ساخت و محوطه سازی آغازخواهد شدو در این راستا طرح آماده سازی مسکن اقدام ملی از قبل تهیه و کارهای آماده سازی آغاز و پیمانکاران ساخت و محوطه سازی طرح اقدام ملی مسکن هم تعیین شدند.

هدایت با بیان اینکه کار آماده سازی واحدها ازمدتی قبل شروع شده، اظهار داشت: واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی بین فاز ۵و ۹ مسکن مهر پردیس ساخته می‌شود و بخشی از کار در مرحله انجام است تا بر اساس برنامه‌ریزی واحدها را طبق وعده ای که از قبل به ثبت نام کنندگان و متقاضیان دادیم آماده و تحویل شود.

وی ادامه داد: در کل کشور ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی تعیین شده و۱۴ هزار واحد از تعداد یاد شده به شهر جدید پردیس تخصیص داده شده و تاکنون ۱۱ هزار واحد عرصه زمین به تعاونی‌های با اعضای واجد الشرایط طرح اقدام ملی به شرط ساخت واگذار شده و مقرر شد تا شرکت عمران ۳ هزار واحد مسکن ملی را در قالب ثبت نام طرح اقدام ملی تعیین شده ساخته و تحویل دهد.

*مجبور به فروش عرصه مسکن مهر پردیس بودیم

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اعلام عدم رضایت خود نسبت به فروش عرصه مسکن مهر پردیس، عنوان کرد: باقی ماندن عرصه و دریافت اجاره آن برای دولت درآمد پایدار ایجاد می کرد اما به دلیل تعهدی که به مردم برای تحویل به موقع واحدها داریم به ناچار عرصه مسکن مهر را به متقاضیان با قیمت مناسب واگذار کردیم.

هدایت گفت: طی سال‌های اخیر، توان اقتصادی مردم به ویژه در گروه‌های هدف ما کم شده است وافزایش قیمت برای تکمیل پروژه تحمیل فشار اقتصادی بیشتر را برای متقاضیان به همراه دارد.

وی ادامه داد: دریافت منابع دولتی نسبت به فروش عرصه مسکن مهر ارجح بود اما با توجه به اهمیت تسریع بخشی تکمیل و واگذاری واحدها و تعهدی که دولت در بخش های مختلف ایجاد کرده ناچار به فروش عرصه هستیم و همه منافع حاصل از فروش عرصه واحدهای مسکن مهر برای تکمیل پروژه ها و تامین زیر ساخت ها است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا