مدیر امور منابع آب تهران بزرگ خبر داد

انسداد 51 حلقه چاه غیرمجاز در پردیس و تهران طی یک ماه گذشته

مدیر امور منابع آب تهران بزرگ گفت: طی یک ماه گذشته با انسداد 51 حلقه چاه غیر مجاز از برداشت سالانه بیش از 367 هزار مترمکعب آب جلوگیری شد.

به گزارش صبح پردیس، علیرضا نیکنام اظهار کرد: با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی طی یک ماه گذشته 51 حلقه چاه غیرمجاز در پردیس و تهران در مجموع به عمق 1865 متر و با دبی 68 لیتر در ثانیه پر و مسلوب المنفعه شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر و مسلوب المنفعه شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج 367 هزار و 200 مترمکعب آب در سفره‌های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

مدیر امور منابع آب تهران بزرگ با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت‌های بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران‌ناپذیری از جمله ایجاد فرو چاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی‌کند.

نیکنام خاطرنشان کرد: امور منابع آب تهران بزرگ بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود.

منبع: آب منطقه‌ای تهران

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا