وعده فرماندار پردیس برای تامین برق باغداران پارک ملی «خجیر»

فرماندار پردیس وعده داد، برق باغداران پارک ملی «خجیر» با پیگیری از طریق دستگاه‌های ذیربط تامین شود.

به گزارش صبح پردیس، عبدالعظیم رضایی در حاشیه بازدید از پارک ملی «خجیر» طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: نبود برق، مشکلات حریم و بستر رودخانه جاجرود، عدم دیوارکشی امنیتی باغات، وجود دلالان در خرید محصولات باغی، عدم وجود تعاونی فروش محصولات باغی، و برند سازی نشدن محصولات باغی از جمله مشکلات عنوان شده توسط کشاورزان و باغداران منطقه خجیر است.

وی گفت: در شهرستان پردیس برخلاف محدودیت‌هایی که در بحث توسعه در حوزه کشاورزی، خدمات و صنعت داریم، محدودیت‌هایی نیز در زمینه آب و محیط زیست نیز وجود دارد.

فرماندار پردیس با اشاره به محدودیت‌های موجود بیان کرد: این عوامل سبب شده با توجه به پتانسیل‌هایی خوبی که در شهرستان موجود است توسعه در بخش کشاورزی با محدودیت و مشکل مواجه شود.

رضایی افزود: طی بازدید از باغات سطح منطقه محافظت شده خجیر، شاهد سطح زیر کشت باغات با تنوع میوه‌ها هستیم و لازم است که جهت رفع مشکلات باغداران قدم برداریم و سعی کنیم مشکلات را حل کنیم.

رضایی خاطر نشان کرد: از سال ۱۳۲۰ این باغات شکل گرفته‌اند و افراد متخصص و با انگیزه‌ای در این منطقه به باغداری و دام پروری مشغولند که اشتغال زایی خوبی نیز در پی داشته است.

نماینده عالی دولت در شهرستان پردیس گفت: نبود برق باعث می‌شود باغداران هزینه‌های سنگینی جهت تأمین منابع انرژی بپردازند.

وی تصریح کرد: نبود برق و استفاده از انرژی فسیلی نه تنها به رفع مشکل کمکی نمی‌کند بلکه باعث می‌شود، باغداران برای تأمین آب از روش غرق آبی استفاده کنند که هم هدر رفت آب دارد و هم از بهره وری در آمد و محصولات تأثیر منفی دارد و استفاده از روش مکانیزه نیز غیر ممکن می‌شود.

رضایی در خصوص رفع مشکلات بستر و حریم رودخانه جاجرود در منطقه خجیر گفت: امور آب در این منطقه با اعمال یک سری قوانین، مشکلاتی را برای مالکان باغات بوجود آورده که با توجه به دایر بودن سطح زیر کشت باغات اما، امور آب مدعی است باغات در حریم رودخانه واقع شده و طبق قانون باید با این باغداران برخورد شود.

فرماندار پردیس با اشاره به بحث حریم رودخانه و مشکلات باغداران در این خصوص با امور آب گفت: امروز با نمایندگان دستگاه‌های ذیربط پیگیری‌های بعد از بازدید به صورت تلفنی با استان انجام شد و این نوید را به باغداران می‌دهیم که برق مورد نیاز آنها تأمین شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا