دادستان پردیس:

۵ پیمانکار در شرکت عمران پردیس برکنار شدند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس گفت: پس از ۲ سال تحقیق مهر ماه سال گذشته دستگاه قضایی در راستای رسیدگی به فساد اداری در شرکت عمران پردیس ورود کرد که پنج هزار واحد مسکونی طی این مدت تحویل متقاضیان شد و پنج هزار واحد نیز درآستانه تحویل است و در این خصوص پنج پیمانکار برکنار شدند.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، محمد شیخ آرانی در سخنرانی پیش ازخطبه های نماز جمعه این هفته شهر پردیس اظهار داشت: طبق سیاست گذاری ها پردیس را به عنوان محلی برای ساخت مسکن حمایتی درنظر گرفته و ۸۴ هزار واحد را بارگزاری کردند این تعداد تا مهرماه سال گذشته به ۵۰ هزار واحد تحویل شده رسید و ۳۴ هزار معوق باقی ماند.

وی ادامه داد: با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و سپاه استان تهران واحدهای مسکن مهر پردیس به زودی تحویل خواهند شد.

دادستان شهرستان پردیس گفت: دادستانی با همراهی سربازان گمنام امام زمان (عج) و هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور از دی ماه سال قبل فعالیت در مساکن مهر را محول کرده و اقداماتی را برای تسریع در تکمیل مسکن مهر انجام داده‌اند.

شیخ آرانی با اشاره به موارد آزاد سازی اراضی، توضیح داد: ۳۰۶ هکتار از این اراضی طی یکسال گذشته آزادسازی شده‌اند که ۱۱ هکتار اراضی ملی، چهار هکتار اراضی بستر رودخانه، ۱۰ هکتار اراضی دولتی و مابقی در حریم راه ها آزادسازی شده است.

دادستان شهرستان پردیس با بیان اینکه طی ۴ دهه تلاش پرسنل امیدواریم در مسیر احقاق حق در این قوه نقش خود را ایفا کرده باشیم، گفت: طی یکسال ۷۰ هزار فقره پرونده در دادسرا، دادگستری، شوراهای حل اختلاف پردیس رسیدگی شده وازاین تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشته و به طور کلی ۲۵ هزار پرونده در دادسرا تشکیل شده است.

وی ادامه داد: طی یکسال ۱۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف رسیدگی شده که ۲۵ درصد آن منجر به صلح و سازش شده و این عملکرد نسبت به سالهای قبل بهبود داشته وقابل تقدیراست.

این مسئول خاطرنشان کرد: فراوانی تشکیل پرونده به ترتیب در سرقت، توهین، ضرب و شتم، مطالبه وجه بوده و در سطح کلان اولین اولویت ما پیشگیری از وقوع جرم بوده است که این کار در گام اول در مساکن مهر در دستور کار قرار گرفت ودر حوزه تضیع حقوق بیت المال فعالیت های صورت گرفته که مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز، تصرف اراضی ملی، دولتی، خرد کردن باغات، خرد کردن زمین های کشاورزی در بافت روستا و شهر بود در دستور کار قرار گرفته و این سیاست بدون اغماض ادامه خواهد داشت.

شیخ آرانی تاکید کرد: اداراتی که تعاملی با دستگاه قضایی و مردم ندارند به صورت ویژه تحت نظارت قرار می گیرند و در اداره جهاد کشاورزی و واحد امور اراضی مکلف هستند تا به خدمت کنند و گزارشات مردمی در حوزه بی توجهی این واحدها پیگیری و رسیدگی می شود و در حوزه مرتبط با مسکن با حضور پلیس اماکن مشاورین املاک متخلف شناسایی و با محوریت دادستانی گشت های مشترکی آغاز و منجر به صدور ۴۹۵ اخطار و ۱۲۷ پلمب شد.

دادستان شهرستان پردیس ادامه داد: صیانت از آب و منابع آبی را با بهره گیری از راه ها و ظرفیت فضای مجازی رصد شده و مباحث آبی توسط دادستانی و دادگستری با حساسیت پیگیری می شود و از شهروندان انتظار داریم موارد را گزارش دهند تا با شدت ورود و برخورد کنیم ، مردم چاه های غیرمجاز، انشعابات غیرمجاز و غیره را از طریق فضای مجازی اطلاع دهند.

وی اظهار داشت: حقوق عامه و تکریم مراجعان در دستور کار قرار دارد و روزهای سه شنبه هر هفته ملاقات مردمی در دادستانی انجام است واز طریق فضای مجازی شماره هایی منتشر شده تا ارتباط مستقیم با مردم داشته باشیم و این رصدها بصورت روزانه انجام می شود و دستورات لازم و متعددی داده و مواردی نیز در دست بررسی است.

این مسئول با بیان اینکه مواردی از ترک فعل مدیران و دستگاه های دولتی داده شده و پپگیری ها در این حوزه نیز انجام می شود، خاطرنشان کرد: در جهت پیشگیری از وقوع جرم تلاش ها و جلسات متعددی برگزار شده تا شاهد وقوع جرائم داشته باشیم زیرا سیاست گذاری ما در کاهش سرقت است. شیخ آرانی ادامه داد: آمار سرقت در مقایسه با زمان مشابه سال قبل پنج تا ۶ درصد افزایش داشته و این دستگاه از تمام راهکارها و ظرفیت ها استفاده می کند تا سرقت منازل و مغازه ها کاهش داشته باشد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزارنفر در شرق پایتخت قراردارد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا