با فروشندگان سموم تاریخ گذشته در شهرستان پردیس برخورد قانونی می‌شود

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: فروش سموم تاریخ گذشته ممنوع بوده و با توزیع کنندگان آن برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

به گزارش صبح پردیس، بازدید و سرکشی مشترک کارشناسان حفظ نباتات جهاد کشاورزی و کارشناس اداره صنعت و معدن پردیس از فروشگاه های سموم در سطح شهرستان پردیس صورت گرفت.

سید محمد قریشی افزود: هدف از این بازدیدها بررسی پروانه تاسیس فروشگاهها، پروانه اشتغال به کار مسئولین فنی و وضعیت سموم است.

وی به اهمیت ساماندهی فروشگاه ها و عرضه سموم در شهرستان و تاثیر آنها بر سلامتی جامعه و محیط زیست اشاره کرد و گفت: متقاضیان فروشندگی های سموم، قبل از اقدام به فروش سموم باید پروانه بهره برداری فروشندگی سموم را از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان دریافت کنند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پردیس خاطرنشان کرد: با توجه به وجود سموم غیر مجاز در شبکه توزیع سموم، از کشاورزان تقاضا می شود جهت جلوگیری از وارد آمدن صدمه به محصولات کشاورزی و آلودگی بیش از پیش محیط زیست، سموم مورد نیاز خود را طبق حواله های کلینیک های گیاه پزشکی یا واحد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی، از فروشگاه ها و عاملین مجاز فروش سموم و دارای پروانه تهیه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا