فرماندار پردیس:

آغاز فعالیت بیمارستان شفا پردیس منتظر امضای معاون وزیر بهداشت است

فرماندار شهرستان پردیس گفت: بیمارستان شفا این شهرستان برای خدمات‌دهی آماده است و منتظر امضا و ابلاغ قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت برای بازگشایی رسمی بیمارستان هستیم.

به گزارش صبح پردیس، عبدالعظیم رضایی اظهار کرد: گروه جدید مدیریتی دربیمارستان مستقر شدند و شرایط لازم برای بهره برداری مجدد از بیمارستان طی روزهای آینده تامین شده است.

وی ادامه داد: بیمارستان شفای پردیس سال ۹۳ تاسیس و پس از ۴ سال فعالیت به دلیل مشکلات اقتصادی و عملکرد نامناسب مدیریت تنها بیمارستان شهرستان پردیس در فروردین سال ۹۸ تعطیل شد.

فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به تعرفه بالای درمانی این بیمارستان، اظهار داشت: تعرفه‌های درمانی خصوصی این بیمارستان برای کارگران و کارمندان ساکن در شهرستان بسیار بالا بود و تعداد زیادی از آنها جز در مواقع اضطرار امکان استفاده از خدمات درمانی را نداشتند.

رضایی از تعدیل هزینه درمانی بیمارستان در بازگشایی روزهای آینده خبرداد و افزود: بر اساس توافق انجام شده با وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که بر امور درمانی شهرستان نظارت دارند، مقرر شد، خدمات درمانی به صورت خرید خدمت و تعرفه دولتی به مراجعان ارائه می شود.

وی ادامه داد: با توافق انجام شده با سازمان برنامه و بودجه ما به التفاوت هزینه درمانی دولتی و خصوصی این بیمارستان توسط دولت پرداخت می شود که با امضای معاونت درمان این قرارداد نهایی و بیمارستان بازگشایی می شود.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: درمانگاه بیمارستان ۶۴ تختخوابی شفا از چند ماه پیش خدمات رسانی خود را آغاز کرده است.

رضایی گفت: مردم شهرستان از فروردین سال ۹۸ به دلیل نبود بیمارستان مشکلات زیادی را تحمل کردند و با توجه به افق جمعیتی ۶۰۰ هزار نفر پس از بارگزاری کامل مسکن مهر پردیس ، بیمارستان یکی از نیازهای اساسی شهروندان است.

بنابر این گزارش، اختلاف بین ۹۰ نفر از شرکا و سهامداران بیمارستان شفا مشکلات زیادی را برای راه اندازی این بیمارستان را از فروردین سال ۹۸ ایجاد کرده بود.

مسئولین شهرستان به دلیل خصوصی بودن بیمارستان نمی توانستند الزام و اجباری برای بازگشایی بیمارستان شفا داشته باشند و از فروردین سال گذشته شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر بیمارستان نداشتند و برای انجام امور درمانی خود به بیمارستان سوم شعبان دماوند و یا بیمارستان های تهران مراجعه می کردند.

بازگشایی بیمارستان شفا با تعرفه دولتی درخواست تعداد زیادی از شهروندان است که به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی امکان استفاه از خدمات این بیمارستان با تعرفه خصوصی را نداشتند.

با پی گیری مسئولین شهرستان این بیمارستان پس از امضای معاون وزارت بهداشت با تعرفه دولتی به شهروندان خدمات رسانی خواهد کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا