اجرای 12 هزار مترمربع پیاده‌روسازی در شهر پردیس + تصاویر

شهردار پردیس از اجرای حدود 12 هزار مترمربع پیاده‌روسازی در نقاط مختلف این شهر تاکنون و حدود 10 هزار متر دیگر تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش صبح پردیس؛ محمد لاله اظهار داشت: یکی از طرح‌هایی که شهرداری پردیس طی سال جاری در دست اجرا دارد، بهسازی و نوسازی معابر و گذرگاه‌های شهری است.

وی ادامه داد: شهرداری در قالب این طرح حدود 20 هزار مترمربع پیاده‌رو به‌صورت آسفالت و 6 هزار مترمربع به‌صورت کف‌پوش بتنی در دستور کار خود قرار داده که تاکنون 15 هزار مترمربع آسفالت و دو هزار مترمربع کف‌پوش بتنی اجراشده است.

شهردار پردیس در خصوص مقایسه مزایا و معایب پیاده‌روهای کف‌پوش بتنی و آسفالت بیان داشت: انتخاب نوع مصالح در نقاط مختلف شهر بر اساس ضوابط فنی، تعاریف شهرسازی و … در کمیته فنی اتخاذشده است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهرداری استفاده از مصالح باکیفیت مناسب، دوام، عمر مفید بالا، توجیه اقتصادی، زیبایی و … در پروژه‌های عمرانی است.

لاله اضافه کرد: ازاین‌رو شرایطی نظیر تخصیص اعتبار، دوام مصالح با توجه به شرایط اقلیمی منطقه، ضوابط و معیارهای فنی و مهندسی و همچنین جلوه بصری در انتخاب مصالح مناسب مدنظر کارشناسان عمرانی این شهرداری است.

شهردار پردیس افزود: بر اساس نظر کارشناسان این حوزه، از میان مصالح موجود در طرح‌های پیاده‌روسازی شامل سنگ‌فرش کیوبیک، لاشه ورقه، آسفالت دکوراتیو، بتن دکوراتیو و نیز کف‌پوش بتنی و آسفالت با در نظر گرفتن جمیع جهات به‌عنوان بهترین گزینه در طرح‌های شهرداری انتخاب شده‌اند.

وی بیان داشت: ازاین‌رو، شهرداری پردیس با توجه به حجم بالای معابر نیمه‌تمام که از ادوار گذشته به جای مانده، اجرای آسفالت و کف‌پوش بتنی را انتخاب کرده و استفاده از آنها را در دستور کار قرار داده است.

لاله اظهار کرد: هزینه اجرایی کف‌پوش بتنی نزدیک به 2.5 برابر آسفالت است اما به دلیل عمر مفید، دوام، صرفه اقتصادی و از همه مهم‌تر زیبایی آن از کف‌پوش بتنی در معابر اصلی و سپس از آسفالت در معابر فرعی استفاده می‌شود.

وی افزود: درنهایت با توجه به توضیحات مذکور و همچنین اصول و ضوابط معیارهای شهرسازی واضح است که باید هر چه کمتر از آسفالت در طرح‌های پیاده‌روسازی استفاده شود؛ علاوه بر رعایت استاندارهای شهرسازی، به دلیل تقاضای بالا و توان مالی محدود، شهرداری به‌ناچار مجبور به بهره‌گیری از آسفالت در سطح پیاده‌روهای معابر فرعی است.

محمد لاله با اشاره به مزایای وجود پیاده‌روهای شهری مناسب، خاطرنشان کرد: ازجمله مزایای احداث پیاده‌روهای مناسب می‌توان به تردد عابران از پیاده‌رو و کاهش سوانح رانندگی، ارتقای نمای بصری و زیبایی هرچه بیشتر شهر و ارتقای سطح سلامت شهروندان است.

شهردار پردیس ادامه داد: ازاین‌رو، شهرداری پردیس نسبت به اجرای طرح جهادی پیاده‌روسازی در راستای جلب رضایت شهروندان اقدام کرد.

وی در پایان از صبوری و نجابت مردم شریف شهر پردیس در تحمل شرایط عمرانی موجود تا اتمام و تکمیل پروژه‌های در دست اجرا تقدیر و تشکر کرد.

 پیاده روسازی در شهر پردیس  پیاده روسازی در شهر پردیس  پیاده روسازی در شهر پردیس  پیاده روسازی در شهر پردیس  پیاده روسازی در شهر پردیس  پیاده روسازی در شهر پردیس  پیاده روسازی در شهر پردیس  پیاده روسازی در شهر پردیس  پیاده روسازی در شهر پردیس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا