بازآفرینی شهری بومهن در گرو مشارکت شهروندان محله‌های هدف است/ لزوم ایجاد دفاتر تسهیلگری در محلات توسط شهرداری بومهن

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی فرماندار پردیس گفت: اجرای هیچ طرح اجتماعی و عمرانی در شهرها بدون مشارکت شهروندان محق نخواهد شد، لازم است شهرداری بومهن دفاتر تسهیلگری را برای مراجعه ساکنان در محلات هدف ایجاد کند.

به گزارش صبح پردیس، جلسه کمیته بازآفرینی بافت فرسوده شهری شهرستان پردیس به ریاست سید مهدی حسین نژاد، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی فرماندار پردیس برگزار شد.

در این جلسه روسای ادارات ثبت اسناد و املاک، گاز، آبفا، راه و شهرسازی، دفتر نمایندگی اموال و املاک بنیاد مستضعفان شمال شرق استان تهران و نماینده شهرداری بومهن حضور داشتند.

معاون فرماندار پردیس، بازآفرینی بافت ناکارآمد و فرسوده شهر بومهن در محلات هدف را موجب ارتقای کیفیت زندگی ساکنان دانست و گفت: با برگزاری جلسات متعدد، نتایج مهم و تاثیر گذاری به دست آمده و مسیر انجام کار در دستگاه های متولی هموار شده است.

حسین نژاد اظهار کرد: اجرای هیچ طرح اجتماعی و عمرانی در شهرها بدون مشارکت شهروندان محق نخواهد شد، به ویژه در طرح های مربوط به بازآفرینی که این مشارکت برای ارتقای سرانه ها، بهبود فضای زندگی و نوسازی بافت فرسوده که کیفیت زندگی شهروندان این مناطق را افزایش می دهد، بیش از پیش مورد نیاز است.

وی افزود: لازم است شهرداری بومهن به عنوان دبیر ستاد، دفاتر تسهیلگری را برای مراجعه ساکنان در محلات هدف ایجاد کند.

در ادامه نمایندگان شهرداری بومهن و دیگر ادارات حاضر در جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و نماینده بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این بنیاد آمادگی صدور اسناد مالکیت در این مناطق را به نام ساکنان پس از اخد تاییده از دستگاه های مربوطه به منظور تسهیل در دریافت مجوزها را دارد، از واگذاری ۵ هزار متر زمین در شهرک امام رضا (ع) به شهرداری برای تامین سرانه فضای سبز در آینده نزدیک خبر داد.

در پایان و پس از ارائه توضیحات افراد حاضر مقرر شد؛ با توجه به گذشت حدود ۳ سال از ابلاغ طرح بازآفرینی، شهرداری بومهن در اسرع وقت طرح ها و برنامه های خود در محلات هدف طرح بازآفرینی را به فرمانداری ارائه کند، همچنین اداره راه و شهرسازی، مشخصات اراضی با مالکیت دولتی را در محدوده و حریم شهر بومهن به فرمانداری اعلام کند.

بررسی ادارات خدمات رسان از تسهیلاتی که می توان در قالب طرح های تشویقی برای متقاضیان و مشارکت کنندگان در طرح های بازآفرینی در نظر گرفت، استفاده از مشاوران مجرب در حیطه شهرسازی و تدقیق بافت های فرسوده شهر در محله های هدف و برگزاری جلسات هماهنگی درون شهری با محوریت شهرداری بومهن و حضور دستگاه های خدمات رسان از مصوبات این جلسه بود.

منبع: فرمانداری پردیس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا