سندهای تک‌برگ بلاتکلیف زمین‌های فاز 6 پردیس+فیلم

دارندگان حدود 5 هزار سند تک‌برگ زمین‌های فاز 6 پردیس مشهور به اصطلک از کلیه امور خرید و فروش و حتی ساخت و ساز ممنوع شده‌اند.

به گزارش صبح پردیس، میرصادق سعادتیان، مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک استان تهران در گفتگویی اظهار کرد: سه پلاک مورد نظر این زمین‌ها در دهه 30 با طی روند قانونی برای مالکان آن سند صادر می‌شود اما در دهه 70 دولت با صدور رأی موات برای این زمین‌ها سندها را باطل می‌کند.

وی افزود: در ادامه و در دهه 80 مالکان مجدداً با اعتراض رأی موات را ابطال می‌کنند و دوباره سند مالکیت برای آنها صادر می‌شود و آنها نیز با تفکیک زمین‌ها اقدام به دریافت سندهای تک‌برگ و واگذاری آن به افراد می‌کنند.

مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک استان تهران با بیان اینکه اینجا پایان ماجرا نیست ادامه داد: در ادامه دولت می‌بیند رأی موات زمین‌ها ابطال شده اقدام به اعلام ملی شدن زمین‌ها می‌کند که به همین دلیل نقل و انتقال زمین‌ها تا مشخص شدن این قضیه ممنوع شده است.

سعادتیان گفت: تاکنون سند و مدارکی مبنی بر ملی بودن این زمین‌ها به اداره ثبت ارسال نشده است و سندهای صادره در دست مردم همچنان رسمیت دارد.

حسن ردائی، سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی استان تهران در گفتگویی اظهار کرد: این اداره در صورت جلسه‌ای در سال 83 این زمین‌ها را به اداره راه و شهرسازی واگذار می‌کند و تغییر نمایندگی می‌دهد و بر اساس آن همه امور استعلامات و دیگر امور نیز به آن اداره واگذار شده است و منابع طبیعی دخالتی در آن نخواهد کرد.

محسن غیاثی، مدیرکل املاک و امور حقوقی شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید نیز در گفتگویی بیان داشت: به دلیل اینکه زمین‌های فاز 6 به شرکت عمران مادر تخصصی واگذار شده و ملی اعلام شده است شرکت عمران پردیس به عنوان نماینده دولت موظف به حفظ و نگهداری از این زمین‌ها است و با نامه‌ای که به اداره ثبت زده شده است مبنی بر ملی شدن این زمین‌ها نقل و انتقال ممنوع شده است.

 

انتهای پیام/

4 دیدگاه

  1. بالاخره این زمینها آزاد شد و حق به حقدار رسید . بالاخره مالکین فاز 6 پردیس موفق شدند زمینهای خود را پس بگیرند چون سند مالکیت رسمی داشتن و حق قانونی و شرعی آنها بود .

  2. زمینها آزاد شده و دیگر مشکلی وجود نداره . بزودی قراره تفکیک بشن و به مالکین هم مجوز ساخت و ساز داده میشه

  3. با سلام بایستی به عرض آقایون برسانم فعلا خبری از تفکیک زمین های 110 سهمی نیست من از سال هشتاد درگیر این داستان هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا