۸۸ دستگاه تولید رمز ارز غیرمجاز در جاجرود کشف شد

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان تهران از کشف ۲ کارگاه شامل ۸۸ دستگاه رمز ارز غیر مجاز در جاجرود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، مرتضی محمدی اظهار داشت: پیرو گزارش های مردمی مبنی بر استخراج رمز ارز غیر مجاز در ۲ کارگاه چوب بری و رنگ کاری چوب، گروهی از شهرستان پردیس و دفتر حراست حوزه ستادی شرکت با هماهنگی دادستانی و پلیس آگاهی شهرستان پردیس، به محل مربوطه مراجعه کردند و تعداد ۸۸ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف و ضبط شد و پرونده تخلف نیز تشکیل شد.

وی افزود: این کارگاه ها مجهز به دوربین مداربسته کنترل از راه دور بوده و ماینرهای غیرمجاز در آنها با تجهیز به سیستم خنک کننده و عایق صوتی به صورت حرفه ای جاسازی شده بودند.

محمدی با اشاره به ممنوعیت فعالیت مراکز رمزارز مجاز از ابتدای تیرماه، خاطرنشان کرد: به سبب مدیریت اضطراری بار در دوره اوج مصرف، برق مراکز مجاز تولیدرمز ارز از ابتدای تیرماه قطع شده است؛ بدیهی است تلاش برای شناسایی و برخورد با تولیدکندگان غیرمجاز رمزارز نیز در دستور کار دفتر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان تهران قراردارد.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا