با توجه به استقرار جمعیت در فازهای ۸ و ۱۱ شهر پردیس باید نسبت به ایجاد و تکمیل فضاهای آموزشی اقدام جدی کرد

فرماندار پردیس با بیان اینکه شرکت عمران شهر پردیس مدارس در دست احداث را تا پایان تابستان ۹۹ تکمیل نماید، افزود: با توجه به استقرار جمعیت در فازهای ۸ و ۱۱ شهر پردیس باید نسبت به ایجاد و تکمیل فضاهای آموزشی اقدام جدی کرد.

به گزارش صبح پردیس، جلسه شورای آموزش‌و‌پرورش شهرستان پردیس به ریاست عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان و و با حضور حسن بابایی معاون سیاسی و انتظامی فرماندار، حسنوند رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان، شهردار بومهن، سرپرست شهرداری پردیس و روسای ادارات عضو شورا برگزار شد.

این جلسه با هدف اتخاذ راهکار در خصوص تامین اراضی مناسب و استاندارد برای احداث فضاهای آموزشی، بررسی وضعیت اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان با توجه به بیماری کرونا و ارائه گزارش اداره آموزش و پرورش پیرامون اقدامات انجام گرفته در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در میان دانش آموزان برگزار شد.

فرماندار پردیس در این جلسه با اشاره به بالا بودن تراکم دانش آموزان در شهر بومهن، توجه بیشتر و تصمیم گیری ویژه در ایجاد فضاهای آموزشی این شهر را بسیار مهم دانست و گفت: شورای آموزش و پرورش باید برای پرورش دانش آموزان فرهیخته و دانا برنامه‌ریزی کند و نباید نگران تامین فضاهای آموزشی باشد.

رضایی افزود: در شهر پردیس نیز با توجه به استقرار جمعیت در فازهای ۸ و ۱۱ باید نسبت به ایجاد و تکمیل فضاهای آموزشی اقدام جدی صورت پذیرد، زیرا در حال حاضر نسبت مدارس به جمعیت مناسب بوده و با بارگذاری یکباره جمعیت، مشکلات جدی در این زمینه وجود خواهد داشت.

وی تصریح کرد: همه ادارات را برای کمک به آموزش و پرورش در اجرای برنامه کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیج می‌کنیم، زیرا اگر دانش‌آموزان ما از سنین پایه در مسیر درست قرار گیرند و برنامه‌ریزی مناسبی برای آنها وجود داشته باشد، می‌توانیم نسل طلایی را به جامعه تقدیم کنیم.

در ادامه رئیس اداره آموزش و پرورش نیز ضمن قدردانی از شبکه بهداشت و درمان، شهرداری ها و ناحیه مقاومت بسیج که برای برگزاری امتحانات و راه‌اندازی حوزه‌های امتحانی تلاش‌های زیادی را انجام داده‌اند گفت: برنامه شاد، پتانسیل خوبی دارد و کشور ما در این فاز به خوبی عمل کرده است و اگر به همین گونه پیش برویم آموزش کامل و دسترسی برای همه دانش آموزان فراهم خواهد شد.

وی افزود: با توجه به احتمال شیوع مجدد بیماری کرونا، برای اوقات فراغت تابستانه هم کلاس‌های حضوری برگزار نخواهد شد و در قالب فضای مجازی، برنامه‌هایی تدارک دیده شده است و اولویت ما برای تابستان دانش آموزان، افزایش مهارت های اجتماعی با تاکید بر آموزه های دینی و اسلامی است.

در ادامه و پس از تبادل نظر اعضا پیرامون دستور کارهای جلسه مقرر شد، شهرداری بومهن ضمن اعلام اراضی با کاربری آموزشی که دارای مالک خصوصی هستند نسبت به تعیین تکلیف و اعلام وضعیت این اراضی اقدام کند، همچنین با توجه به تراکم دانش آموزی در سطح شهرستان، شرکت عمران شهر پردیس، مدارس در دست احداث را تا پایان تابستان ۹۹ تکمیل نماید.

برگزاری جلسه‌ای با حضور اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت عمران و اداره آموزش و پرورش برای بررسی وضعیت فضاهای آموزشی در فازهای مختلف و انجام بازنگری در این زمینه و تشکیل کانون‌های اوقات فراغت تابستانه دانش آموزان به صورت مجازی و با تولید برنامه‌های مفید از دیگر مصوبات این جلسه بود.

منبع: فرمانداری پردیس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا