رئیس کل دادگستری استان تهران:

۶۹ واحد تولیدی ورشکسته احیا و به چرخه تولید بازگشتند

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: از سال گذشته تاکنون ۶۹ شرکت ورشکسته و درحالت تعطیل مجدداً احیا و به چرخه تولید بازگشتند و زمینه اشتغال در آنان ایجاد گشت.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، علی القاصی مهر روز شنبه در هفتمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی که به مناسبت هفته قوه قضائیه در پارک فناوری پردیس برگزار شد، اظهار داشت: برای هر واحد تولیدی صنعتی شرکت دانش بنیان یک پرونده پیگیری در دبیرخانه تشکیل شده است و همه اقدامات و پیگیریها در سیستم ثبت و به صورت مستمر دنبال می شود.

وی ادامه داد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب درحوزه تولید و رفع موانع و به ویژه مسئله مقاوم سازی اقتصاد، ماموریت داریم تا بابهره گیری از حداکثر توان وبا توجه به وظایف و مسئولیت ها به مسائل ومشکلات که عمدتا دربخش های حقوقی و قضایی است بر اجرای صحیح قوانین وحسن جریان امور نظارت کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در استان تهران به دلیل اینکه بخش عمده ای از صنایع، واحدهای تولیدی، شهرکهای صنعتی مهم کشور و شرکتهای دانش بنیان مستقر هستند، ضرروت دارد که این ستاد با توان بیشتر و پیگیری مستمر و ویژه نسبت به مسائل این حوزه ورود و کمک کند.

القاصی مهر افزود: با هماهنگی که بین مجموعه ها است ستاد پی‌گیری اجرای سیاستهای مقاومتی، ستاد رفع موانع تولید و شورای دستگاههای نظارتی ضرورت دارد که مسائل و موضوعاتی که توسط واحدهای تولیدی وصنعتی در داخل استان مطرح می شود را به طور ویژه در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه فعال در دبیرخانه، توضیح داد: با هدف تسریع بخشی در رفع مشکلات، سامانه ای را راه اندازی کردیم که از این درگاه تمام مدیران واحدهای تولیدی بتوانند مسائل و مشکلات خود را به صورت برخط مطرح کنند.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: با توجه به پیگیریهایی که همکاران در دبیرخانه داشتند کارگروه‌های ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی به صورت تخصصی تشکیل شده که این کارگروهها مسائل وموضوعات رابه صورت تخصصی دنبال می کنند.

این مسئول اظهار داشت: در نشست هایی که در شهرک های صنعتی طی سالجاری با حضور مدیران شرکت ها و شهرکهای صنعتی، همکاران قضایی و مجموعه رفع موانع تولید داشتیم، اقدامات خوبی انجام شد و مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی در حوزه آب، برق و طرح توسعه شرکت ها با نظارت دستگاههای نظارتی مرتفع شده است.

القاصی مهر با اشاره به ضرورت توجه به مسئله اساسی اقتصاد کشور، افزود: همکاران ما در مجموعه دستگاه قضایی باتمام توان اهتمام ویژه را در جهت کمک به این حوزه که امروز مهمترین مسئله اساسی کشور مسئله تولید و اقتصاد جامعه است انجام می دهند.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: راه برون رفت از این وضع موجود؛ قوی ساختن حوزه تولید و استفاده حداکثری از ظرفیت استعداد های درخشان و نخبگان جامعه است که دولت وحکومت باید این ظرفیت را ایجاد کنند و بخش های مختلف هم کمک کنند که این ظرفیت و ساختار روزبه روز کامل تر و زمینه ارتقا آن ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا این نشست با حضورعلی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران، امامی معاون معاونت علمی ریاست جمهور، دادستان و رئیس دادگستری شهرستان پردیس، فرماندار پردیس و ۳۵۰ نفر از مدیران شرکتهای دانش بنیان حضور داشتند برگزار شد.

مباحث مطرح شده در این نشست موضوعات؛ بخشودگی مالیاتی، ضمانت نامه بانکی، مسائل تامین اجتماعی، گمرک، ترخیص محموله، مالکیت معنوی، درخواست واردات بدون واسطه بود که از سوی مدیران شرکت های دانش بنیان مطرح شد.

شهرستان پردیس باجمعیتی در حدود۳۰۰ هزارنفر درشرق پایتخت قرار دارد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا