مدیر کل امور مالیاتی شرق استان تهران:

1690 میلیارد ریال ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های شرق استان تهران واریز شد

مدیرکل امور مالیاتی شرق استان تهران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یکهزار و ۶۹۰ میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های شرق استان تهران واریز شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از خبرگزاری ایرنا، احمدرضا کرکه آبادی روز چهارشنبه به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته حدود سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌های شرق استان پرداخت شده که این پرداختی صرف افتتاح طرح‌های عمرانی مختلف و عمران و آبادانی شهرها می‌شود و نحوه تسهیم عوارض ارزش افزوده براساس شاخص‌های استانی و جمعیتی است.

وی از تحقق ۱۱۸ درصدی تسلیم اظهارنامه مشاغل و تبصره ماده ۱۰۰ خبرداد و خاطرنشان کرد: در سال جاری در زمینه تسلیم اظهارنامه مشاغل و تبصره ماده ۱۰۰ رشد ۲۸ درصدی را شاهد بودیم که نشان از تعامل حداکثری رسانه‌ها در زمینه اطلاع رسانی به اصناف و مؤدیان مالیاتی است.

مدیرکل امور مالیاتی شرق استان تهران با اشاره به دغدغه شرکت‌های فناور و دانش بنیان پردیس در پرداخت مالیات، تاکید کرد‌: در حال حاضر ۴۶۲ شرکت فناور درپارک علم و فناوری پردیس مستقر است که از این تعداد حدود ۱۵۰ شرکت درخارج از محدوده جغرافیایی شهرستان پردیس هستند.

کرکه آبادی ادامه داد: با برگزاری جلسات متعدد و همکاری سعی براین بوده این تعداد به محدوده اصلی شهرستان بازگردند، این شرکت‌ها در زمینه مالیات عملکرد معاف بوده ودر پرداخت سایر مالیات‌ها باید مطابق با قوانین و مقررات عمل کنند.

این مسئول پیاده سازی قانون پایانه‌های فروشگاهی وسامانه مؤدیان را مهم ارزیابی کرد و افزود: سیستم مالیات‌ستانی در حال گذار ازسیستم سنتی به سیستم داده محور است و در این زمینه باید از ظرفیت رسانه‌ها در افزایش اطلاع‌رسانی به اصناف و مؤدیان محترم مالیاتی و آشنائی هر چه بیشتر آنان با تکالیف ومقررات قانونی بهره برد.

یکهزار و ۶۹۰ میلیاردریال ارزش افزوده به شهرداری‌های شرق استان تهران واریز شد

مدیر کل امور مالیاتی شرق استان تهران اعلام کرد: برای مقابله با پدیده فرار مالیاتی باید به صورت یک فرهنگسازی اصولی مقابله کرد تا جائی که خود مؤدیان در برابر فرار مالیاتی تمکین نکنند واگر فردی از آنها خواست که به جای استفاده از دستگاه کارتخوان از رویه کارت به کارت استفاده کنند.

کرکه آبادی از مقابله بافرار مالیاتی توسط سامانه سوت زنی خبرداد و گفت: گزارش های مردمی که به سامانه سوت زنی سازمان ارسال می شود ،کاملا پالایش شده و پس از صحت سنجی وارائه اسناد ومدارک وارزیابی اطلاعات‌، به گزارش‌های مردمی قابل قبول یک درصد پاداش تعلق خواهد گرفت.

وی با اشاره به تخصیص مالیات به فعالیت‌های کشاورزی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های کشاورزی در چارچوب قانون مالیات‌های مستقیم از مالیات معاف بوده ودر مورد مشاغل خانگی با گستره فعالیت محدود تکلیف قانونی در نظر گرفته نشده است.

مدیر کل امور مالیاتی شرق استان تهران از تلاش‌های خبرنگاران شرق استان در اطلاع رسانی خرداد و تیرماه قدردانی کرد و همکاری حداکثری رسانه در زمینه اطلاع رسانی قانون پایانه فروشگاهی را خواستار شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا