اشتغالزایی در مدارس اجتماع محور مسکن مهر پردیس

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور گفت: مدارس اجتماع محور فازهای ۵، ۸، ۱۱ مسکن مهر پردیس در زمینه آموزش زنان خانه‌دار و ایجاد اشتغال عملکرد موفقی داشتند.

به گزارش صبح پردیس، زهره داوودی در حاشیه بازدید از پروژه‌های روبنایی مشارکتی شهرجدید پردیس گفت: استفاده از فضای خالی مدارس در فازهای جدید مسکن مهر پردیس، نگاه جدیدی به فضای اجتماعی در شهرهای مدرن دارد که در مدارس اجتماع محور مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مدارس اجتماع محور فعال در فازهای ۸، ۵، ۱۱ شهر پردیس با مدل جدید استارتاپ‌ها همخوانی دارد و قابل ارتقا هستند و در این مدل کاربری غیر انتفاعی به کاربری انتفاعی ارجحیت داده شده است.

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور عنوان کرد: در برخی از شهرهای جدید طرح های کالبدی و غنی برای ایجاد مدارس اجتماع محور اجرایی شده و در شهر جدید پردیس از فضای موجود برای راه اندازی این مدارس استفاده شده است.

داوودی گفت: آموزش در مدارس و تولید در منازل مدل بسیار خوب اشتغالزایی است که به همت مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران پردیس برای ساکنان فازهای مسکن مهر پردیس اجرایی شده است.

این مسئول با اشاره به عملکرد این مدارس، اظهار داشت: مدارس بهترین محل برای ایجاد سرمایه های اجتماعی هستند و مدارس اجتماع محور وظیفه نهاد سازی اجتماعی را بر عهده دارند و در این راستا ساماندهی و ارتقای این مدارس نقش موثری در نهادسازی اجتماعی دارند.

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور گفت: زمانی که اسکان جمعیت اتفاق می‌افتد پروژه های روبنایی یکی از مهم ترین زمینه ها برای ارتقای زندگی در شهرها هستند و کیفیت ساخت و ساز واحدهاو پروژ های روبنایی و زیربنایی مسکن مهر پردیس مورد تایید است.

داوودی با اشاره به کیفیت و سرعت ساخت پروژه های مسکن مهر پردیس، خاطر نشان کرد: ساخت کاربری ها مورد نیاز مردم در فازهای جدید مسکن مهرپردیس باساخت مراکز تجاری محله ای وخرده فروشی ها مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اهمیت ارتقای فضای سکونت در شهرهای جدید خاطر نشان کرد: تامین نیازهای شهروندان، کیفیت و سرعت ساخت و ساز و تامین زیر ساخت های کالبدی مسائل اصلی و مهم در ساخت شهرهای جدید است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در ساخت فازهای ۸، ۹، ۱۱ مسکن مهر پردیس هماهنگی لازم با بخش تاب آوری و پدافند غیر عامل و مسائل مربوط به اجتماعات شهری در ساخت و سازها ایجاد شده است.

مدارس اجتماع محور با هدف اجتماع سازی محلی، ارتقای فرهنگی ساکنان، بهبود ارتباط مردم با مجموعه مدیران شهری و استفاده حداکثری از ظرفیت های مردمی با ارائه خدمات به گروههای مختلف در فازهای ۵، ۸، ۱۱ مسکن مهر پردیس ایجاد شدند.

در فازهای جدید مسکن مهر پردیس جمعیت پذیری هنوز کامل نشده و به منظور استفاده از ظرفیت مدارس تکمیل شده خالی از دانش آموز، کاربری آنها به مدارس اجتماع محور تبدیل شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا