تجلیل از دهیاران نمونه در نشست فصلی هم‌اندیشی دهیاران شهرستان پردیس/ لزوم حساسیت ویژه نسبت به پیشگیری از کرونا در روستاها

نشست هم اندیشی دهیاران شهرستان پردیس در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در این نشست فرماندار پردیس، معاونین فرماندار، بخشداران بومهن و جاجرود و دهیاران روستاهای شهرستان حضور داشتند.

به گزارش صبح پردیس، دهیاران حاضر در ابتدا به ارائه گزارش در حوزه‌های نیروی انسانی، ارزش افزوده، پروژه‌های زیر و روبنایی، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار، پیشگیری از کرونا و مقابله با حریق‌های روی داده و هچنین مشکلات هر روستا پرداختند.

در ادامه؛ حسن بابایی، معاون سیاسی و انتظامی فرماندار قوانین مربوط به حوزه‌های مدیریت بحران، لزوم اجرای طرح پایش تصویری و مباحث اجتماعی، انتظامی و ترافیکی روستاها را تشریح کرد.

سید مهدی حسین نژاد، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور اقتصادی فرماندار نیز در ادامه به تشریح برخی راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار برای روستاییان و درآمد مستمر برای دهیاری‌ها، چگونگی بازنگری و اجرای طرح‌های هادی، لزوم تعامل دهیاران و شوراهای روستایی با بخشداران، شهرداران و دیگر ادارات و دستگاه‌ها در اجرای صحیح برنامه‌ها و پیشگیری از بروز موازی کاری و تداخل عملکرد پرداخت و بخشداران نیز عمده مشکلات روستاهای تحت پوشش خود را برشمردند.

عبدالعظیم رضایی، فرماندار پردیس در این جلسه برخورد با ساخت و‌ سازهای غیر مجاز و‌ ایجاد درآمد و اشتغال پایدار در روستاها را از اولویت‌های دهیاران دانست و گفت: ایجاد انگیزه در روستاییان برای حفظ بافت روستایی نیازمند برنامه ریزی و ایجاد اشتغال در روستا است و در این صورت ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی نیز کاهش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: فعالیت دهیاران در شهرستان دارای ظرافت‌ها و حساسیت‌های خاصی است زیرا هم ارزش افزوده اراضی زیاد است و هم گردشگران علاقه زیادی به استفاده از فضای روستاها دارند و در کنار آن بهداشت، فرهنگ، عمران و آبادانی و مدیریت بحران روستا نیز بر عهده دهیاران است.

فرماندار پردیس افزود: مدیریت همه این موارد نیازمند ذهن خلاق، حس مسئولیت، دانش و آگاهی کافی به حوزه مسئولیت و موارد قانونی و پشتکار دهیاران است و فرمانداری نیز از دهیاران حمایت خواهد کرد.

رضایی به عملکرد خوب شهرستان در دوره اول بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: در موضوع پیشگیری از کرونا باید حساسیت ویژه‌ای در روستاها وجود داشته باشد زیرا تردد گردشگران در روستا زیاد است و روستاییان باید مورد حمایت و آموزش مداوم قرار گیرند.

در پایان این نشست از مهدی نخعی مقدم دهیار روستای کمرد و آرش ابراهیمی دهیار روستای طاهر آباد به عنوان دهیاران نمونه شهرستان تقدیر شد.

منبع: فرمانداری شهرستان پردیس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا