۴ هکتار به فضای سبز پردیس اضافه شد

شهردار پردیس با بیان اینکه امسال چهار هکتار به فضای سبز این شهر اضافه شده است، گفت: با این حساب، میزان فضای سبز و جنگلکاری پردیس به ۲۱۶ هکتار رسید.

به گزارش صبح پردیس به نقل از خبرگزاری ایرنا، مرتضی همتی در حاشیه برگزاری مراسم روز درختکاری در بام پردیس اظهار داشت: ۳۵ قطعه فضای سبز شهری به مساحت ۳۵ هکتار در شهر داریم؛ با این حساب سرانه فضای سبز به ازای هر شهروند پردیس ۱۱ متر است.

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز موجود در شهر پردیس کافی نیست، گفت: شهروندان بیش از پارک های کوچک و بزرگ احداث شده در سطح شهر به فضای تفرجگاهی و گردشگری مناسب نیاز دارند.

شهردارپردیس ادامه داد: طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت شهر پردیس ۷۵ هزار نفر و سرانه فضای سبز ۲۹ مترمربع اعلام شد که این هشداری برای ما است تا با توجه به رشد پرشتاب جمعیت پردیس برای افزایش سرانه فضای سبز این شهر برنامه ریزی کنیم.

همتی با تقدیر از عملکرد واحدهای خدمات شهری و فضای سبز شهرداری پردیس، افزود: وضع موجود پاسخگوی نیاز آتی شهر پردیس پس از بارگذاری جمعیت نیست و باید در ایجاد، توسعه و نگهداری فضای سبز با سرعت و کیفیت بهتری حرکت کنیم.

وی همچنین به اهمیت فرهنگ سازی و آموزش شهروندان برای مشارکت در توسعه فضای سبز شهری تاکید کرد.

شهردار پردیس با اشاره به هزینه بالای ایجاد و نگهداری فضای سبز، افزود: مدیریت شهری پردیس برای سال آینده افزایش ۱۰ تا ۱۵ هکتار فضای سبز را در دستور کار خود دارد.

وی با بیان اینکه در بام پردیس ۶۰ هکتار جنگلکاری شده است، یادآور شد: حدود ۳۰۰ میلیون تومان برای ساخت پله ها، ابنیه و جنگلکاری هزینه شده است تا بام پردیس به محل تفرجگاهی برای شهروندان تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا