ترفندهای سوداگران و دلالان مسکن مهر پردیس برای گریز از مالیات

سید مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: ۴۰۰۰ واحد مسکن مهر شهر پردیس در دست سرمایه گذاران، دلالان و محتکران مسکن است که این آمار به صورت نسبی و روزانه متغیر است.

به گزارش صبح پردیس، خانه های خالی بسیاری در چنگال دلالان و سودجویان مسکن محصور مانده است و چه بسا اجاره نشین‌هایی هستند که در شرایط اقتصادی کنونی وضع نابسامانی دارند و به دنبال خانه‌هایی ارزان‌تر برای اجاره هستند.

در فصل تابستان که زمان نقل و انتقال و جابجایی مستاجران برای اسکان مناسب و نزدیک به مدارس فرزندان و محل کار خود می باشند با قیمت های سرسام آور ودیعه و اجاره مسکن روبه رو می شوند.

خانه‌های خالی که دست محتکران است تا سود بیشتری به جیب بزنند و فشار تورم در شرایط کرونایی به دلیل نداشتن کسب و کار مناسب بیشتر بر اقشار ضعیف و آسیب پذیر در جامعه است.

سید مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: ۴۰۰۰ واحد مسکن مهر شهر پردیس در دست سرمایه گذاران، دلالان و محتکران مسکن است که این آمار به صورت نسبی و روزانه متغیر است.

وی افزود: تمام اهداف و تلاش وزارت راه و شهرسازی در راستای رساندن مسکن به دست مصرف کننده واقعی است اما وجود دلالان و سرمایه گذاران باعث شده مسکن واقعی در اختیار نفرات دوم یا سومی که مصرف کننده واقعی نیستند قرار گیرد.

هدایت ادامه داد: اجرای طرح دو فوریتی مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس یازدهم یکی از راه کارهای مناسب برای کوتاه کردن دست دلالان و شناسایی محتکران از بازار مسکن است.

وی بیان کرد: طرح مالیات بر خانه های خالی ابزاری مناسب و کاربردی برای مقابله با سرمایه گذاران و محتکران مسکن است؛ زیرا نگهداری خانه های خالی هزینه های جانبی را برای آن ها در بر دارد. دلالان با اوج گرفتن بحث مالیات بیکار ننشسته و با قراردادهای صوری قانون را دور می زنند و ترفندهای زیادی به کار می برند تا از مالیات مشمول بر خانه‌های خالی معاف شوند.

هدایت تصریح کرد: یکی از ترفندهای دلالان یا محتکران مسکن که چندین واحد خالی در دست دارند روشن نگه داشتن لامپ های برق به صورت شبانه‌روز و باز کردن آب شیر حمام به مدت طولانی است که وانمود کنند واحد خالی نیست و قبض ماهیانه را پرداخت می کنند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: در برخورد با این ترفندها در شهرستان پردیس افرادی که خانه هایشان شرایط سکونت را دارد اما ساکن نمی شوند و یا کارت اقساط بانکی خود را دریافت نکرده اند مشمول جرایم بانکی از ۴ درصد به ۱۸ درصد خواهند شد.

هدایت در پایان خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار واحد مسکن مهر تا پایان مردادماه امسال به متقاضیان تحویل داده می شود و با تحویل این واحدها کنترل و رصد بیشتری بر واحدهای خالی خواهیم داشت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا