تشکیل پرونده قضایی برای شوراهای شهر و شهرداران پردیس/ با مدرک سیکل شرکت هرمی راه انداختند

تشکیل پرونده قضایی برای تمام اعضای شوراهای شهر و شهرداران پردیس،‌ رصد باندهای مافیایی افزایش قیمت مسکن مهر، سرنوشت برج‌های معروف ۱۴طبقه در بومهن، برخورد قضایی با ادارات و آلوده کنندگان محیط زیست تشکیل تعزیرات، دامپزشکی و کشتارگاه مستقل و احداث زندان مهم‌ترین عناوین گفت‌و‌گوی تفصیلی با دادستان شهرستان پردیس بود.

به گزارش صبح پردیس، با توجه به حجم بالای موضوعات و سوألات مردمی مانند افزایش افسار گسیخته قیمت مسکن مهر، مشکلات فاضلاب، عاقبت برج‌های ۱۴ طبقه بومهن، عدم ایمنی و کیفیت پایین آسفالت جاده ترانزیتی و قدیم تهران به بومهن، پرونده‌های قضایی برای کارکنان ادارات، شوراهای شهر، شهرداران و سایر موارد با علیرضا آقاجری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس گفت‌وگویی اختصاصی و مفصل انجام دادیم که ماحصل آنرا در ادامه میخوانید.

*تشکیل پرونده قضایی برای تمام اعضای شوراهای شهر و شهرداران

آقاجری: اخیراً شهردار بومهن منصوب و کار خود را آغاز کرده است که جلسه‌ای در خصوص مباحث مختلف از جمله ساخت وسازهای غیرمجاز برگزار شد.

تخلفاتی که در شوراهای شهر صورت می‌گیرد درون سازمانی است و طی چندین جلسه سخنان و نظرات خود را اعلام کردیم اما پرونده‌هایی در خصوص تخلفات اعضای شورا و شهرداری‌ها تشکیل شده که تاکنون به نتیجه قطعی نرسیده است.

این پرونده‌ها در حوزه تخلفاتی است که در قالب عدم رعایت قوانین و ضابطه‌ای قانونی صورت می‌گیرد و در ادامه مسائل مالی را در پی دارد.

تمام کارمندان، اعضای شوراهای شهر و شهرداران در رصد کامل دستگاه‌های قضایی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی هستند و به زودی اخباری جدید را به سمع و نظر شهروندان خواهیم رساند.

به دلیل اینکه در مقدمات پرونده به سر می‌بریم نظری در این خصوص نمی‌توان داد و در دادستانی برای هر یک از اعضای شورا، شهرداران، بخشداری‌ها و سایر افراد پرونده قضایی تشکیل شده تا در صورتی که تخلفی صورت بگیرد در پرونده درج شود اما امیدواریم این پرونده‌ها خام بمانند.

*رصد باندهای مافیایی افزایش قیمت مسکن مهر

آقاجری: در خصوص افزایش قیمت مسکن مهر و حضور مافیایی هوشمند در فضای مجازی برای مدیریت قیمت‌ها گزارش‌هایی به دادستانی واصل و تصمیمات خوبی در این خصوص اتخاذ شده همچنین پرونده‌ای تشکیل و افراد مختلفی در این حوزه شناسایی شده‌اند.

این پرونده در مراحل مقدماتی بوده و تاکنون به دستگیری منجر نشده است اما رصدهای لازم توسط دستگاه‌های مرتبط انجام و اقدامات اطلاعاتی، رصد و بازپرسی‌ها صورت گرفته و نتیجه خوبی را به زودی در این حوزه به اطلاع خواهیم رساند.

*پرونده برج‌های 14 طبقه بومهن با شهردار جدید به سرانجام و اتمام می‌رسد

آقاجاری: سال گذشته بحث تخریب برج‌های معروف ۱۴طبقه در بومهن را که از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰شهرداری بومهن صادر شده بود را از طریق خبرگزاری فارس منتشر کردیم اما از سوی دیگر به دلیل بدهی که سازندگان به بانک داشتند، ساختمان توسط بانک مصادره شده است.

جلسات متعددی با بانک‌های مربوطه برگزار کردیم تا با فروش یا انتقال این برج کارها به اتمام برسد اما از سوی دیگر به شهرداری تأکید کردیم بحث تخریب را با تمهیدات لازم به سرانجام برسانند.

شهردار سابق هزینه بالای تخریب این ملک را یادآور شد و به دلیل مشکلات مالی شهرداری توان تخریب این ملک را نداشت و به همین دلیل تخریب برج وارد کمیسیون‌های خاص به ویژه کمیته تطبیق شد.

پس از انتشار خبر تخریب در خبرگزاری فارس، متهمانی که این برج را ساخته و رها کرده بودند و چندی است به خارج از کشور گریخته بودند، بیکار ننشسته و وکلای خود را به دیوان عدالت اداری فرستادند تا از حکم تخریب شهرداری جلوگیری کنند.

وکلا در این پرونده در بخش‌هایی موفق و در نقاطی ناموفق بودند که در قسمتی از ساختمان توقف حکم گرفته و برای قسمت‌های از ساختمان که مسقف نبودند نتوانستند توقف بگیرند.

در تاریخ ۲۱اردیبهشت‌ماه سال جاری نامه‌ای برای سرپرست شهرداری و رئیس شورای شهر بومهن ارسال و مشکلات این برج که چهره‌ای ناخوشایند برای مبلمان شهری به وجود آورده را یادآور و بحث فنی ایمنی را هم متذکر شدیم.

در صورتی که زلزله‌ای با ریشتر بالا و یا وزش باد شدید را در منطقه داشته باشیم به طور حتم خطراتی را برای ساختمان‌های اطراف و شهروندان در پی خواهد داشت و در صورت بروز این اتفاق مسؤولیت آن بر عهده مسؤولان شهری خواهد بود.

با وکلای سازندگان جلساتی گذاشتیم تا جرثقیل‌های متحرکی که در ارتفاعات بالای برج بدون استفاده باقی ماندن را جابه‌جا کنند تا درصد خطر این برج را به حداقل برسانیم.

پرونده تشکیل شده به دلیل بار مالی که برای شهرداری دارد عقب‌نشینی را از سوی شهرداری شاهد بودیم اما حضور شهردار جدید، دریچه‌ای برای این پرونده باز می‌کند تا نتیجه این برج را به سرانجام و اتمام برسانیم.

ابتدایی‌ترین مشکل این برج مبلمان شهری است که فضای شهری را به هم ریخته و آسیب و خسارات احتمالی که می‌تواند به شهر برساند نیز مدنظر مدعی العموم خواهد بود.

هزینه تخریب این برج را نمی‌توان از فروش آهن آلات آن تأمین کرد زیرا محدودیت‌های قانونی با دستور توقیف این برج توسط بانک به وجود آمده است.

*برخورد قضایی با ادارات و آلوده کنندگان محیط زیست

آقاجری: این موضوع را طی جلسه‌ای با موضوع صیانت از حوزه آبریز این سد برگزار کردیم.

ادارات مربوطه صیانت از حوضه آبریز را باید سرلوحه کارهای خود قرار بدهند و اعلام کردیم آمار و عملکرد خود را در این حوزه به دادستانی اعلام کنند و با هرگونه اغماض و کوتاهی در این زمینه برخورد قضایی خواهد شد.

حجم فاضلابی که وارد رودخانه‌ها و در انتها به سد ماملو وارد می‌شده بسیار کمتر از گذشته شده اما همین کم نیز برای سلامت محیط زیست بسیار زیاد است.

به دنبال رفع این مشکل در شهرستان پردیس هستیم و بازدیدی نیز با مدیر اداره محیط زیست شهرستان از رودخانه کمر داشتیم و مخاطرات ورود فاضلاب به این رودخانه را بررسی کردیم.

تمام واحدهای صنفی، خدماتی و تولیدی که باعث ورود فاضلاب و پسماند واحدهای خود به رودخانه کمرد می‌شود شناسایی و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل می‎‌شود.

رودخانه کمرد به رودخانه جاجرود و در انتها به سد ماملو که تأمین‌کننده آب شرب جنوب تهران است سرازیر می‌شود.

متأسفانه فاضلاب فاز ۱۱ پردیس به رودخانه کمرد ریخته و باعث آلودگی آب‌های زیرزمینی و زراعی این منطقه شده و آبفای استان تهران و شرکت عمران باید در این خصوص به سرعت به وظایف‌شان عمل کنند.

*آزادسازی ۹۶درصد از حریم رودخانه جاجرود

آقاجری: پردیس از جمله شهرستان‌هایی بوده که در بخش آزادسازی اراضی ملی، حریم رودخانه و مواردی از این دست پیشرفت بسزایی داشته و در حوزه آبریز رودخانه جاجرود ۹۶درصد آزادسازی صورت گرفته است.

شش درصد باقیمانده اراضی حاشیه رودخانه جاجرود مربوط به واحدهای کارگاهی است و با توجه به اشتغال صورت گرفته در این واحدها نگاهی بلندمدت نسبت به تغییر مکان آن‌ها داریم که با جابجایی این واحدها آزادسازی صددرصدی پایین‌دستی رودخانه جاجرود از سد لتیان تا سد ماملو انجام خواهد شد.

*جزئیاتی از بازداشت اعضای یک شرکت هرمی در پردیس/ افزایش سرمایه حیله شرکت‌های هرمی برای جذب نیرو

آقاجری: در سامانه‌ای که توسط قوه قضاییه به نام سجام تأسیس شده شهروندان از باب پیشگیری از وقوع جرم در صورتی که تخلفی را مشاهده کردن از طریق تلفن‌های همراه خود به این سامانه مراجعه و مطالب خود را منعکس می‌کنند و قوه قضاییه نیز پس از بررسی، موضوع را به دادستان‌ها ارسال می‌کنند.

پرونده‌ای نیز از طریق گزارشی که از سامانه سجام برای دادستانی پردیس واصل شده بود پیگیری و پس از بررسی‌ها تحویل پلیس امنیت و آگاهی شهرستان پردیس شد.

خوشبختانه پس از بررسی‌های صورت گرفته، چند روز پیش حکم ورود به مخفیگاه متهمان صادر و سه نفر از اعضای اصلی این شبکه هرمی بازداشت شدند و باقی افراد حاضر در این محل، مالباخته و یا افراد غیرمرتبط بودند.

افراد دستگیر شده با اجاره واحد مساکن مهر فعالیت‌های هرمی خود را آغاز کردند و با فریب شهروندان مبالغی را از آن‌ها دریافت کرده و به صورت هرمی درخواست عضوگیری می‌کردند.

در بازرسی از محل تعداد زیادی مقاله، جزوه، دفترچه‌های آموزشی همچنین سیستم‌های کامپیوتری کشف و ضبط شد و متهمان این پرونده با قرار قانونی به زندان منتقل شدند.

*با مدرک سیکل شرکت هرمی راه انداختند

آقاجری: افراد دستگیر شده غالباً کسانی بودند که تحصیلات و اطلاعات کافی اقتصادی نداشتند اما با مدرک سیکل توانستند با مهارت لسانی شهروندان را اغفال کنند و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور این افراد از اهرم‌های تحریک انگیز مالی استفاده و مبالغی را دریافت کرده و قول افزایش چند برابری آن را در طی چند ماه می‌دادند.

میزان کلاهبرداری‌ها مشخص نیست و فراخوانی برای حضور مالباختگان به دادستانی داده شده و تا به امروز هفت شاکی شکایت خود را از این افراد ثبت کرده و متهمان با قرار سنگین وثیقه به زندان منتقل شدند.

از شهروندان می‌خواهیم هرگونه تخلفی را مشاهده کردند از طریق سامانه سجام به دادستانی منتقل کنند و در روزهای گذشته پیام‌هایی در خصوص عدم رعایت فاصله اجتماعی در یکی از ادارات شهرستان همچنین پیام مشابهی برای یکی از بانک‌ها ارسال شد که به پرسنل خود مرخصی‌های یک سوم و یا دوسوم داده نمی‌شود که تمام پیگیری و تذکرات جدی داده شد و هموطنان بدانند مطالب آن‌ها قطعاً از طریق سامانه سجام به دست دادستان‌ها می‌رسد و موارد به سرعت پیگیری می‌شود.

*بحران کلاهبرداری در خریدهای اینترنتی

آقاجری: بحث بسیار حساسی که اخیراً در شهرستان پردیس روبه ازیاد بوده بحث استفاده مردم از خریدهای اینترنتی و افزایش روز افزون کلاهبرداری در این حوزه است.

متأسفانه سرقت‌های اینترنتی در شهرستان پردیس همه روزه قربانی می‌گیرد و پلیس فتا نیز تمام انرژی خود را درگیر این مسائل کرده است.

سایت‌های دیوار و شیپور دو اپلیکیشن مورد اعتماد مردم هستند اما عده ای از خلاءهای موجود در این سایت‌ها سوءاستفاده کرده و با روش‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از خریداران فضای مجازی می‌کنند.

همشهریان باید دقت فراوانی در این حوزه داشته باشند و اگر یخچالی ۳۰میلیونی را به قیمت ۵میلیون در این سایت‌ها به فروش گذاشته بودند حتماً شک کنند و طمع را کنار بگذارند زیرا این افراد به صورت شبکه‌ای سرقت می‌کنند و دستگیری این افراد زمان بسیاری می‌برد.

افراد زمانی که کالا را تحویل می‌گیرند باید مبلغ آن را پرداخت کنند اما بسیاری از افراد برای اینکه طمع دارند و قیمت پایین اجناس را مشاهده می‌کنند مبالغی را به عنوان بیعانه بدون اینکه جنس را دیده و یا از هویت فرد اطمینان حاصل کنند برای فرد واریز می‌کنند و پس از واریز مبلغ فروشنده خط اعتباری خود را قطع و خریدار باید برای احقاق حق خود شکایتی را مطرح می‌کند و باید به دنبال کلاهبردار گشت و در این حوزه شهروندان ما به ویژه در شهر پردیس شکایت بسیاری را در ماه گذشته داشتند و این نوع کلاهبرداری روز به روز در حال افزایش است.

شهروندان باید با مراجعه به بانک رمز پویای خود را فعال کنند زیرا در کاهش آمار جرم بسیار مؤثر است زیرا بسیاری از مالباختگان به دلیل نداشتن رمز پویا مبالغ هنگفتی را از دست داده‌اند.

این نوع کلاهبرداری‌ها نسبت به گذشته بسیار کم شده اما هنوز هم به دلیل عدم فعال سازی رمز پویا توسط بسیاری از هموطنان وجود دارد و باید بدانیم فعالسازی رمز پویا باعث صیانت از کارت بانکی و سرمایه افراد می‌شود.

*کلاهبرداری عابربانکی از افراد مسن

نوع دیگری از سرقت‌ها که رو به افزایش بوده کلاهبرداری از افراد سالخورده‌ است که به تنهایی به عابر بانک مراجعه می‌کنند و بسیار راحت مورد سوءاستفاده قرار می گیرند.

سودجویان با مراجعه به افراد مسن مراجعه و اعلام داشته مبلغی را نقداً پرداخت می‌کنند و فقط این مبلغ باید به حساب آن‌ها واریز شود و با این روش و گرفتن کارت عابر بانک فرد، مبالغ هنگفتی را از حساب‌شان خارج می‌کنند.

این سارقان بعضاً از شباهت کارت‌های بانکی سوءاستفاده کرده و کارت دیگری را که به صورت خام تهیه کردند و شباهتی به کارت دریافتی دارد را به مالباخته تحویل می‌دهند و با داشتن رمز فرد تمام موجودی را طی ساعت بعدی خارج می‌کنند.

شهروندان باید با دقت و هوشیاری بیشتری داشته و سالمندان نیز با همراهی مطمئن به بانک‌ها مراجعه کنند.

در صورت گرفتار شدن در دام این کلاهبرداران مبالغی که از حساب مالباخته برداشت شده به حساب ۱۵ نفر واریز و سپس از حساب آن ۱۵نفر خارج و به حساب ۱۲ نفر دیگر واریز می‌کنند و به این صورت شبکه‌ای عمل کرده و کار پلیس فتا را صد چندان می‌کنند.

پلیس فتا باید تمامی افرادی که پول به حساب‌شان واریز شده را دعوت کند تا به نفر اصلی برسند و تا دستگیری فرد اول و سارق اصلی زمان بسیاری طول می‌کشد.

*برنده شدن در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی

روش دیگری که در ماه‌های اخیر شکات زیادی داشته را تماس افراد کلاهبردار با افراد ساده دل است که سودجویان با تلفن‌های همراه تماس گرفته و اعلام می‌کنند مبالغی را به همراه کمک هزینه سفرهای زیارتی و یا تفریحی از طریق قرعه‌کشی در شبکه‌های تلویزیونی و یا رادیویی برنده شده‌اید.

این افراد به صورت حرفه‌ای دلایل مختلفی از جمله خوش حسابی در پرداخت قبوض تلفن همراه را دلیل برنده شدن اعلام می‌کنند و با ترفندهای خاص افراد را به عابر بانک کشانده و با اقداماتی حساب اشخاص را خالی می‌کنند.

*افزایش سرقت‌های اسکیمری

آقاجری: هموطنان به هیچ عنوان در خریدهای خود که از کارت عابر بانک استفاده می‌کنند رمز خود را اعلام نکنند به ویژه افراد زمانی که از وانت‌بارهای سیار اجناسی را خریداری می‌کنند نباید کارت و رمز را در اختیار فروشنده قرار بدهند.

این افراد دستگاه پوز خود را به نوعی مخفی کرده و یا در صندلی جلو قرار می‌دهند و پس از گرفتن کارت و رمز از دید خریدار دور می‌شوند و کارت را با دستگاه اسکیمر کپی کرده و رمز را هم که از خریدار دریافت کرده‌اند یادداشت کرده و شبانه کارت را کپی و حساب افراد را خالی می‌کنند.

مشتاق هستیم در راستای پیشگیری از سرقت برای مردم و پرسنل ادارات جلسات و کلاس‌های آموزشی را برگزار کنیم تا آمار اینگونه سرقت‌ها کاهش پیدا کند و امیدواریم هرچه زودتر محقق شود.

*احداث دادگستری جدید پردیس

آقاجری: ورودی های دادگاه و دادسرا، با توجه به رشد روز افزون جمعیت شهرستان پردیس نسبت به سنوات گذشته رو به ازدیاد است.

با افزایش جمعیت و پیرو آن پرونده در شهر جدید پردیس و اینکه این روند بارگذاری جمعیت ادامه دارد چارت سازمانی دادستانی شهرستان پردیس نیز رو به افزایش و تعداد شعبات نیز اضافه می‌شود.

به زودی دادگستری جدیدی در شهرستان پردیس تأسیس می‌شود و امیدواریم با ایجاد این مکان فضای بزرگتری برای تکریم ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی داشته باشیم و همکاران ما نیز در فضایی مناسب‌تر به کار خود مشغول باشند.

*آغاز به کار پزشکی قانونی

آقاجری: با تلاش‌های صورت‌گرفته پزشکی قانونی شهرستان پردیس از اوایل اسفندماه سال گذشته آغاز به کار کرده و به دلیل شیوع بیماری کرونا مراسم افتتاحیه‌ای برای آن برگزار نشده است.

هم اکنون دکتر قربانی مسؤولیت پزشکی قانونی شهرستان پردیس را بر عهده دارند و با تلاش شهرداری‌های پردیس و بومهن ساختمانی در فاز ۳ برای این خدمات درنظر گرفته شده تا بسیاری از مشکلات شهروندان با شروع به کار پزشکی قانونی رفع شود و به طور حتم با حضور مدیرکل پزشکی قانونی کل کشور مراسم افتتاحیه که به تعویق افتاده پس از بهبود شرایط کشور در خصوص بیماری کرونا برگزار خواهد شد.

در گذشته مردم شهرستان پردیس در مسائل پیش آمده قضایی، آسیب‌دیدن کارگران، و موارد مشابه به اجبار به شرق تهران مراجعه می‌کردند که با شروع به کار پزشکی قانونی ترددها به تهران کاهش یافته است.

*تشکیل تعزیرات، دامپزشکی و کشتارگاه مستقل/ احداث زندان منتفی است

آقاجری: مکانی برای اداره تعزیرات شهرستان در نظر گرفته و قاضی مربوطه نیز مشخص شده است اما در بحث تجهیزات اداره با تأخیر روبه‌رو شدیم و به زودی با رفع این مشکل و تجهیز این مکان، تعزیرات حکومتی مستقلی در پردیس خواهیم داشت.

همچنین اقداماتی برای تأسیس کشتارگاه پردیس نیز انجام و زمینی برای این کار اختصاص داده شده است و امیدواریم تا پایان سال افتتاح شود.

نبود اداره دامپزشکی مستقل در شهرستان پردیس نیز مشکلاتی را برای اصناف به وجود آورده بود و تلاش زیادی صورت گرفته تا این اداره نیز در ماه‌های آینده افتتاح و آغاز به کار کند، اما احداث زندان در پردیس منتفی شده و شهرستان از زندان‌های دماوند، تهران و سایر موارد برای محکومان خود استفاده خواهد کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا