برگزاری نشست کمیسیون فضای مجازی شهرستان پردیس/ جایگاه ویژه‌ تامین امنیت همه جانبه در سیاست‌گذاری دولت‌ها

جلسه کمیسیون فضای مجازی شهرستان پردیس از کمیسیون‌های زیرمجموعه شورای تامین شهرستان به ریاست حسن بابایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس، معاون فرماندار پردیس در ابتدای این جلسه تامین امنیت را موضوع بسیار مهمی دانست و اظهار کرد: امنیت روانی مردم نیز بسیار مهم است به گونه‌ای که افراد یک جامعه باید بدون هراس از دست دادن ارزش‌های کسب شده زندگی کنند و امروزه نیز رسیدن به این وضعیت اولویت نخست دولت‌ها را تشکیل می‌دهد.

بابایی گفت: تامین امنیت همه جانبه از جایگاه ویژه‌ای در سیاست گذاری دولت‌ها برخوردار است و جرایم صورت گرفته علیه محرمانگی داده‌ها و سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی و به خطر انداختن حریم خصوصی مردم به دقت مورد رصد پلیس فتا و دستگاه قضا قرار خواهد گرفت.

بابایی ادامه داد: دسترسی غیر مجاز به هرگونه داده، شنود غیرمجاز، جاسوسی رایانه‌ای، جعل رایانه‌ای، تخریب و اختلال در داده ها، سرقت و کلاهبرداری رایانه ای و جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی و نشر اکاذیب از جمله مصداق‌های جرایم فضای مجازی است که امنیت اجتماعی و آرامش شهروندان را مختل می‌کند.

وی تصریح کرد: ادارات مرتبط باید ضمن رصد فضای مجازی و نظارت مستمر بر داده های بارگزاری شده، برخورد قاطع و قانونی را با با هر گونه اطلاعات و اخباری که منافع مردم را به خطر می‌اندازد انجام دهند.

در ادامه افراد حاضر به تبادل نظر و ارائه پیشنهادات خود پرداختند و مقرر شد؛ آگاه‌سازی و آگاهی‌بخشی به نسل جوان و نوجوان به عنوان اصلی ترین استفاده کننده از فضای مجازی در دستور کار آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی قرار گیرد، همچنین در جلسات کمیسیون فضای مجازی از شبکه ها و کانال های فضای مجازی برای تبادل نظر دعوت به عمل آید.

تهیه محتوا های آموزشی، هشدار دهنده و فرهنگی برای استفاده در فضای مجازی، ارائه گزارشی از وضعیت دسترسی دانش آموزان به سامانه مربوط به آموزش مجازی و جلوگیری از عرضه و فروش کالاهای قاچاق و خطر آفرین در این فضا از مصوبات این جلسه بود.

منبع: فرمانداری پردیس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا