رفع نیاز کشور به همت شرکت عضو پارک فناوری پردیس؛

ساخت نازل‌ پمپ‌های گاز ایرانی در فاز تولید تجاری توسط پارک فناوری پردیس

دستگاه نازل سی‌ان‌جی از جمله تجهیزات بسیار ضروری برای توزیع حامل‌های انرژی گازی در سطح کشور است. این دستگاه از سوی چند شرکت محدود بین‌الملی تولید می‌شود و یک شرکت دانش‌بنیان عضو پارک فناوری پردیس توانست با بومی‌سازی آن، نیاز کشور به این دستگاه را مرتفع سازد.

به گزارش صبح پردیس، محمدرضا خیرابی شبستری رئیس هیئت مدیر شرکت دانش‌بنیان شرکت سوده کوه پردیس در این‌باره گفت: در جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی روی سکوی سوخت‌گیری یک دستگاه دیسپنسر وجود دارد و مجموعه نازل سی‌ان‌جی، کار انتقال سوخت از این دستگاه به خودرو را بر عهده دارد.

وی افزود: این دستگاه توسط چند شرکت محدود آمریکایی و اروپای تولید می‌شود و آنها از فروش دستگاه و فروش قطعات و خدمات پس از فروش به ما خودداری می‌کردند. به همین دلیل بحث تعمیر این تجهیزات در برخی کارگاه‌های غیر مجاز و غیراستاندارد انجام می‌شد و همین موضوع خود مشکل‌ساز شده بود.

رئیس هیات مدیره شرکت دانش‌بنیان شرکت سوده کوه پردیس در ادامه افزود: بر این اساس، این شرکت دانش‌بنیان، کار نمونه‌سازی را در یکی از کشورهای اروپایی به اتمام رساند و سپس کار تولید یک محصول ایرانی را در مجموعه پارک پردیس معاونت علمی آغاز کرد.

وی همچنین بیان کرد: این محصول ایرانی به مرحله تولید تجاری رسید و در حال حاضر این شرکت توان تامین نیاز داخل در این حوزه را دارد. همچنین کلیه قطعات و خدمات پس از فروش نیز توسط شرکت در داخل عرضه می‌شود و همین موضوع خود پاسخی فناورانه برای یک نیاز را فراهم کرد.

شبستری ادامه داد: پیش از این شرکت‌های خارجی حتی از ارسال قطعات یدکی لازم برای تعمیر این دستگاه به ایران نیز خود‌‎داری می‌کردند، اما در حال حاضر این شرکت دانش‌بنیان، علاوه بر گارانتی محصول، گارانتی تعمیر نیز ارائه می‌کند. یعنی پس از تعمیر اگر محصول بلافاصله به تمعیر نیاز داشت و یا تعمیر کارآمد نبود، این دستگاه به صورت رایگان مجدداً عیب یابی و تعمیر می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه چند شرکت محدود در دنیا این دستگاه را تولید می‌کنند، می‌توان مقایسه کرد و متوجه شد که این یک دستگاه کاملاً ایرانی است و با قیمتی به مراتب کمتر از نمونه مشابه خارجی در داخل کشور تولید می‌شود.

شبستری تصریح کرد: در حال حاضر این مجموعه دانش‌بنیان مشغول کار روی نمونه‌های برای تولید در آینده است و اقدامات قابل توجهی در حوزه CNG و کنترل‌های التراسونیک انجام داده است که پس از پایان مراحل آزمایشگاهی به تولید انبوه خواهد رسید.

منبع: پارک فناوری پردیس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا