۳۷ پرونده تسهیلات به کارگروه اشتغال شهرستان پردیس معرفی شد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان پردیس اعلام کرد: از اسفند ۱۴۰۱ تا خردادماه سال جاری ۳۷ پرونده تسهیلات معرفی شده از سوی صنعت، معدن و تجارت  به این اداره و کارگروه اشتغال معرفی شده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از خبرگزاری ایرنا، بهروز صانعی طی مصاحبه‌ای گفت: بررسی پرونده تسهیلات و موافقت کارگروه در سامانه تک تسهیلات کشور انجام و برای بانکهای عامل در شهرستان پردیس ارسال شده است.

وی با اشاره به مشکل همکاری نکردن بانکها برای پرداخت تسهیلات تکلیفی به متقاضیان، خاطرنشان کرد: تاکنون از سوی بانکها اقدام موثری برای تامین و واگذاری تسهیلات صورت نگرفته و برای رفع مشکل مقرر شد طی نشستی با حضور مسئولان و مدیران بانکها به این موضوع رسیدگی شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان پردیس تاکید کرد: دستگاههای متولی به ویژه بانکها مکلف به اجرای موارد مصوب هستند، دستگاههای متولی با محوریت فرمانداری در شهرستان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان پرونده‌ها را بررسی و با پرداخت تسهیلات توسط بانکها کار انجام می‌شود.

صانعی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بازرسی و روابط کار توضیح داد: در سه ماهه ابتدای امسال ۵۱ مورد بازرسی اتباع غیر‌مجاز داشتیم و پرونده‌هایی هم که جریمه در موعد مقرر قانونی پرداخت نشده به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: در حوزه بازرسی ادواری کار ۱۶۹ مورد‌، ۷۰ مورد بازرسی موردی و ۱۰ مورد هم بررسی حوادث ناشی از کار و ۱۶ مورد بررسی کمیته حفاظت در سه ماه ابتدای امسال برگزار شده است.

رئیس اداره کار، رفاه و تعاون شهرستان پردیس گفت: دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ در حوزه اشتغال تا آخر تیر ماه تمدید و حسب تاکید فرماندار شهرستان مقرر شد پرونده‌ها‌ی باقی مانده در اداره صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و اداره کار تسریع شود.

صانعی اضافه کرد: با تعیین تکلیف پرونده‌ها کارفرمایان می‌توانند تسهیلاتی را که برای توسعه و رونق کارگاهها نیاز دارند را در زمان مناسب دریافت کنند.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی امسال سهمیه مناسبی برای شهرستان تعیین شده، یادآور شد: در حوزه مشاغل خانگی متقاضیان می‌توانند تا سقف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات را با در اختیار داشتن گواهی مهارت از مشاغل خانگی تسهیلات دریافت کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان پردیس اظهار داشت: در حوزه روابط کار و مراجع حل اختلاف شرایط مناسبی داریم، جلسات هیات‌های تشخیص ما روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه و هیات حل اختلاف روزهای یکشنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود.

صانعی افزود: از ابتدای سال جاری درصد پرونده‌های منجر به صلح و سازش ارتقاء داشته و مابقی نیز منجر به صدور رای قانونی شده است.

وی خاطرنشان کرد: وقت رسیدگی برای تعیین وقت پرونده‌ها از تاریخ دادخواست تا برگزاری جلسه رسیدگی حسب آیین دادرسی الکترونیک به طور متوسط طی ۱۵ روز رسیدگی می‌شود.
شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا