جهرمی:

هفته آینده ۱۰۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اتصال ۱۵۰۰ روستا در سه هفته پیش اشاره کرد و گفت: هفته آینده شرکت ایرانسل با سرمایه گذاری دولت ۱۰۰۰ روستای دیگر را به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌کند و برای خلاء ۱۱درصد روستایی به سرعت و شدت کار می‌کنیم.

به گزارش صبح پردیس، محمدجواد جهرمی ظهر امروز در حاشیه بازدید از دو شرکت‌ دانش‌بنیان در پارک فناوری پردیس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوأل وضعیت پوشش ارتباطات در کشور اظهار کرد: ۹۵ درصد مردم به خدمات 4G با کیفیت دسترسی دارند که اگر ضریب کیفیت را پایین بیاوریم دسترسی مردم به ۹۸ درصد افزایش می‌‌یابد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰درصد شهرها و ۸۹درصد روستاهای ما تحت پوشش خدمات 4G است، ادامه داد: برنامه ششم توسعه می‌گوید ۹۰درصد روستاهای بالای ۲۰خانواریا به شبکه اینترنت پرسرعت متصل شوند اما برنامه ما فراتر از این است و تا پایان سال تمام روستاهای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اتصال ۱۵۰۰ روستا در سه هفته پیش اشاره کرد و افزود: هفته آینده شرکت ایرانسل با سرمایه گذاری دولت ۱۰۰۰ روستای دیگر را به شبکه شبکه ملی اطلاعات متصل می‌کند و برای خلاء ۱۱درصد روستایی به سرعت و شدت کار می‌کنیم.

جهرمی با تأکید بر اینکه مردم به اینترنت دسترسی دارند اما معمولاً ابزار مثل کامپیوتر و گوشی ندارند، خاطرنشان کرد: فضای مجازی نباید راحت و بی‌ضابطه در اختیار بچه‌ها قرار بگیرد که از ابتدا برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری کردیم و اینترنت و اکو سیستم مخصوص کودکان در دستور کار قرار گرفت که امروز در این زمینه محصولات قابل عرضه داریم.

وی به تبلت مخصوص کودکان اشاره کرد و گفت: حواشی و نکات منفی فضای مجازی نباید دامن کودکان را بگیرد و باید از فضای مثبت و فرصتی آن استفاده کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: شرایط بودجه آموزش و پرورش و حتی منابع مالی دولت ایجاب نمی‌کند که تبلت در اختیار همه دانش آموزان بگذارد ولی با برخی اقدامات مردم محور توانستیم برای بخشی از نقاط محروم تجهیزات تهیه کنیم.

جهرمی اظهار کرد: خودم فرزندان محصل دارم و از مشکلات زیرساختی سامانه شاد واقفم و عملا مدرسه فرزنادم برنامه شاد را کنار گذاشته است و اسکای روم و بله استفاده می‌کنند ولی باید توجه و دقت داشت کار آموزش و پرورش بزرگ بود و اشکالاتی هم داشت اما در این گام و مسیر مهم، بزرگ و سنگین باید همه ما کمک حال آموزش و پرورش باشیم.

وی از برگزاری نشست مشترک شورای عالی فضای مجازی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات در روزهای آینده خبر داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به مشکلات اینترنت در این ایام ابراز داشت: مشکل اینترنت بر اساس گزارشات روزانه داریم و دستورالعمل لازم به شرکت‌ها و اپراتورها که در ایام امتحانات زمان تعمیرات متوقف و شبکه در حداکثر پایداری باشد، داده شده است.

جهرمی در پاسخ به سوال به یک خبرنگار درباره اینکه در برخی روستاها مشکل قطع اینترنت وجود دارد گفت: به اپراتورها دستور دادیم تا در زمان امتحانات زمان تعمیرات خود را قرار ندهند ولی وقتی فرزند من هم به من می‌گوید “شبکه قطعه” که امتحان ندهد، بعضی بچه‌های زبل می‌خواهند امتحان ندهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا