نائب رئیس مجلس:

فروش عرصه مسکن مهر موجب افزایش قیمت آن شد/ حل مشکل مسکن اولویت مجلس یازدهم است

نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فروش عرصه مسکن مهر در برنامه واگذاری واحدها پیش‌بینی نشده بود و فروش عرصه از همان ابتدا اشتباه بود، گفت: این اقدام یکی از علت‌های گرانی این مسکن است.

به گزارش صبح پردیس، علی نیکزاد در حاشیه بازگشایی خانه ملت شهرستان پردیس به خبرنگاران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی مقرر شده بود مالکیت اعیانی در اختیار متقاضیان قرار گیرد و تنها مجوز فروش اعیانی به مالک واگذار شود تا متقاضیان مسکن مهر گرفتار افزایش قیمت نشوند.

وی با اشاره شرایط واگذاری عرصه و اعیان واحدهای مسکن مهر اظهار داشت: مقرر شده بود که عرصه واحدها به روش اجاره ۹۹ ساله و یا با اجاره بسیار پایین بر اساس قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن به متقاضیان واگذار شود.

نائب رئیس دوم مجلس ضمن انتقاد از حضور پر رنگ دلالان در خرید و فروش عرصه های مسکن مهر، خاطر نشان کرد: تعدای زیادی از متقاضیان مسکن مهر، عرصه خود را به قیمت پایین به دلالان فروختند و در این پروسه فرم ج آنها نیز قرمز شده است و دیگر واجد شرایط برای دریافت مسکن مهر در هیچ شهری نیستند.

نیکزاد گفت: تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکن مهر در اختیار دلالان است و زحمات وزارتخانه و دولت برای ساماندهی مسکن مردم بر باد می رود و سود خرید و فروش به جیب دلالان می رود.

وی با انتقاد از طولانی شدن زمان تحویل واحدهای مسکن مهر، اظهار داشت: ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای پردیس و پرند طی ۷ سال هیچ توجیه اقتصادی ندارد.

*حل مشکل مسکن اولویت مجلس یازدهم است

نایب رئیس دوم مجلس گفت: باتوجه به اهمیت رفع مشکل مسکن، اولین دوفوریت تصویبی دوره یازدهم مجلس قانون مالیات بر خانه های خالی است که در حال حاضر ۷ گروه کارشناسی روی این مصوبه کار می‌کنند.

نیکزاد با تاکید بر توجه امام راحل به وضعیت محرومین عنوان کرد: اولین دستور امام راحل رفع مشکل مسکن و حساب ۱۰۰ امام برای کمک به محرومان بود.

وی ادامه داد: افزایش حقوق مشکل مسکن را حل نمی‌کند باید راهکاری برای خانه دار شدن مردم پیدا کنیم.

نایب رئیس دوم مجلس گفت: امروز جوانان با پس انداز نمی‌توانند صاحبخانه شوند و تفکر انقلابی و مدیریت جهادی راهگشای رفع مشکل مسکن جوانان است.

نیکزاد با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درمورد مجلس، اظهار داشت:ایشان تاکید دارند که مجلس به راس امور برگردد و این امر تنها با حضور نمایندگان کارشناس، فعال و پاکدست به همراه تعهد و تخصص با پی‌گیری مستمر اتفاق می افتد.

وی با ابراز تاسف عنوان کرد: تعداد زیادی از نمایندگان دوره قبل به دلالیل اخلاقی و مالی رد صلاحیت شدند و قرار بود آنها خدمتگزار مردم باشند که نبودند.

وی ادامه داد: مجلس یازدهم مقابل دولت نیست و با همه توان می خواهد به نفع دولت کار کند و بنا به فرمایش حضرت آقا مجلس مظهر انتظار و امید مردم است.

نایب رئیس دوم مجلس با بیان اینکه دو نماینده برای پاسخگویی به مردم شهرستان پردیس تعیین شدند، اظهار داشت: احمد نادری و سید نظام الدین موسوی به طور ویژه پاسخگوی مردم شهرستان پردیس هستند.

نیکزاد گفت: راه اندازی بیمارستان در شهرستان پردیس روز گذشته در نخستین حضور نمایندگان در خانه ملت شهر پردیس پی گیری شد و ساخت مصلی نماز جمعه طی دو ماه آینده و اتمام کار مسکن مهر تا پایان کار دولت توسط شرکت عمران شهر جدید پردیس در دستور کار قرار گرفت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا