مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پردیس مطرح کرد:

ضرورت ورود شرکت‌های دانش بنیان به بخش کشاورزی شهرستان پردیس

مدیر جهاد کشاورزی پردیس در دیدار با مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان فعال در زمینه‌های پزشکی و گیاهان دارویی، از لزوم ورود شرکت‌های دانش بنیان به بخش کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش صبح پردیس، سیدمحمد قریشی در این جلسه که به منظور بررسی راهکارهای همکاری شرکت‌های دانش بنیان با فعالان حوزه کشاورزی برگزار شده بود با اشاره به برنامه‌های دولت مبنی بر توسعه بخش کشاورزی گفت: در این شرایط، حضور و مشارکت شرکت‌های دانش بنیان ضروری و کارآمد به نظر می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پردیس در خصوص قابلیت حضور کسب و کارهای دانش بنیان در صنعت کشاورزی اظهار کرد: می‌توانیم در گوشه گوشه صنعت کشاورزی از جمله حوزه اصلاح نباتات، گیاهان دارویی، مکمل‌ها و دیگر موارد فعالیت‌های نوین را تعمیم بدهیم و در مراحل داشت، کاشت و برداشت و همه بخش‌های کشاورزی از دانش فناوری استفاده کنیم.

قریشی در ادامه افزود: تغییر الگوی کشاورزی و کشت گیاهان کم‌آب بر و با ارزش افزوده بالا در اولویت برنامه‌های جهاد کشاورزی قرار گرفته است و در این راستا به دنبال بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

وی ادامه داد: با همکاری دوجانبه و بهره مندی از تخصص و دانش این شرکت‌ها در شناسایی گیاهان دارویی منطقه، احداث گلخانه در شهرستان، تولید نهال و اندام های تکثیری سالم و با اصالت و اسانس گیری و فرآوری محصولات، در مصارف پزشکی و داروسازی و ارتقای سلامت جامعه و تولید داخل گام های مهمی برداشته شود.

شرکت دانش بنیان پیشگامان پژوهش آناهیتا با استقرار در پارک علم و فن آوری پردیس در زمینه‌های پزشکی و گیاهان دارویی فعال است و در حال حاضر بخشی از فعالیت خود را به تحقیق بر روی ویروس کرونا اختصاص داده است.

منبع: جهاد کشاورزی شهرستان پردیس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا