تسهیل شرایط فرزندخواندگی در شهرستان پردیس/ وجود بیش از 1200 پرونده معلولیت در بهزیستی پردیس

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس گفت: میزخدمت مستقل برای بخش فرزند خواندگی در اداره بهزیستی پردیس تامین شده و زمان پاسخگویی به متقاضیان به حداقل رسیده است.

به گزارش صبح پردیس، ابوالفضل کرمانی گفت: در اداره بهزیستی بیش از ۴۰ نوع خدمت به متقاضیان ارائه می‌شود و به منظور ساماندهی و تسریع در پاسخگویی به متقاضیان حوزه فرزندخواندگی، مسئولیت این بخش به یک کارشناس واگذار شده تا در زمان کوتاه تری پاسخگوی متقاضیان باشیم.

وی ادامه داد: کودکانی که برای فرزندخواندگی از سوی اداره بهزیستی معرفی می شوند نیاز به آرامش و محیطی امن دارند و سخت گیری اداره بهزیستی برای فرزندخواندگی تنها به دلیل ایجاد شرایط مناسب در خانواده جدید برای کودکان معرفی شده از سوی اداره است.

این مقام مسئول با بیان برخی از شرایط فرزند خواندگی، عنوان کرد: ثبت ثلث اموال به نام کودک، واگذاری کودک همجنس به والدینی که یک فرزند دیگر دارند و در نظر داشتن سن والدین برای واگذاری فرزندان بهزیستی به خانواده ها برخی از شرایط فرزند خواندگی برای آسایش و آرامش کودکان در خانواده های جدید است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس گفت: انجام امور اداری مربوط به فرزند خواندگی در کوتاه‌ترین زمان ممکن با تسریع در پی گیری امور را برای امر خیر فرزندخواندگی را در دستور کار خود قرار دادیم.

کرمانی با اشاره به افراد تحت پوشش، خاطر نشان کرد: در شهرستان پردیس بیش از یک هزار و ۲۰۰ پرونده معلولیت جسمی، حرکتی، ام اس، شنوایی، اعصاب و روان و معلولان ضایعه نخاعی داریم.

کرمانی با بیان فعالیت‌های اداره بهزیستی، اظهار داشت: برگزاری ۴۸۰ کمیسیون توانبخشی با حضور پزشکان خیر، تامین ۵۰ میلیون تومان کمک هزینه معیشتی، ۱۲۰ میلیون تومان کمک هزینه خرید لوازم بهداشتی برای ۶۳ نفر از مدد جویان انجام شده است.

وی ادامه داد: پرداخت کمک هزینه پرستاری به ۲۳ خانواده دارای معلول ضایعه نخاعی، اهدای وسایل کمک توانبخشی نظیر؛ ویلچر، عصا، عینک، باطری سمعک به ۱۵۰ نفر از توان خواهان تحت پوشش به ارزش ۵۰ میلیون تومان، واریز مستمری ماهانه به ۶۶ خانواده تحت پوشش و اشتغال بیش از نفر از ۴۰ توانخواهان با شرایط مناسب معلولیت، بخش دیگری از عملکرد این اداره است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس با اشاره به مراکز نگهداری در سطح شهرستان عنوان کرد: مرکز اعصاب و روان مژده در روستای کرشت با ظرفیت نگهداری ۸۶ نفر، مرکز نگهداری سالمندان در شهر بومهن با ظرفیت نگهداری ۱۰ نفر، مرکز آموزشی و نگهداری کودکان اوتیسم با ظرفیت ۴۰ نفر و مرکز آموزشی روزانه جسمی و حرکتی باران با ظرفیت ۵۰ نفر در سطح شهرستان خدمات رسانی دارند.

کرمانی گفت: در حوزه امور اجتماعی بیش از ۱۵۰ پرونده با مداخلات به هنگام در حوزه همسرآزاری، کودک، سالمند آزاری و معلول آزاری از سوی اورژانس اجتماعی ارجاع شده و برگزاری همایش، کلاس آموزش خانواده برای زنان بدسرپرست و بی سرپرست، نگهداری از کودکان خانواده های بی بضاعت در مهد روستای سعید آباد جاجرود با یک وعده غذای گرم و نگهداری از دختران بی سرپرست در ده بومهن را در کارنامه خود داریم.

وی ضمن تقدیر از تلاش کارشناسان اورژانس اجتماعی، عنوان کرد: ثبت ۳ هزار تماس موثر با حضور در کمترین زمان ممکن و حل مشکلات با مشاوره و یا ارجاع به سیستم قضایی منجر به ۵۴ مورد ساماندهی در مراکز بهزیستی، ۲۶۰ مورد آموزش و ۴۵۸ مورد مداخله را در پرونده خدمات رسانی اورژانس اجتماعی شهرستان داریم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس گفت: غربالگری بینایی و پیشگیری از نابینایی ۱۰ هزار و ۵۸۲ کودک ۳ تا ۶ ساله و شنوایی سنجی یک هزار و ۳۲ نوزاد شیرخوار در حوزه امور پیشگیری اداره بهزیستی اجرایی شده است.

کرمانی گفت: در مراکز مشاوره اداره بهزیستی شهرستان پردیس از ۲۷۱ مورد معرفی ۸۰ مورد به سازش منجر شده و سامانه ۱۴۸۰ اداره بهزیستی در تمام ساعات شبانه روز با کارشناسان و مشاوران مجرب آماده پاسخگویی به متقاضیان در سطح کشور و شهرستان پردیس هستند.

وی ضمن تقدیر از خیران شهرستان در مدد رسانی به نیازمندان و افراد تحت پوشش اداره بهزیستی عنوان کرد: در حدود ۶۶ میلیون تومان کمک نقدی و ۲۷۳ میلیون تومان کمک‌های غیر نقدی، از سوی خیران شهرستان داشتیم و با کمک قرار گاه مواسات شهرستان ۵۸۱ بسته معیشتی به ارزش ۱۶۰ میلیون تومان و ۷۰۰ بسته بهداشتی بین کودکان کار و مدد جویان توزیع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا