شهردار بومهن خبر داد؛

ابلاغ طرح تفصیلی شهر بومهن پس از ١۴ سال/ جزئیات سرقت پل عابر در بومهن

شهردار بومهن با اشاره به ابلاغ طرح تفصیلی شهر بومهن پس از ١۴ سال، گفت: سارق بخشی از پله های برقی و پل عابر پیاده شناسایی شده و به زودی با شکایت شهرداری دستگیر خواهد شد.

به گزارش صبح پردیس، سعید علی بخشی در خصوص انتشار خبر سرقت سقوط پل عابر پیاده در بومهن، اظهار داشت: نشر این خبر با توجه به نبود جزئیات این سرقت و انتشار اطلاعات ناقص باعث تعجب بنده و همکارانم شد.

وی افزود: این خبر فقط در شبکه مجازی منتشر نشده، بلکه در برخی خبرگزاری‌های کشور نیز انتشار یافته که از همین‌جا خبر سرقت پل عابر بومهن را تکذیب میکنم.

علی بخشی بیان کرد: آمار دقیق این سرقت بدین‌گونه بود که سارقی سابقه‌دار اقدام به سرقت بخشی از پله های برقی و پل عابر پیاده کرده بود.

شهردار بومهن ادامه داد: این فرد شب هنگام اقدام به سرقت تعدادی از پله‌های آهنی پل عابر ابتدای خیابان لوران شهر بومهن کرده که این موضوع با خبر سرقت کامل پل عابر پیاده بسیار متفاوت است.

وی اضافه کرد: زمانی که سارق اقدام به سرقت قطعاتی از پل‌های گردان و آهنی و پل عابر کرده بود که با حضور به موقع همکاران ما در شهرداری، این سارق شناسایی و تمام اجزای جدا شده از پله‌های برقی پل عابر از وی باز پس گرفته شد، اما متاسفانه سارق متواری شد.

علی بخشی تصریح کرد: پس از این اقدام به سرقت، شهرداری طی دادخواستی شکایت خود را از متهم متواری شده به قوه قضائیه اعلام کرد.

شهردار بومهن اظهار کرد: سارق شناسایی شده، شماره خودرو و همچنین مشخصات کامل مجرم سابقه‌دار در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفته و به زودی شناسایی و دستگیر خواهد شد.

وی افزود: شهروندان بومهن اطلاع داشته باشند که هیچ سرقتی از پل عابر اتفاق نیافتاده اما خسارتی به تجهیزات پل وارد شده که شهرداری برای این اقدام به سرقت و خسارت وارد شده پرونده شکایتی را در قوه قضاییه تشکیل داده و با تلاش پلیس آگاهی شهرستان پردیس و کلانتری شهر بومهن فرد مذکور به سرعت بازداشت خواهد شد.

ابلاغ طرح تفصیلی شهر بومهن پس از ١۴ سال

علی بخشی در خصوص ابلاغ نهایی طرح تفصیلی شهر بومهن نیز گفت: طی ۱۴ سال گذشته شوراهای شهر و شهرداران قبلی شهر بومهن تلاش‌های بسیاری برای تأیید و تصویب طرح تفصیلی این شهر انجام دادند که تا هفته گذشته نتیجه این طرح بلاتکلیف مانده بود.

شهردار بومهن ادامه داد: طرح تفصیلی شهر بومهن پروسه طولانی و متوالی داشت اما اولین بار اعلام می‌کنم که طرح تفصیلی بومهن پس از سال‌های طولانی، سه‌شنبه گذشته رسماً تصویب و به شهرداری بومهن ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون اصل، ملاک و مبنای تصمیم‌گیری در شهرداری، طرح تفصیلی جدید شهر است، اذعان داشت: امیدواریم پس از خبر ناخوشایند قبلی، این خبر خوب برای شهروندان شهیدپرور شهر بومهن شیرین باشد و بتواند قسمتی از مشکلات شهر را که نبود طرح تفصیلی ایجاد کرده بود جبران کند.

علی بخشی در خصوص تغییرات موجود در این طرح گفت: اتفاقات خوبی در طرح جدید اعمال‌شده که در ابتدا بسیاری از زمین‌های شهر که قابلیت و کاربری خاصی نداشتند دارای کاربری شدند.

شهردار بومهن اضافه کرد: جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز، قانونمند کردن ساخت‌وسازها و ایمن‌سازی بناها از دیگر تغییرات در این طرح است.

وی تصریح کرد: در شورای پنجم قدم‌های مثبت و محکمی برداشته شد تا ساخت و سازهای شهر قانونمند، ارزش‌افزوده و ایمنی برای شهروندان بالاتری داشته باشد.

علی بخشی با اشاره به اینکه در این طرح اتفاق مثبتی در تراکم ساخت بنا ایجادشده، اظهار کرد: در گذشته حداکثر تراکم ساخت در شهر دو طبقه بر روی پیلوت بوده اما به شهروندان در نقاط مختلف و با تغییر طرح تفصیلی، ساخت در سه طبقه و در نهایت ۴ طبقه بر روی پیلوت (پارکینگ) مجوز ساخت بنا را خواهند داشت.

شهردار بومهن بابیان اینکه امیدوارم با اجرای این طرح مشکلات شهروندان برای همیشه رفع شود، اظهار کرد: از شهروندان تقاضا دارم، قانون‌مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند زیرا زحمات بسیاری در ادوار مختلف توسط شوراها و شهردارهای شهر بومهن صورت گرفته که با تلاش مضاعف اعضای شورای پنجم شورای شهر پس از سال‌ها سه شنبه گذشته تأییدیه آن از سوی مسکن و شهرسازی استانداری تهران، رسماً به شهرداری ابلاغ شد.

حل بخشی از معضل ترافیک شهر بومهن

علی بخشی با ارائه گزارشی از عملکرد ماه‌های اخیر شهرداری بومهن و اقدام به ساخت چندین مجموعه ورزشی و پروژه بزرگ فرهنگی نورالشهدا بر توجه مسئولان شهری به برنامه‌های فرهنگی و ورزشی این شهر تاکید کرد و گفت: بومهن منطقه‌ای با جمعیت بالا و مهاجرپذیر است. احداث مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی برای خانواده‌ها و بخصوص جوانان می‌تواند گام مهمی برای جلوگیری از بروز معضلات اجتماعی در این شهر باشد.

سعید علی بخشی بابیان اینکه در ساعاتی از روز مسیر اصلی بومهن با ترافیک سنگینی روبرو و قفل می‌شود و این مسیر واصل پردیس به رودهن و مسافران از تهران به هراز و فیروزکوه هستند، گفت: این طرح ترافیکی در دوره قبلی شورای شهر تنظیم شد؛ اما زمان زیادی طول کشید تا به‌طور جامع و کامل به‌دست شهرداری برسد و به همت همکاران شهرداری با تدوین و تنظیم این طرح اتفاقات خوبی در حوزه کنترل ترافیک بومهن خواهد افتاد.

وی افزود: بر اساس این طرح ورودی ماشین‌های سنگین قطع می‌شود و برخی دوربرگردان‌های شهر تغییراتی خواهند داشت و معضل ترافیکی بومهن صد درصد با این طرح ریشه‌کن نخواهد شد؛ اما کمتر از قبل می‌شود.

ساخت سوله بحران در شهر بومهن

شهردار بومهن در پایان با بیان اینکه شهر بومهن با توجه به نوع ساخت و معماری که دارد و جمعیت بالای ساکن آن نیاز به سوله بحران در شهر بومهن دارد که در مواقع خاص از آن استفاده شود؛ از این رو با همکاری هلال‌احمر و آتش‌نشانی اقدام به ساخت آن کرده‌ایم که تا پایان سال تکمیل و تحویل خواهد شد.

 

 

منبع: فارس | صدا و سیما | شهرداری بومهن | ایلنا

انتهای پیام/

1 دیدگاه

  1. خدا خانواده ات رو برات نگه داره، شیر مادرت حلال ت باشه،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا