در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان پردیس مطرح شد؛

 دستگاه‌های نظارتی شهرستان پردیس نسبت به تشدید بازرسی‌های صنفی و بهداشتی اقدام کنند

جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان پردیس به ریاست معاون سیاسی و انتظامی فرماندار و در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس، این جلسه با هدف ارائه گزارش و تحلیل وضعیت بیماری کرونا در شهرستان توسط شبکه بهداشت و درمان، تشریح اقدامات پیشگیرانه بیماری‌های التور و مالاریا و ارائه گزارش اداره آب و فاضلاب در زمینه تحت پوشش قرار دادن آبرسانی در روستاها برگزار شد.

معاون فرماندار با اشاره به تصمیمات مهم اتخاذ شده در جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذایی گفت: تمامی دستگاه‌ها باید با ارائه راهکار در جلسات حضور یافته و در اجرای مصوبات اهتمام کامل را داشته باشند.

بابایی اظهار کرد: با توجه به شروع فصل گرما و وجود خطر بیماری کووید ۱۹ دستگاه‌های نظارتی نسبت به تشدید بازرسی‌های خود خود اقدام کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز ضمن اشاره به اقدامات انجام شده برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا پس از اعلام اولین مورد مثبت بیماری در ایران گفت: پرسنل شبکه بهداشت به صورت شبانه‌روزی نسبت به اطلاع رسانی وسیع و آموزش به عموم مردم اقدام کرد.

سیدسعید آسیایی افزود: ارسال پروتکل‌های بهداشتی برای ادارات و اماکن پر تردد، غربالگری جمعیت شهرستان در دو مرحله، پیگیری وضعیت بیماران مبتلا به کرونا و اطرافیان آنها، راه اندازی واحد نمونه گیری کرونا ویروس در شهرستان، تشدید نظارت و بازرسی کارشناسان بهداشت محیط در ساعات مختلف شبانه روز و اعمال قانون برای متخلفین بهداشتی از دیگر اقدامات شبکه بهداشت شهرستان پردیس به شمار می‌روند.

آسیایی تصریح کرد: نظارت بر گندزدایی منازل بیماران و انجام مداخلات روانشناسی برای مبتلایان، خانواده آنها و بازماندگان متوفی ناشی از بیماری کووید ۱۹ در دستور کار بوده است و حسب مورد به دقت و سرعت انجام می‌گیرد.

در ادامه پیرامون بهینه‌سازی آبرسانی به روستاها و همچنین موانع و مشکلات موجود از جمله عدم وجود هرگونه تاسیسات یا منبع تامین آب در برخی روستاها، آمادگی‌های لازم در زمینه بیماری‌های التور و مالاریا و پرهیز از غفلت در امور سلامت مردم ارائه گزارش و تبادل نظر صورت گرفت.

در پایان مقرر شد، ادارات همکاری لازم را برای غربالگری پرسنل تحت پوشش در سامانه وزارت بهداشت داشته باشند همچنین اداره صمت و اتاق اصناف شهرستان همه صنوف تحت پوشش را نسبت به ثبت‌نام در سامانه مربوطه هدایت کنند.

گندزدایی هدفمند مبلمان شهری بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه توسط بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اطلاع رسانی وسیع عمومی در خصوص رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی، اهتمام در اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، تعیین تکلیف وضعیت آبرسانی منطقه سیاه بند با محوریت معاونت فنی و عمرانی فرمانداری، تامین محل اسکان موقت توسط شهرداری‌ها برای مواقع بحرانی و تشکیل مجدد تیم بازرسی مشترک اصناف با محوریت اداره بازرسی فرمانداری و حضور ادارات مرتبط از جمله مصوبات این جلسه بود.

منبع: فرمانداری شهرستان پردیس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا