۶۵۰۰ میلیارد ارزش افزوده سهم استان تهران در سال گذشته/ افتتاح ۳ پروژه در پردیس

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: سال گذشته ۶۵۰۰ میلیارد تومان به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و طی ۶ ماهه ابتدایی امسال ۳۴۰۰ میلیارد تومان واریز شده است.

به گزارش صبح پردیس، به نقل از خبرگزاری فارس، مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ظهر امروز در مراسم افتتاح سامانه پایش شهری و مانیتورینگ در شهرستان پردیس ضمن تبریک دهه فجر، محوریت انقلاب اسلامی را مردمی بودن آن بیان و اظهار کرد: طی سال‌های اخیر راه‌هایی برای شهرداری‌ها و شوراها از منابع خاص در نظر گرفته شده تا شهرها و مناطق از آن برخوردار شوند که یک نمونه آن قانون ارزش افزوده مالیات است که شهرها و دهیاری‌ها استفاده خوبی از این منابع کرده‌اند.

وی گفت: بیش از منابعی که در سقف اعتبارات ملی وجود دارد در استان هزینه می‌شود و این منابع مستقیماً در اختیار ادارات شهری و روستایی قرار می‌گیرد که سال گذشته ۶۵۰۰ میلیارد تومان به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و طی ۶ ماهه ابتدایی امسال ۳۴۰۰ میلیارد تومان واریز شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران افزود: رویکرد دولت اصلاح نظام اداری و راه حل توسعه دولت الکترونیکی شدن بخش‌های خدمات‌رسان است و با این کار بهره‌وری ادارات بالا و هزینه‌ها کاهش خواهد داشت.

شفیعی ادامه داد: با استفاده از سیستم تصویری هزینه‌ها و زمان خدمات‌رسانی کمتر خواهد شد و امیدواریم پردیس الگویی برای تمام شهرها و روستاهای کشور باشد.

وی اضافه کرد: روش بهینه و روزآمد مدیریت شهری، مدیریت بحران، امنیت در اداره شهر، اطلاع از بروز اختلالات شهری و غیره سیستم پایش تصویری بوده و پیش نیاز پاسخگویی سریع به نیازهای شهروندان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تصریح کرد: با توسعه شهر این سیستم توسعه روزآمد کارآمدتر می‌شود و ما پردیس را خاص و ویژه در استان می‌بینیم زیرا نه تنها آینده استان بلکه جمعیت این منطقه خود یک استان خواهد بود.

شفیعی افزود: پردیس مرکز فعالیت‌ها و اتقاقات جدیدی در عرصه فناوری روز، دانش پیشرفته خواهد بود و کسب و کارهای جدید در پردیس شکل می‌گیرند و آنچه در توسعه و افق توسعه پردیس پیش‌بینی می‌شود درخشان بودن آن است.

وی ادامه داد: این شهرستان جای رشد و توسعه بالایی دارد زیرا با مراکز شکل گرفته این نوید را می‌دهد و ما در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مسائل پردیس را به طور ویژه رصد و حمایت می‌کنیم.

*مشکل وجود ۸۵ درصد از وسعت ۲۷۶ کیلومترمربع پردیس در پهنه محیط زیست

در ادامه مراسم عبدالعظیم رضایی فرماندار پردیس اظهار کرد: پردیس شهرستانی جوان است اما با محدودیت‌های موجود ۸۵ درصد از وسعت ۲۷۶ کیلومتر مربع پردیس در پهنه محیط زیست قرار دارد و این باعث ایجاد محدودیت در توسعه پردیس می‌شود.

وی گفت: بارگزاری ۶۵۰ هزار نفری پردیس که در گوشه تهران قرار گرفته با توپوگرافی خاص حجم عظیم سرمایه در مناطق صنعتی باعث مشکلات عدیده‌ای در آینده خواهد شد.

فرماندار پردیس افزود: هیأت وزیران طی مصوبه‌ای مناطق صنعتی را ساماندهی کردند اما در این راه مشکلات بسیاری وجود دارد که با تلاش‌های انجام گرفته ۸ هزار و ۹۰۰ واحد تولیدی و صنفی فعال در پردیس ورشکسته و تعطیل نشدند و هیچ بیکاری در منطقه وجود ندارد اما در آینده‌ای نزدیک با افزایش جمعیت و عدم توسعه موازن این معادله برعکس خواهد شد.

رضایی تصریح کرد: اغلب ادارات شهرستان پردیس مستأجر هستند و با رایزنی‌های انجام گرفته شرکت عمران چند مجتمع اداری می‌سازد تا در این خصوص مشکل ادارات رفع شود.

بنابر این گزارش، در سومین روز از دهه فجر مرکز پایش تصویری شهر پردیس در شهرداری، مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی آب شرب در فاز ۱۱ و یک واحد تولید نان صنعتی در منطقه کمرد پردیس افتتاح شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا