ایجاد کارگاه‌های تولید کود ارگانیک از اولویت‌های جهاد کشاورزی شهرستان پردیس است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پردیس از مجموعه نوآوران کشت و صنعت ساینا در روستای کرشت بازدید کرد.

به گزارش صبح پردیس، مجموعه کشت و صنعت ساینا با ظرفیت روزانه حدود 10 تن کود ارگانیک و تهیه خاک بستر در سبد محصولی شامل 17 محصول با کیفیت و قابل رقابت با نمونه های وارداتی و با قیمت مناسب تر توانسته است عمده بازار گلخانه داران ، تولید کنندگان و فروشندگان گل و گیاه را در 2 استان تهران و البرز و 7 شهرستان دیگر از کشور را بخود اختصاص داده و زمینه اشتغال 19 نیرو را فراهم اورد.

سد محمد قریشی در این بازدید گفت: با توجه به روند کاهش استفاده از کودها و سموم شیمیایی و به منظور تولید محصولات ارگانیک و توسعه استفاده از کودهای آلی به‌ویژه ورمی کمپوست و انواع کود های ارگانیک، ایجاد کارگاه‌های تولید کود ارگانیک جزو برنامه‌های اولویت‌دار این مدیریت محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پردیس اضافه کرد: ورمی کمپوست، سبک و فاقد هرگونه بو، عاری از تخم علف‌های هرز و حاوی میکرو ارگانیسم هوازی سفید مانند ازت و باکتری ها است.

وی ادامه داد: امید است در راستای بهره مندی از منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید در جهت رفع موانع، اخذ تسهیلات و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال این واحد تولیدی و دیگر واحد ها در شهرستان پردیس گام موثر برداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا