۸ حلقه آب چاه غیرمجاز در پردیس مسدود شد

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس گفت: در جهت اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و صیانت از منابع آبی طی یک هفته کاری با انسداد هشت حلقه چاه غیرمجاز از خروج ۱۹۸ هزار متر مکعب آب در سال از سفره‌های آب زیرزمینی در حوزه عملکرد این اداره جلوگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای تهران، وحید مرادی نسب روز یکشنبه اظهار داشت: با تلاش کارشناسان واحد حقوقی، بازرسی و نظارت با دستور قضایی طی یک هفته کاری هشت حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس با مجموع دبی ۱۰ لیتر بر ثانیه و عمق کلی ۱۵۲ متر پر و مسدود شد.

وی بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ با دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی آب تاکید کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی کند.

مرادی نسب افزود: امور منابع آب تهران و پردیس بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا