۷۰درصد جمعیت رودهن و پردیس تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

رئیس شعبه تأمین اجتماعی رودهن و پردیس گفت: ۷۰ درصد از جمعیت شهر رودهن و شهرستان پردیس از جمله بومهن، شهر پردیس، جاجرود تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.
به گزارش صبح پردیس، محمدهادی اطهری در خصوص اقدامات این سازمان در منطقه، اظهار داشت: این اداره در رودهن، بلوار امام خمینی (ره)، بوستان ۱۱ قرار دارد که در راستای تعمیم و گسترش انواع بیمه‌های اجتماعی و ایجاد شعب در سراسر کشور، شعبه رودهن در مهرماه سال ۱۳۶۹ راه‌اندازی شد.

وی گفت: در حال حاضر این اداره با درجه تیپ ممتاز دارای ۶۹ نفر کادر مصوب و در حال خدمات‌دهی به شهروندان است و جمعیت تحت پوشش این شعبه در حال حاضر ۱۳۱ هزار نفر است که شامل بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی می‌باشد.

رئیس شعبه تأمین اجتماعی رودهن و پردیس در ادامه گفت: این تعداد دربرگیرنده حدوداً هفتاد در صد از جمعیت شهر رودهن و شهرهای تابعه اطراف از جمله بومهن، پردیس، جاجرود و … است و خدمات و حمایت‌های سازمان تأمین اجتماعی این شعبه، در حال حاضر به بیش از ۵ هزار و پانصد مستمری‌بگیر شامل بازنشسته، از کار افتاده و بازمانده مستمری پرداخت می‌کند، همچنین در حوزه‌های ما به تعداد حدود ۱۱۵۲ نفر در ماه مقرری پرداخت می‌شود.

رئیس شعبه تأمین اجتماعی رودهن و پردیس در خصوص وضعیت عملکردی شعبه رودهن، گفت: تعداد کل بیمه‌شدگان ۴۸۰۷۱، تعداد مستمری‌بگیران ۵۴۸۰، تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری فعال ۵۹۵۲ است.

وی افزود: ابلاغ‌های الکترونیکی به نسبت کارگاه‌های فعال ۸۰ درصد و همچنین تعداد لیست‌های اینترنتی ارسالی در ماه ۴ هزار و ۲۲۶ و تعداد کارگاه‌های فعال و نیمه فعال ۵ هزار و چهل واحد است.

اطهری در ادامه گفت: خدمات الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی در راستای اجرای طرح تکریم ارباب‌رجوع و تسهیل در امور اقشار تحت پوشش، اقدام به راه‌اندازی سرویس غیرحضوری (اینترنتی) کرده که شامل فرآیند ارسال لیست توسط کارفرمایان از طریق ورود به سامانه اینترنتی به نشانی https://samt.tamin.ir می‌باشد و کارفرمایان پس از مراجعه به شعبه و تکمیل فرم‌های مربوطه با دریافت نام کاربری و رمز عبور می‌توانند از طریق این سامانه فعالیت‌های بیمه‌ای خود را انجام بدهند.

وی بیان کرد: فرآیند صدور برگ پرداخت حق بیمه، بیمه‌شدگان خاص و پرداخت اینترنتی برگه پرداخت مذکور از طریق ورود به سامانه اینترنتی به نشانی httpss://samt.tamin.ir انجام می‌شود و پس از ثبت‌نام و اخذ رمز عبور از این طریق بیمه‌شدگان محترم می‌توانند نسبت به اخذ برگه پرداخت و واریز حق بیمه اقدام کنند.

اطهری در خصوص فرآیند ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی به کارفرمایان نیز گفت: کارفرماها با مراجعه به شعبه و دریافت فرم‌های مربوطه و اخذ نام کاربری و رمز عبور و ارائه نشانی پست الکترونیکی خود، می‌توانند با ورود به سامانه اینترنتی https://www.eblagh.tamin.ir کلیه احکام مطالباتی اعلامیه، اخطاریه و یا اجرائیه و همچنین سوابق بیمه‌شدگان با اختصاص رمز عبور از طریق سامانه Tamin.ir را مشاهده کنند.

رئیس شعبه تأمین اجتماعی رودهن و پردیس افزود: بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی از هر نقطه ای از کشور با مراجعه به شعبه رودهن می‌توانند نسبت به تمدید اعتبار و تجدید دفترچه درمانی خود اقدام کنند، این شعبه ماهیانه در حدود ۱۲ هزار دفترچه درمانی صادر، تجدید و تأمین اعتبار می‌نماید و همچنین دفترچه درمانی بیماران خاص تأمین اجتماعی نیز در این شعبه تأمین اعتبار و صادر می‌شود.

رئیس شعبه تأمین اجتماعی رودهن و پردیس اظهار کرد: بیمه‌شدگان خاص و هم بیمه‌شدگان اختیاری شامل کلیه افراد متقاضی در صورت عدم اشتغال به کار در کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی در صورت دارا بودن شرط سنی و حداکثر ۵۰ سال می‌توانند با انعقاد قرارداد از مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت و درمان بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به بیمه مشاغل آزاد گفت: متقاضیان این بیمه باید برای انجام حرفه و شغل مورد نظر از سوی مراجع ذیصلاح مجوز داشته و مشمول مقررات حمایتی خاصی نباشند.

اطهری افزود: تمامی بافندگان قالی، قالیچه و گلیم بدون کارفرما می‌توانند خود را به صورت اختیاری در برابر حمایت‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت بیمه کنند.

رئیس شعبه تأمین اجتماعی رودهن و پردیس ادامه داد: کلیه رانندگان طبق قانون مربوطه مشمول قانون تأمین اجتماعی قرارگرفته و مکفند حق بیمه مقرر در قانون را به سازمان پرداخت و از مزایای تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی در پایان گفت: زنان خانه‌دار نیز با رعایت شرایط مقرر در بیمه حرف و مشاغل می‌توانند در زمره مشمولین این نوع پوشش بیمه‌ای قرارگرفته و از تعهدات قانون متعلقه برخوردار شوند.

انتهای پیام/

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا