برخی دهیاری‌های شهرستان پردیس بر فعالیت آرامستان‌ها نظارت کاملی ندارند/ پیگیری مکاتبات تعیین تکلیف وضعیت زمین برای احداث آرامستان در پردیس

نشست کارگروه ثبت وقایع حیاتی شهرستان پردیس به ریاست معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان پردیس و در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس، حسن بابایی در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه ثبت به موقع وقایع حیاتی چندان مورد توجه قرار نگرفته است گفت: ارائه آمار دقیق و تاثیر آن در تصمیمات منطقه‌ای و کشوری بسیار با اهمیت است و با نظر به ضرورت ثبت در مهلت قانونی به ویژه ثبت وقایعی از جمله فوت و ولادت باید مسیرهای قانونی ثبت به هنگام، ارائه و راه های گریز از آن غیرممکن شود.

وی همچنین به وضعیت شهرستان در حوزه‌های اجتماعی به خصوص در مباحث ازدواج و طلاق اشاره کرد و گفت: اهمیت دادن به ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی به آثار و تبعات عدم ثبت و یا دیرثبتی موجب مشکلات عدیده ای در برنامه‌ریزی‌های اجتماعی، فرهنگی و بودجه‌ای خواهد شد و ادارات مرتبط و دستگاه‌های اجرایی باید همکاری تنگاتنگی با اداره ثبت احوال شهرستان داشته باشند.

سیداحسان سلطانی، رییس اداره ثبت احوال شهرستان پردیس نیز با تاکید بر حاکمیتی بودن وظایف و فرآیند عملیاتی ثبت احوال و سلسله مراتب ارسال آمار وقایع چهارگانه و تاثیر آن در تصمیمات کلان گفت: برخی دهیاری‌ها بر فعالیت آرامستان‌های خود نظارت کاملی ندارند و همین موضوع سبب دیر ثبتی وقایع فوت می‌شود، از این رو انتخاب افرادی به عنوان ثبت یاران در شوراهای روستا می تواند متولیان امر را در این موضوع کمک کند.

در ادامه نماینده شرکت عمران شهر پردیس پیرامون آخرین وضعیت احداث آرامستان در شهرستان و رئیس اداره ثبت اسناد و املاک نیز گزارشی از روند ازدواج و طلاق در سه ماهه نخست سال ۹۹ ارائه دادند و پس از تبادل مقرر نظر اعضا مقرر شد، به منظور ارتقای آگاهی عمومی درخصوص مهلت و اثرات ثبت یا دیرثبتی حیاتی وقایع حیاتی شهرداری‌ها و بخشداری‌های تابعه نسبت به نصب تابلوهای اطلاع رسانی در آرامستان‌ها و محیط های عمومی اقدام کنند.

همچنین معاونت فنی و عمرانی فرمانداری پیگیری مکاتبات مربوط به تعیین تکلیف وضعیت زمین پیشنهاد شده برای احداث آرامستان را در دستور کار قرار دهد.

برگزاری جلسه‌ای در بخشداری‌ها با حضور دهیاران و مسئولان اداره ثبت احوال و ثبت اسناد برای افزایش هماهنگی مدیران اجرایی روستاها با اداره ثبت احوال در خصوص ثبت وقایع حیاتی و امکان‌سنجی راه‌اندازی سامانه‌ای در بستر اینترنت برای اعلام و بارگذاری اسناد فوت در مهلت قانونی بین متولیان امر در روستاها و ثبت احوال از مصوبات این جلسه بود.

منبع: فرمانداری پردیس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا