کلنگ زنی 5 هزار واحد مسکن طرح اقدام ملی در پردیس

مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس گفت: در کنار پروژه‌هایی که قرار است در هفته دولت افتتاح شود، عملیات کلنگ زنی و ساخت حدود ۵ هزار واحد مسکن از پروژه‌های طرح اقدام ملی در پردیس را خواهیم داشت.

به گزارش صبح پردیس،  در حاشیه افتتاح آتش‌نشانی شماره پنج شهرداری پردیس در فاز ۸ مسکن مهر، سید مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های این شرکت برای هفته دولت و افتتاح‌های پیش رو، اظهار کرد: شرکت عمران پردیس بسته‌های افتتاح و کلنگ زنی را آماده کرده و تا اواخر شهریورماه با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار و دیگر مسئولان کلنگ زنی خواهد شد.

وی گفت: بخشی از پروژه‌ها شامل افتتاح مسکن مهر، تأسیسات پمپاژ فاز ۱۱، کمربندی شرقی فاز ۸، چند باب مدرسه، مسجد، فضاهای خدماتی، فضای سبز و… در کنار شروع عملیات ساخت حدود ۵ هزار واحد مسکن از پروژه‌های اقدام ملی را خواهیم داشت.

افتتاح بیش از ۳ هزار میلیارد تومان پروژه

هدایت افزود: بودجه این پروژه‌ها بیش از ۳ هزار میلیارد تومان است که با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد که نشان از تعامل خوب بین شرکت عمران، مجموعه ادارات شهرستان، شورای اسلامی شهر و شهرداری پردیس است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس ادامه داد: با تلاش‌های مجموعه دستگاه‌های شهرستانی این اقدامات انجام‌شده و خروجی این تعاملات اتفاقات خوب و میمون مختلفی است که پردیس اتفاق می‌افتد.

وی اضافه کرد: شاید کار در فازهای پردیس مختلف مسکن مهر پردیس در ایران بی‌نظیر باشد زیرا به‌سرعت در حال تکمیل شدن، شکل‌گیری و تبدیل‌شدن به شهر هستند.

افزایش روزافزون جمعیت در مسکن‌های مهر

هدایت تصریح کرد: اقدامات مثبتی در چند ماه اخیر در فازهای مختلف مسکن مهر پردیس رخ‌داده و در پی آن جمعیت زیادی ساکن شده و روزانه به این ساکنین افزوده می‌شود که نشان از تعامل خوب بین مسئولان دارد که مطمئناً این تفاهم ادامه و بهتر نیز خواهد شد.

کمک به تجهیز آتش‌نشانی‌های پردیس

مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس در خصوص آتش‌نشانی شماره پنج شهرداری پردیس, بیان کرد: شرکت عمران این زمین را در اختیار شهرداری قرار داده و در بخشی از تجهیز این ایستگاه نیز کمک خواهیم کرد.

طرح مدارس اجتماع‌محور در پردیس

وی افزود: در فازهای مختلف نیز این همکاری و کمک‌ها ادامه خواهد داشت تا با حضور مردم و مسئولین این خدمات را در بخش‌های مختلف تأمین کنیم.

هدایت در خصوص مدارس اجتماع‌محور شهر پردیس، اظهار کرد: ما این طرح را در پرند انجام دادیم و در پردیس با رویکردی بهتر و جدید ادامه دادیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس اضافه کرد: در کنار اینکه امسال شاهد حضور جمعیت دانش‌آموزی در فاز ۸ خواهیم بود، مدارس را تجهیز و انشعابات و مشکلات را رفع کردیم و در پی آن دو مدرسه اجتماع‌محور را با رویکرد کارآفرینی، ورزشی، بحث‌های اجتماعی، اشتغال‌زایی و… را با بهره‌گیری از توان اهالی در اختیار مسئولان ادارات و نمایندگان متقاضیان قراردادیم.

وی تصریح کرد: این پروژه بسیار خوبی است که در زمان افتتاح، مشخصات کلی آن اعلام می‌شود اما امروز نیز فعالیت در این مدارس انجام در حال بهره‌برداری هستند، نقاط قوت فاز هشت حضور نماینده‌های دلسوز و فعال است که کمک می‌کند مشکلات این مناطق را کمتر کنیم.

هدایت در خصوص اینکه آیا خدمات این طرح در مدارس پس از تحویل به آموزشو پرورشکنسل می‌شود یا خیر، اذعان کرد: پس از استقرار جمعیت دانش‌آموزی این خدمات در زمان‌هایی غیر از حضور جمعیت دانش‌آموزی مانند بعدازظهرها و فصل تابستان ارائه می‌شود و هدف ما استفاده حداکثری از فضاهای آموزشی در فازهای مختلف است.

ساخت سرای محله در تمامی محلات فاز هشت

مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس اضافه کرد: ما در کنار این بحث، ساخت سراهای محله را در دستور کار قراردادیم که ساخت آن‌ها در فاز هشت به مرحله فونداسیون رسیده و سقف اول زده‌شده است.

وی تصریح کرد: در فاز ۸ در تمام محلات سراهای محله ساخته و تحویل فعالین اجتماعی خواهد شد تا بتوانند کارهای اجتماعی، فرهنگی و کارآفرینی را انجام دهند.

برخورد با پیمانکاران متخلف در حوزه هزینه نگهداری

هدایت در خصوص هزینه نگهداری که توسط پیمانکاران اخذ می‌شود که با گلایه متقاضیان همراه شده، اظهار کرد: گلایه جدی از سوی ساکنین را در بحث تحویل واحدها داشتیم، اما متأسفانه فقط در بلوک‌ها چند نفر ساکن می‌شوند که اغلب جزو افراد نیازمند هستند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس افزود: طی تحقیقات مشخص شد تعدادی زیادی از مالکان اقدام به تحویل واحدهای خود نمی‌کنند و درگذشته هزینهمشاعات و شارژ را پرداخت نمی‌کردند که اکثراً در دست دلالان بازار مسکن بودند که این اقدامشان باعث می‌شد ساکنین با مشکلاتی روبرو شوند.

وی ادامه داد: با رایزنی‌ها و اعلام این تحقیقات، طی مصوبه‌ای که از شورای مسکن گرفتیم مقرر شد آن‌هایی که واحدهایشان آماده است و واحدهایشان را تحویل نمی‌گیرند و در زمان تحویل واحد این مبالغ را پرداخت کنند.

هدایت اضافه کرد: بیشتر این واحدها در دست محتکران و دلالان بود و تمام تلاش ما این است که این واحدها نهایتاً به دست مصرف‌کننده برسد و گروه هدف ما ساکن شوند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس تصریح کرد: اما متأسفانه برخی پیمانکاران از این مصوبه سوءاستفاده می‌کنند و برای همین قیمت‌های این مصوبه را پروژه به پروژه اعلام کردیم و این قیمت‌ها برای پروژه‌هایی است که کاملاً شرایط سکونت آن‌ها فراهم‌شده باشد.

وی بیان کرد: پروژه‌های تکمیل‌شده دارای نصبیات کامل، آسانسور، آب، برق، گاز و… باشد که در این صورت این رقم‌ها با نظر هیئت کارشناسی تعیین و از افرادی که واحدها را تحویل نمی‌گیرند اخذ می‌شود.

هدایت اذعان کرد: مالکان مسکن مهر می‌توانند لیست این مبالغ را با هماهنگی با کارگزاری مسکن دریافت کنند و ما نیز برخورد جدی با پیمانکارانی که اقدام به سوءاستفاده از این مصوبه می‌کردند را انجام دادیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا