رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر پردیس:

آینده روشن شهر پردیس مستلزم توسعه فرهنگ قرآنی و آموزه‌های اهل بیت(ع) است

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر پردیس گفت: اگر فرهنگ این شهر جدید با حدیث نورانی ثقلین که نبی مکرم اسلام(ص) در آن می‌فرمایند «انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی»، عجین شد، می‌توان به آینده روشن آن امیدوار بود.

به گزارش صبح پردیس، آیین اختتامیه نخستین جشنواره دانش آموزی قرآن، عترت و نماز با حضور امام جمعه شهرستان، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان و دیگر مسئولان در کانون قرآن و عترت شهرداری پردیس برگزار شد.

حسینعلی سلیمانی‌فر در این آیین افزود: شهر پردیس هنوز به لحاظ فرهنگی و هویت اجتماعی شکل نگرفته، از این رو همه نهادهای فرهنگی می‌توانند با محوریت امام جمعه شهرستان و اجرا و تعریف پیوست‌های فرهنگی و مذهبی در حوزه‌های مختلف، هویت این خطه را با موازین قرآنی و مکتب متعالی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گره بزنند.

وی در ادامه بر لزوم برپایی برنامه‌های قرآنی به ویژه برگزاری مسابقات در بخش‌ها و رشته‌های مختلف و متنوع در میان همه اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان تاکید کرد.

سلیمانی‌فر تصریح کرد: شهر و شهرستان پردیس در گذشته‌ای نه چندان دور با مدیریت مسئولان آموزش و پرورش وقت و اجرای مسابقات قرآنی، به صحنه رقابت اهالی مناطق مختلف این شهرستان بدل شده بود و خانواده با حضور در این عرصه موجبات ارتقای فرهنگی فرزندان و دوری آنها از معضلات اجتماعی را فراهم آورده بودند که امیدوارم بار دیگر شاهد این تجربه موفق باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا