احیای واحدهای تولیدی غیرفعال اولویت شهرستان پردیس است

فرماندار شهرستان پردیس اولویت کار را احیای واحدهای غیرفعال، رساندن ظرفیت واحدها به حد ایده آل، بنگاههای اقتصادی صادر کننده و بنگاه‌های تولید کننده کالاهای منجر به کاهش وابستگی به واردات ذکر کرد.

به گزارش صبح پردیس، عبدالعظیم رضایی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان پردیس با توصیف شرایط کنونی و تاثیر شیوع کرونا بر کسب و کارها، اتخاذ تدابیر و برنامه‌های راهبردی به منظور جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنفی و صنعتی، افزایش سرمایه‌گذاری و اشتغال و استفاده از نیروهای بالقوه موجود برای تحقق شعار سال را ضروری دانست.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود اداراتی که در موضوع تولید و اشتغال دارای مسئولیتی هستند برای تحقق این موارد و اجرای سیاست های کلی نظام همه تلاش خود را به کار گیرند.

رضایی عنوان کرد: اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با همکاری اداره صمت باید در خصوص شناسایی صحیح فرصت های شغلی و هدایت راهبردی آن، همچنین استفاده حداکثری از نیروی کار موجود و ایجاد عدالت اجتماعی در بهره وری منابع برنامه ریزی داشته باشند و پیشنهادات خود را به کارگروه ارائه دهند.

در ادامه معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور اقتصادی فرمانداری و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیان گزارش‌ اقدامات شهرستان در حوزه های اعطای تسهیلات، ایجاد اشتغال و رشد سرمایه گذاری پرداختند.

پس از تبادل نظر حاضران مقرر شد؛ دستگاه های عضو کارگروه ضمن تبه روز رسانی گزارش میزان تعطیلی واحدهای صنعتی و بیکاری به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، برنامه های حمایتی و پیشنهادی خود را با قید فوریت به کارگروه ارائه دهند.

تشکیل مستمر جلسات کمیته های فنی و رصد تسهیلات، تامین محلی مناسب برای احداث نمایشگاه دائمی صنایع دستی، تشکیل جلسات کمیته‌های تخصصی زیر مجموعه کارگروه به صورت غیر حضوری برای تحقق عدالت اجتماعی در برخورداری از منابع و هدایت شغلی، پیگیری و تعیین اعتبارات شهرستانی مرتبط با کارگروه اشتغال از منابع داخلی و هماهنگی با بانک‌های عامل شهرستان برای ارائه برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های خود در اعطای تسهیلات به طرح های اشتغالزایی از جمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا