برگزاری نشست شورای ساماندهی امور سالمندان شهرستان پردیس/ تشکیل پرونده سلامت برای سالمندان

اولین جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان شهرستان پردیس در سال ۹۹ به ریاست حسن بابایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار پردیس با حضور اعضا در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس، بابایی ارائه مشاوره‌های رایگان برای سالمندان را با همکاری و تعامل ادارات بهزیستی، بهداشت‌ و درمان و شهرداری‌ها به صورت حضوری با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی و مجازی مورد تاکید قرار داد.

وی اظهار کرد: باید ضمن شناسایی سالمندان توسط ادارات و نهادهای مرتبط، نسبت به تشکیل پرونده سلامت این قشر اقدام شود و خانواده‌هایی که نسبت به نگهداری از سالمندان خود اقدام کردند مورد حمایت قرار گیرند.

معاون فرماندار پردیس تصریح کرد: در جلسه بعدی شورا، از مسئول کانون بازنشستگان لشکری، نماینده سازمان تامین اجتماعی، نماینده مرکز آمار استان و رئیس اداره ثبت احوال دعوت به عمل آید تا مشکلات سالمندان را شناسایی و در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار دهند زیرا سالمندان نمی‌توانند مانند افراد عادی در جامعه حضور پیدا کرده و کارهای خود را پیگیری کنند.

تامین یک دستگاه خودروی ون توسط شهرداری‌های پردیس و بومهن برای تسهیل در امر خدمت‌رسانی به سالمندان و معلولان، تهیه پکیج اطلاعاتی در قالب لوح فشرده با موضوعات آموزشی، اجتماعی، فرهنگی و نشاط آور برای سالمندان با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، همکاری اداره جهاد کشاورزی با بهزیستی و شبکه بهداشت برای استفاده سالمندانی که امکان تردد در فضاهای باز دارند و ارائه وسایل مورد نیاز برای کاشت نهال و گل در منزل یا محیط‌های مسکونی به سالمندان با معرفی اداره بهزیستی توسط شهرداری‌ها از مصوبات این جلسه بود.

منبع: فرمانداری پردیس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا