برگزاری نشست کمیته مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در شهرستان پردیس/ در صورت سهل انگاری احتمال ورود به محدوده زرد وجود دارد

پنجمین جلسه کمیته مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در شهرستان پردیس به ریاست فرماندار شهرستان و در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس، فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به خیز مجدد بیماری کرونا گفت: مردم تصور می‌کنند از شرایط بحرانی کرده‌ایم اما باید تدابیر لازم برای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم نسبت به شیوع مجدد این بیماری اتخاذ شود.

عبدالعظیم رضایی با تاکید بر وضعیت سفید در شهرستان افزود: مساعد بودن اوضاع شهرستان به دلیل برنامه‌ریزی مناسب، تلاش‌های همه ادارات و همکاری و مشارکت مردم فهیم شهرستان بوده است و باید این تلاش‌ها و اقدامات در راستای حفظ وضعیت سفید در شهرستان تداوم یابد زیرا بر اساس گزارش‌های شبکه بهداشت و درمان در صورت کوچکترین سهل انگاری احتمال ورود به محدوده زرد وجود دارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان همه دستگاه‌ها را موظف به رعایت قوانین و مقررات ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا به ویژه در طرح فاصله گذاری اجتماعی و مراقبت های فردی دانست و گفت: وظیفه داریم نظارت‌های مستمری را بر فعالیت‌های دستگاه‌ها و مراکز خدماتی، اصناف و سایر نهادها داشته باشیم و دستگاه‌های متولی نیز باید با تلاش مضاعف، اقدامات لازم را در کنار مردم برای جلوگیری از شیوع مجدد این ویروس به عمل آورند.

حجت الاسلام حسینی، امام جمعه شهرستان پردیس نیز نظارت مداوم بر همه فعالیت‌های شهرستان و برخورد جدی با متخلفان در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا را لازم دانست.

پس از ارائه گزارش اقدامات توسط معاون سیاسی فرماندار، رئیس شبکه بهداشت و درمان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و اورژانس مقرر شد بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا، تمام پرسنل دستگاه‌های اجرایی و دولتی از ماسک استفاده کنند، همچنین ارائه خدمات در دستگاه‌ها و مراکز خدماتی به مراجعان منوط به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی باشد.

انجام مستمر ضدعفونی تمامی معابر عمومی، مساجد و دستگاه‌های اجرایی اعم از دولتی و غیردولتی توسط شهرداری های پردیس و بومهن، دهیاری ها و ناحیه مقاومت بسیج با نظارت شبکه بهداشت و درمان، تشکیل کمیته ای با محوریت اداره بازرسی و امور حقوقی فرمانداری و عضویت ادارات تعزیرات حکومتی، صمت، اتاق اصناف، شبکه دامپزشکی، شبکه بهداشت و نیروی انتظامی برای ایجاد گشت های مشترک و مستمر از واحدهای صنفی، تامین محل هایی در سطح شهرستان برای عرضه ماسک و مواد ضدعفونی کننده با قیمت مناسب به مردم و استفاده از ظرفیت های اطلاع رسانی و آگاهی بخشی برای ارائه آموزش و ایجاد حساسیت در میان مردم از مصوبات این جلسه بود.

منبع: فرمانداری پردیس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا