آغاز ساخت پارک ۳۰ هکتاری اقتصاد دیجیتال در پردیس

ظهر امروز با امضای تفاهم نامه‌ای میان وزارت ارتباطات و فناوری و معاونت فناوری رئیس جمهور ساخت پارک ۳۰ هکتاری اقتصاد دیجیتال در پردیس آغاز شد.

به گزارش صبح پردیس، ظهر امروز با حضور محمدجواد جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پارک فناوری پردیس، جلسه‌ای در خصوص همکاری وزارت ارتباطات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد و در ادامه از نمایشگاه محصولات پیشرفته پارک فناوری پردیس بازدید کردند و با صاحبان این شرکت‌ها به گفت‌وگو پرداختند.

مسؤولان در ادامه با حضور در مرکز رشد فناوری نخبگان (کوآپ) ضمن افتتاح این مرکز از اقدامات صورت گرفته اطلاع کسب کرده و با نخبگان از نزدیک صحبت کردند.

سورنا ستاری و محمد جواد جهرمی در این مرکز در جایگاه قرار گرفته و با امضای تفاهم نامه‌ای وزارت ارتباطات و فناوری و معاونت فناوری رئیس جمهور با مشارکت هم اقدام به احداث پارک اقتصاد دیجیتال خواهند کرد.

این پارک در فضایی ۳۰ هکتاری که جدیداً به پارک فناوری پردیس اضافه شده ساخته خواهد شد و به نام پارک اقتصاد دیجیتال نامگذری می‌شود که به نماد پارک اقتصاد دیجیتال و اقتصاد دانش بنیان در ایران تبدیل و قبل از پایان دولت زیرساخت‌های اصلی آن آماده و شرکت‌ها فعالیت خود را در این مجموعه آغاز خواهند کرد.

محمدجواد جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری در این بازدید اظهار کرد: در کنار پارک فناوری پردیس بزرگترین مرکز داده ایران در حوزه شبکه ملی اطلاعات احداث می‌شود که تبدیل به قطب مرکز داده کشور خواهد شد که فاز اول آن مردادماه به بهره‌برداری می‌رسد.

مسؤولان در پایان این مراسم از دو شرکت پارس آنلاین و فناپ در حوزه آی‌تی مستقر در پارک فناوری پردیس بازدید کردند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا