اجرای 12 هزار مترمربع پیاده‌روسازی در شهر پردیس + تصاویر

شهردار پردیس از اجرای حدود 12 هزار مترمربع پیاده‌روسازی در نقاط مختلف این شهر تاکنون و حدود 10 هزار متر دیگر تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش صبح پردیس؛ محمد لاله اظهار داشت: یکی از طرح‌هایی که شهرداری پردیس طی سال جاری در دست اجرا دارد، بهسازی و نوسازی معابر و گذرگاه‌های شهری است.

وی ادامه داد: شهرداری در قالب این طرح حدود 20 هزار مترمربع پیاده‌رو به‌صورت آسفالت و 6 هزار مترمربع به‌صورت کف‌پوش بتنی در دستور کار خود قرار داده که تاکنون 15 هزار مترمربع آسفالت و دو هزار مترمربع کف‌پوش بتنی اجراشده است.

شهردار پردیس در خصوص مقایسه مزایا و معایب پیاده‌روهای کف‌پوش بتنی و آسفالت بیان داشت: انتخاب نوع مصالح در نقاط مختلف شهر بر اساس ضوابط فنی، تعاریف شهرسازی و … در کمیته فنی اتخاذشده است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهرداری استفاده از مصالح باکیفیت مناسب، دوام، عمر مفید بالا، توجیه اقتصادی، زیبایی و … در پروژه‌های عمرانی است.

لاله اضافه کرد: ازاین‌رو شرایطی نظیر تخصیص اعتبار، دوام مصالح با توجه به شرایط اقلیمی منطقه، ضوابط و معیارهای فنی و مهندسی و همچنین جلوه بصری در انتخاب مصالح مناسب مدنظر کارشناسان عمرانی این شهرداری است.

شهردار پردیس افزود: بر اساس نظر کارشناسان این حوزه، از میان مصالح موجود در طرح‌های پیاده‌روسازی شامل سنگ‌فرش کیوبیک، لاشه ورقه، آسفالت دکوراتیو، بتن دکوراتیو و نیز کف‌پوش بتنی و آسفالت با در نظر گرفتن جمیع جهات به‌عنوان بهترین گزینه در طرح‌های شهرداری انتخاب شده‌اند.

وی بیان داشت: ازاین‌رو، شهرداری پردیس با توجه به حجم بالای معابر نیمه‌تمام که از ادوار گذشته به جای مانده، اجرای آسفالت و کف‌پوش بتنی را انتخاب کرده و استفاده از آنها را در دستور کار قرار داده است.

لاله اظهار کرد: هزینه اجرایی کف‌پوش بتنی نزدیک به 2.5 برابر آسفالت است اما به دلیل عمر مفید، دوام، صرفه اقتصادی و از همه مهم‌تر زیبایی آن از کف‌پوش بتنی در معابر اصلی و سپس از آسفالت در معابر فرعی استفاده می‌شود.

وی افزود: درنهایت با توجه به توضیحات مذکور و همچنین اصول و ضوابط معیارهای شهرسازی واضح است که باید هر چه کمتر از آسفالت در طرح‌های پیاده‌روسازی استفاده شود؛ علاوه بر رعایت استاندارهای شهرسازی، به دلیل تقاضای بالا و توان مالی محدود، شهرداری به‌ناچار مجبور به بهره‌گیری از آسفالت در سطح پیاده‌روهای معابر فرعی است.

محمد لاله با اشاره به مزایای وجود پیاده‌روهای شهری مناسب، خاطرنشان کرد: ازجمله مزایای احداث پیاده‌روهای مناسب می‌توان به تردد عابران از پیاده‌رو و کاهش سوانح رانندگی، ارتقای نمای بصری و زیبایی هرچه بیشتر شهر و ارتقای سطح سلامت شهروندان است.

شهردار پردیس ادامه داد: ازاین‌رو، شهرداری پردیس نسبت به اجرای طرح جهادی پیاده‌روسازی در راستای جلب رضایت شهروندان اقدام کرد.

وی در پایان از صبوری و نجابت مردم شریف شهر پردیس در تحمل شرایط عمرانی موجود تا اتمام و تکمیل پروژه‌های در دست اجرا تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل