دخالت‌های سیاسی برای انتخاب شهردار پردیس/ مسؤولان بعد از زلزله به مصاحبه پناه می‌برند

امام جمعه پردیس از دخالت‌های سیاسی برای انتخاب شهردار پردیس خبر داد و گفت: مسؤولان بعد از زلزله به مصاحبه پناه می‌برند، اما باید بدانیم وظیفه اصلی خدمت‌رسانی به مردم است.

به گزارش صبح پردیس، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی، امام جمعه شهرستان پردیس در دومین هفته که وضعیت این شهرستان از نظر کرونا سفید اعلام شد در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه که ظهر امروز در مسجد الغدیر فاز چهار پردیس و با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، داشتن حسن خلق را برای عاقبتی خوش الزامی دانست و اظهار کرد: کسی که دروغ می‌گوید حسن خلق ندارد و باعث می‌شود روح انسان تحت تأثیر قرار گرفته و از نور الهی محروم شود و در ادامه اصرار بر گناه است که بنده را گناهکارخواهد کرد.

وی گفت: افراد اگر اصرار بر گناه داشته باشند، خداوند متعال به آن‌ها ذلت خواهد داد و در دنیا خوار شده و عذاب شدیدی در انتظارشان است؛ گناهان کوچک نیز انباشته می‌شود و در قرآن انسان‌های فاسد را خداوند تحقیر کرده و این دست افراد را به الاغی تشبیه کردند که از دست شیر فرار می‌کنند و فاقد عقل و شعور بوده و وحشیانه از حق گریزان هستند.

حسینی افزود: اصرار بر گناه منجر به تکبر و مقدمه‌ای برای استکبار بوده و جرم‌هایی که مرتکب می‌شوند به کفر می‌رسد و اینگونه بود که شیطان از بهشت دور شد زیرا استکبار داشت؛ در آخر مستکبران به مورچه تبدیل شده و در زیر پای مردم می‌روند و اینگونه تکبرشان خرد می‌شود.

امام جمعه پردیس گفت: دلیل اینکه انسان به درجه‌ای از پست بودن می‌رسد، پیامد اسرار بر گناه است و به طور حتم بدعاقبتی در انتظار اوست و به خیر باز نخواهد گشت و ما باید مبارزه با نفس را در وجودمان نهادینه کنیم تا به تیرگی قلب، استکبار و بدعاقبتی دچار نشویم.

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه پردیس ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی بیان کرد: نشانه با تقوا و با ایمان بودن این است که ما بر سر دوراهی از بین انتخاب نفس و دین، دین را انتخاب کنیم.

*زلزله‌ای در پردیس احساس شد و هیچکاری از دستمان بر نمی‌آمد

حسینی با اشاره به زلزله اخیر که در منطقه رخ داد، تاکید کرد: اجرای فرامین دین باعث کاهش بلایای طبیعی می‌شود؛ در همین راستا، امام باقر (ع) فرموند «زلزله، سیل، باد شنی و … نشانه‌های قیامت است و در این زمان به مساجد پناه ببرید و با دعا، استغفار و عمل صالح باعث دریافت رحمت خداوند شوید».

وی افزود: حضرت علی (ع) راه درمان را گوشزد کردند؛ امروز برخی با افتخار گناه می‌کنند و پرده‌های شرم و عفت دریده می‌شود، زناکاری و تجاوزها علنی شده و افراد مال یتیمان را حلال، ربا خواری، کم فروشی، رشوه خواری، شراب خواری و … را بدون ایراد می‌دانند.

امام جمعه پردیس ادامه داد: مردها به شکل زنان و زنان به شکل مردان در می‌آیند و خداوند این افراد را از نعمات محروم می‌کند و در این حال باید از خداوند ترسید، زیرا تنبیه‌هایی مانند سیل، زلزله و… را در پی خواهد داشت؛ سال قبل سیل هولناکی را در کشور داشتیم و با ادامه ارتکاب این گناه‌ها این بلاها ادامه خواهد داشت و مردم را فرا می‌گیرند.

حسینی تصریح کرد: برخی از این سیل و زلزله جان سالم به در می‌برند و باید بدانیم در این روزگار وصیت کرده و نماز اول وقت را خوانده و بدون وضو نخوابیم تا با طهارت به دیدار خداوند برویم و باید در پنهان و آشکار از خدا بترسیم.

وی افزود: روز چهارشنبه زلزله‌ای در شهرستان پردیس احساس شد و هیچکاری از دستمان بر نمی‌آمد و نشان داد، انسان تا چه حد فقیر و بی پناه است؛ این زلزله‌ها نشان داد جان به چه میزان عزیز است و باید قدر شهدا را بدانیم و مشخص شد برخی که می‌گفتند شهدای حرم پول گرفته و به سوریه رفتند، امکان ندارد به دلیل مادیات از جان گذشت.

*مسؤولان بعد از وقوع زلزله به مصاحبه پناه می‌برند/ ستاد مدیریت بحران چه کرده است؟

امام جمعه پردیس با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران شهرستان پردیس باید تجهیزات خود را افزایش دهد تا در زمان حواث به داد مردم برسند، تأکید کرد: مسؤولان باید در جهت تجهیز و ساخت سوله برای هلال احمر اقدام اساسی کنند، نه اینکه بعد زلزله مصاحبه کرده و توصیه کنند؛ مردم تمام این توصیه‌ها را می‌دانند.

حسینی اضافه کرد: مسؤولان چه کردند و ستاد مدیریت بحران برای مواقع بحرانی چه اندیشیده و این اقدامات باید اعلام شود تا بدانیم در صورت وقوع بلایای طبیعی توان مدیریت داریم یا امکاناتی نداریم؛ مسؤولان بعد از زلزله به مصاحبه پناه می‌برند، اما باید بدانیم وظیفه اصلی خدمت‌رسانی به مردم است.

وی تأکید کرد: باید مسؤولان شهرستان پردیس و استان تهران، پردیس را در بحث ستاد مدیریت بحران امین استان کنند و تقاضا داریم به جد این موضوع را پیگیری کنند و ستاد مدیریت بحران این اقدامات را طی گزارشی به اطلاع مردم برساند.

خطیب نماز جمعه پردیس در خصوص بحث انتخاب شهرداران پردیس و بومهن تاکید کرد: شهردار بومهن انتخاب شد و ما توصیه‌ای به شورا و شهردار داشتیم تا تلاش خود را برای جبران عقب ماندگی‌های این شهر به کار ببرند؛ در شهر بومهن بسیار کم کاری شده و مسؤولان باید با هم دلی به فکر خدمت باشند.

*پردیس در پیچ و‌خم اعلام شهردار مانده است

امام جمعه پردیس ادامه داد: پردیس نیز در پیچ و خم اعلام شهردار مانده و در این بین با توجه به منافع گروه‌های به اصلاح سیاسی، دخالت‌ها برای انتخاب شهردار ادامه دارد و این درست نیست و امیدواریم به زمانی نرسد که مردم را در جریان ریز قضایا بگذاریم.

حسینی، ضمن تسلیت پیشاپیش ارتحال امام خمینی (ره) بیان کرد: با رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری امروز در اوج اقتدار، عزت و به دلیل سرمایه مردمی روز به روز در حال پیشرفت هستیم؛ مکتب امام عقلانیت، معنویت و عدالت را در پی داشت و رهبری نیز از زمانی که سکاندار انقلاب اسلامی را برعهده گرفتند و همین مکتب را ادامه می‌دهند و بر اقتدار ما افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: آشنایی با مکتب رهبری را در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن به قلم رهبری می‌توان خواند و این کمک می‌کند و یکی از کارهایی که جوان باید انجام دهند، استفاده از مبانی نظری انقلاب است که این حوزه را با مطالعه این کتاب عمیقاً بشناسند.

*مجلس یازدهم برنامه‌ قوی برای 50 سال آینده کشور تدوین کنند

امام جمعه پردیس با بیان اینکه مجلس یازدهم آغاز به کار کرد، گفت: این آغاز فعالیت با پیام پر محتوای مقام معظم رهبری آغاز شد و امروز 40 سال از تأسیس مجلس می‌گذرد و باید با پختگی عمل کنند، زیرا به بلوغ رسیده‌اند؛ مجلس یازدهم اولین مجلس در گام دوم انقلاب است و 40 سال دوم را آغاز می‌کنند و باید زیرساخت‌هایی قوی را بنا کنند تا الگویی برای مجلس‌های بعدی باشند.

حسینی ادامه داد: ویژگی بعدی مجلس یازدهم، این است که چشم انداز جمهوری اسلامی در سال 1404 به اتمام می‌رسد و در این مجلس باید برنامه‌ای قوی برای 50 سال بعد تدوین کنند.

وی اضافه کرد: ویژگی بعدی مجلس یازدهم جوان بودن اعضاست و باید تراکم مشکلات فرهنگی، اجتماعی، آسیب‌ها را کاهش دهند زیرا همین مشکلات باعث ضعف مدیریتی در دولت است.

امام جمعه پردیس تصریح کرد: در کمبودهای نظارتی سیاست‌گذاری برای رفع مشکلات بر دوش نمایندگان گذاشته شده و مجلس یازدهم باید توصیه‌های صمیمانه، تخصصی، عادلانه رهبری را جامع عمل بپوشانند و اگر این توصیه‌ها را فرا بگیرند، موفق بوده و کاستی‌ها و ضعف‌ها جبران می‌شود.

*ایران وارد عرصه ابرقدرتی جهان شده است

حسینی ورود ایران به عرصه ابرقدرتی جهان است را جز افتخارات حال حاضر کشور دانست و بیان کرد: حرکت پنج نفتکش با پرچم ایران به سمت دریای کارایب و کشور ونزولا وضعیت جدیدی در دنیا رقم زد و نشان داد که کشور ایران وارد عرصه ابرقدرتی جهان شده و شرایط و توان ورود و تبدیل به ابرقدت را دارد و تمام مؤلفه‌های قدرتی، فرهنگی، اجتماعی را داراست.

وی اضافه کرد: باید با تربیت نسل بعدی و تکثیر نسل این اتفاق بیفتد و در ادامه با بومی‌سازی علوم می‌توانیم کشور را به نقطه مطلوب برسانیم و یک روز این ابرقدرتی را ببینیم؛ انقلابی باشیم تا توفیق خدمت در کنار امام زمان (عج) را داشته باشیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا