ساخت ۵ هزار واحد مسکن مهر جدید در پردیس آغاز شد

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با اشاره به آغاز ساخت ۵ هزار واحد مسکن مهر جدید در پردیس، گفت: از ابتدای امسال ۱۴۰۰ میلیارد تومان در پروژه‌های مسکن مهر پردیس هزینه شده و کل درآمد شرکت ۲۲ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش صبح پردیس،سید مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران پردیس بعدازظهر امروز در حاشیه مراسم آغاز تحویل ۱۴ هزار واحد مسکن مهر، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز واحدهای مسکن مهر پردیس را قبل از افتتاح به مالکان تحویل می‌دهیم و ۱۴ هزار مالک به بانک معرفی می‌شوند تا دفترچه اقساط خود را تحویل بگیرند.

وی ادامه داد: مالکان پس از دریافت دفترچه به کارگزاری مراجعه می‌کنند تا نامه تحویل واحدشان را دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس افزود: انشعابات آب، برق و گاز تمامی واحدهای مسکن مهر پردیس وصل شده و این کنتورها که به نام متقاضی خریداری شده و مالکان به محض اینکه نامه تحویل واحد را گرفتند انشعاب رایگان به مالک داده می‌شود زیرا هزینه انشعبات قبلاً به مالک پرداخت شده است.

هدایت اضافه کرد: کار تحویل ۱۴ هزار واحد در پردیس مانند تحویل یک شهر ۶۰ هزار نفری بوده و این روند در حدود ۳ ماه طول می‌کشد تا آخرین واحد را به مالکان تحویل بدهیم.

وی یادآور شد: در فاز ۱۱ نمی‌توانیم بیش از ۲ بلوک در روز را تحویل بدهیم اما کنتورها با نامه شرکت عمران به مالکان و بدون هزینه وصل می‌شود، زیرا فرآیند تحویل زمان بر بوده و کنتوری که به نام مالک است فرم و فیش‌ها را باید تکمیل کند و به محض گرفتن کارت قسط یک هفته‌ای برق آب و گاز وصل می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس تصریح کرد: تعداد زیادی از مالکان هستند که برای تحویل واحدهای خود مراجعه نمی‌کنند، اما تلاش می‌کنیم این افراد را از راه‌های مختلف برای سکونت تشویق کنیم.

هدایت افزود: در حدود ۵ هزار واحد برای تحویل آماده است اما افراد برای تحویل واحد مراجعه نمی‌کنند و متأسفانه این واحدها در دست مصرف کننده نهایی نبوده و مشخص نیست که دست سرمایه‌گذار و یا دلال است.

وی عنوان کرد: در پردیس همیشه افرادی را داریم که با وجود آماده بودن واحدها تحویل نمی‌گیرند و با ساز و کارهای حقوقی اقدام کردیم و افزایش ۱۸ درصدی وام هم به مالکانی که مراجعه نمی‌کنند اعلام شده است که هنوز مراجعه نکرده‌اند.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس خاطرنشان کرد: بیشتر بلوک‌هایی که واحدهای آن‌ها تکمیل شده و سکونت در آن وجود دارد، اما از سال آینده سکونت در پردیس سرعت بیشتری می گیرد زیرا خدمات رسانی در فازها بیشتر می‌شود.

هدایت عنوان کرد: پس از افتتاح رسمی این واحدها که توسط رئیس جمهور انجام می‌شود بسته ده هزار واحدی دیگری نیز برای اواخر آبان و یا اوایل آذرماه آماده تحویل خواهیم کرد و این پروسه در حدود ۳ ماه طول می‌کشد و به محض تحویل واحدها در زمان یاد شده ۱۰ هزار واحد تحویل داده می‌شود.

وی ابراز کرد: خدمات زیربنایی را در فازهای مسکن مهر که در دست افتتاح هستند اجرا کرده‌ایم که دو مدرسه و مسجد ساخته‌ایم و ساخت و سازها انجام می‌شده است.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس ادامه داد: مسجد، مدرسه و فضای سبز را همراه با سکونت مردم آماده می‌کنیم اما در گذشته تحویل واحدها مهم بود اما طی سال‌های اخیر این روند تصحیح و محله محور و با تمام امکانات و روبناها افتتاح می‌شود.

هدایت اضافه کرد: برنامه ما این است که امسال بیش از ۹۵ درصد واحدها را تحویل بدهیم و واحدهای باقی مانده نیز بابت کسری واحدها بوده که عملیات اجرایی آن را آغاز کردیم تا خرداد ماه سال آینده تحویل داده شود.

وی در خصوص دریافت ۲۰ میلیون تومان از متقاضیان، گفت: این مبلغ بابت هزینه نقل و انتقال نیست و دریافت بخش کمی از هزینه‌های افزایش قیمت است که ما طی سال‌های گذشته در مسکن مهر داشتیم و بخش کمی را از مردم و کسانی که واحد خود را خرید و فروش می‌کنند، در زمان نقل و انتقال از می‌گیریم.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس تصریح کرد: متقاضیان اول ۲۰ میلیون تومان را نمی‌پردازند، اما در معامله دوم به بعد ملزم به پرداخت ۲۰ میلیون هستند و این سیاست بازدارنده برای جلوگیری از دلال و بورس بازی است.

هدایت افزود: مصرف کننده واقعی خرید و فروش کمتری دارند و کسانی که اقدام به خرید و فروش می‌کنند باید بخشی از هزینه را پرداخت کنند.

وی با تأکید بر اینکه هزینه آماده سازی بسیار بالا بوده و در پردیس هزینه دیوار حائل و دیوارسازی بسیار سرسام آور است، بیان کرد: متقاضیان اول مسکن مهر گروه هدف ما برای خانه‌دار شدن هستند و گروه دوم که شرایط مالی بهتری نسبت به گروه هدف ما دارند، بابت هر واحد به جز هزینه‌های قبلی بابت هر بلوک ۱۰۰ میلیون پرداخت اضافه داریم تا بتوانیم واحدها را آماده سکونت کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس یادآور شد: وام و پول مردم به اتمام رسیده و ما دو سال است با هزینه دولت در حال ساخت مسکن مهر هستیم که دلایل تأخیر همین موارد بود زیرا ساخت واحدهای مسکن مهر پردیس را با دلار هزار تومان شروع کردیم و امروز دلار ۲۴ برابر شده است.

هدایت تصریح کرد: هزینه‌های آماده سازی بسیار سنگین شده و با وجود افزایش قیمت یک ریال به هزینه مردم اضافه نشده است و این ۲۰ میلیون در آمد زیادی برای شرکت عمران نیست و فقط سیاست بازدارنده آن برای ما مهم است.

وی افزود: از ابتدای امسال ۱۴۰۰ میلیارد تومان در پروژه‌های مسکن مهر پردیس هزینه کردیم و کل درآمد ما ۲۲ میلیارد تومان شده که در آمد بسیار ناچیزی است.

هدایت اظهار کرد: این سیاست تا حدی دلالی مسکن مهر را کم کرده و اثرگذار بوده اما تعداد دلالان بسیار زیاد است؛ مردمی قرارداد ۵ برگی دارند و کسی پس از ۹ سال صبر اختیار واگذاری واحدشان را دارند.

وی افزود: تمام پروژه‌ها حداقل روی فنداسیون هستند و اسکلت‌ها اجرایی می‌شود و متقاضیان حق قانونی برای فروش و خرید واحد خود و یا دیگری را دارند اما این پروژه‌های جدید در فاز ۸ هستند.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس در خصوص در طرح اقدام ملی بیان کرد: در این طرح ۱۴ هزار واحد مسکن ملی سهمیه پردیس بوده که ۱۱ هزار واحد در غالب واگذاری زمین و به شرط ساخت به تعاونی های مسکن سپرده شده که اعضای واجد الشرایط برای ساخت داشتند تحویل دادیم و در حال فعالیت هستند.

هدایت تصریح کرد: ساخت ۱۱ هزار واحد با تعاونی‌ها است و تعهد ساختمانی ساخت سه هزار واحد نیز برای ثبت نامی‌ها برعهده ما بوده که شروع به ساخت کرده‌ایم و در افتتاح ۱۴ هزار واحد مسکن مهر اولین بتن ریزی اولین واحدهای طرح اقدام ملی که متری ۳ میلیون تومان ساخته می‌شود آغاز خواهد شد.

وی افزود: در طرح مسکن مهر کسانی که واریزی زیر ۱۵ میلیون تومان داشتند و به تعهد خود عمل نکرده بودند که در حدود ۶۰۰ نفر بودند، به شهرهای پرند و هشتگرد منتقل شدند و برای افرادی که بالای ۱۵ میلیون تومان واریزی داشتند نیز ۵ هزار واحد جدید را شروع کرده‌ایم و این ساخت جدید بابت کسری واحد در پردیس بود.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس در پایان ابراز کرد: تعهد تأمین پکیج و کولر فقط در فاز ۱۱ بر عهده پیمانکار بوده و در فازهای دیگر در تعهد پیمانکاران نیست و به این دلیل در آورده آن‌ها محاسبه نشده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا