ارائه قلیان در رستوران‌ها و قهوه خانه‌های پردیس ممنوع است

رئیس اتحادیه رستوران‌داران شهرستان پردیس گفت: هیچ رستوران و قهوه‌خانه‌ای حق ارائه قلیان در شهر پردیس، بومهن و جاجرود را نداشته و با واحدهای متخلف برخورد می‌شود.
به گزارش صبح پردیس؛ علی زرشکی در خصوص اقدامات اتحادیه رستوران‌داران و رسته‌های همگن در عید نوروز، اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان پردیس در مسیر ترانزیتی دو جاده هراز و فیروزکوه که جز مهم‌ترین محورهای مواصلاتی کشور و مسیر تردد بیشترین مسافر است قرار دارد، بازرسان این اتحادیه در عید نوروز در آماده‌باش کامل بودند.
وی گفت: بازرسان این اتحادیه به همراه دیگر دستگاه‌های نظارتی ذی‌ربط در طرح نوروزی طی گشت‌های مداوم و شبانه‌روزی به بازرسی از رستوران‌ها و مراکز خدماتی مرتبط پرداختند.
زرشکی افزود: طی طرح نوروزی برای رفاه، ایمنی و سلامت غذایی شهروندان و مسافران با بازدید از رستوران‌های شهرستان محیط‌هایی مناسب، ایمن و با رعایت کامل بهداشت را برقرار کردیم.
رئیس اتحادیه رستوران‌داران شهرستان پردیس ادامه داد: طی سال اخیر تعداد ۱۷۴ دعوت‌نامه و همچنین ۲۰۳ مورد اخطار پلمپ برای واحدهای فاقد پروانه کسب صادرشده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۲ پروانه کسب صادر و همچنین ۱۰ مورد شکایت حضوری توسط شهروندان نیز در طی این مدت در اتحادیه ثبت و بلافاصله با حضور بازرسان، بررسی و رسیدگی به شکایت انجام و با متخلفین برخورد قانونی صورت گرفت.

زرشکی اظهار کرد: ۲۵۹ پرونده برای طی مراحل قانونی دریافت کسب پروانه کسب تشکیل‌شده؛ اما به دلیل مشکلاتی که در حوزه آب وجود دارد تعداد جوازهای صادرشده بسیار پایین است.

رئیس اتحادیه رستوران‌داران شهرستان پردیس با اشاره به غیربهداشتی بودن آب چاه‌های سطحی و استفاده رستوران‌ها از این منابع، گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس نیز به همین دلیل تاییدیه برای صدور پروانه کسب صادر نمی‌کند و کارها در این مرحله متوقف می‌شود.

وی با بیان اینکه ارائه قلیان در واحدهای زیرمجموعه این اتحادیه ممنوع است، افزود: هیچ‌گونه مجوزی برای ارائه قلیان در شهرستان صادر نشده و هیچ رستوران و قهوه‌خانه‌ای حق ارائه قلیان در واحدهای خود را نداشته و با واحدهای متخلف برخورد می‌شود.

زرشکی ادامه داد: رستوران‌ها و تمام رسته‌های صنفی و مرتبط با این اتحادیه باید مواردی مانند ارائه لیست قیمت‌های تائید و مصوب شده اتحادیه، فاکتور، رعایت اصول بهداشتی، عدم ارائه قلیان، رعایت شئونات اسلامی، اخذ کارت بهداشت برای پرسنل و کارفرما را رعایت کنند.

رئیس اتحادیه رستوران‌داران شهرستان پردیس، اضافه کرد: نظافت روزانه آشپزخانه و محیط رستوران و استفاده از اجناس مرغوب، به‌روز، بهداشتی و سالم را رعایت کرده و در غیر این صورت با اخطار و در ادامه واحد صنفی متخلف پلمپ خواهند شد.

وی اظهار کرد: این اتحادیه با تمام توان در جهت رفع مشکلات شهروندان در حوزه قضایی ورود کرده و اجازه هیچ‌گونه فعالیت خارج از ضوابط را به رسته‌های صنفی نمی‌دهد.

زرشکی در پایان گفت: شهروندان در صورت مشاهده مشکلات بهداشتی و غذایی در رستوران‌های سطح شهرستان پردیس می‌توانند با شماره‌های ۷۶۲۵۲۷۰۹ و ۷۶۲۵۸۳۰۴ تماس حاصل فرمایند تا بلافاصله با اعزام بازرسان با این‌گونه تخلفات برخورد و در جهت احقاق حق شهروندی بر آیند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا