مدیرعامل شرکت آب شرق تهران:

۳۵ میلیون متر مکعب کمبود آب داریم

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران گفت: در سدی که سامانه‌های آب شرق تهران و شهرستان‌های استان را تامین می‌کند ۳۵ میلیون متر مکعب کمبود آب داریم.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از خبرگزاری ایرنا، رحمت‌اله محمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: حوزه شرق استان فاقد منابع آبی، آبخوان و آبرفت است و آبدهی هر سال منابع، تابع میزان بارندگی همان سال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران گفت: حوزه‌های جنوب شرق و جنوب غرب استان تهران آب‌های زیر‌زمینی دارند که در طی سال‌ها با ضخامت ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر شکل گرفته و مشکل کم آبی با حفر چاه بر طرف می شود اما در شرق استان به ویژه پردیس و دماوند سفره زیر زمینی، آبخوان و آبرفت و سفره های زیر قشری نداریم؛ سال گذشته شرایط بدتری از نظر کمبود آب داشتیم، اما امسال کمبود آب بیشتری برای تامین آب داریم.

به دلیل نبود سفره زیر‌زمینی، آبرفت و آبخوان در شهرهای پردیس و دماوند، منابع آبی بلافاصله پس از بارندگی از دست می‌رود.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام مدیرکل اداره کل هوا‌شناسی طی دو ماه گذشته کمترین میزان بارندگی در شهرستانهای استان تهران مانند پردیس، دماوند و فیروز کوه را شاهد بودیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران گفت: بر خلاف تصور و طبق آمار رسمی حوزه شرق استان تهران در ماه‌های گذشته بیشترین خشکسالی و کمترین بارندگی را داشته‌ایم.

محمدی ادامه داد: طی سه سال گذشته در سطح کشور خشکسالی‌هایی اتفاق افتاده و همه استانها به ویژه روستاها را با چالش کمبود آب مواجه کرده و روستاها بویژه حوزه شرق استان تهران، درگیر خشکسالی و کم آبی و کاهش نزولات جوی شده است.

تنها راه گذر از بحران، مدیریت مصرف آب است

وی تاکیدکرد: با توجه به کمبود منابع آبی تنها راه گذر از این بحران مدیریت مصرف آب و ترویج مصرف بهینه آب است و تمرکز بر مدیریت مصرف آب رویکرد محوری ما برای رفع مشکل کمبود آب و گذر از بحران کم آبی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران گفت: هر قدر اطلاعات مشترکین بیشتر باشد مدیریت بهتری برای مصرف بهینه آب خواهند داشت.

محمدی توضیح داد: طبق استانداردها میزان مصرف آب شرب بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ لیتر در شبانه‌روز برای هر خانوار است که شامل پخت و پز، استحمام و شستشو می‌شود و مدیریت مصرف به ویژه در بخش استحمام در صرفه جویی آب تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: شناسایی انشعابات غیرمجاز، مقابله با مصرف آب در ساخت و سازهای بی‌رویه و استفاده غیر مجاز از آب شرب و اطلاع‌رسانی مناسب برای مدیریت مصرف اب در شرایط کمبود و بحرانی آب راهکارهایی برای مدیریت مصرف آب است.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا