امام جمعه پردیس:

۲ مرکز واکسیناسیون جدید در پردیس افتتاح می‌شود/ حل انبوه مشکلات رسیده به دولت سیزدهم با وفاق ملی میسر است

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: دولت سیزدهم وارث انبوهی از مشکلات متعدد است که معضلات اقتصادی و معیشتی در راس آن است. طبیعی است حلّ این مشکلاتِ دیرینه و دیرپا، نیاز به اقدامات فوریتی و میان مدت و دراز مدت با وفاق ملی دارد.

به گزارش صبح پردیس به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید «حسین حسینی» در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس، که در فضای باز و در جوار مزار مطهر ۲ شهید گمنام پردیس برگزار شد، در جمع نمازگزاران با اشاره به ضرورت هماهنگی دولت و اعضا، اظهار داشت: اختلاف نظرها با کار کارشناسی بررسی شود و آنچه که در جامعه مطرح میشود سیاست و برنامه روشن و شفاف در همه عرصه ها باشد و افکار عمومی را با پیوست رسانه ای و هنرمندانه اقناع کرده و برنامه های سنجیده و قابل ارزیابی به مردم ارائه کنند.

وی گفت: در انتخاب استانداران و فرمانداران و مدیران ارشد و میانی، انتظار همگانی این است که دولت جوان حزب اللهی با سه شاخص “جوان انقلابی و کاربلد” در رده های مختلف مدیریتی براساس شایسته سالاری و به دور ازسهم خواهی های ستاد انتخاباتی و قومیتی باشد.

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به مهم ترین مشخصه های دولت مردمی ، توضیح داد: دولت سیزدهم در تمام سطوح از بالا تا پایین باید نماد مسئولیت پذیری و نقدپذیری و سعه صدر انقلابی در مواجهه با مطالبات مردمی و انتقادات نخبگان باشد و برای پاسخگویی در دسترس کامل مردم قرار گیرد.

وی در بخشی دیگر از خطبه های این هفته نمازجمعه پردیس گفت: وزرای سه کشور اروپایی، با انتشار بیانیه مشترکی نگرانی خود را از تولید ۲۰۰ گرم اورانیوم فلزی با غنای ۲۰درصد ایران ابراز نگرانی کرده اند و به ایران انگ ساخت سلاح اتمی می زنند.

حسینی افزود: آمریکا در مورد نتیجه مذاکرات وین اعلام تردید کرده است و این هم بازی دیگر غربی ها در روند مذاکرات هسته ای است.

وی افزود: غربی ها در آستانه شکل گیری دولت جدید و رویکردهای جدید دستگاه سیاست خارجی کشور که موجب قرابت بیشتر میدان و دیپلماسی خواهد شد، می خواهند با عملیات روانی و دیپلماسی و رسانه ای خود به دولت جدید فشار بیشتری وارد کنند تا آنها را به انفعال وادارند اما بدانند که آرزوهای برجام را به گور خواهند برد.

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به پیامدهای حرکت نفتکش ایرانی به سوی لبنان، توضیح داد: این اقدام مشترک ایران و مقاومت، انحصار شرکتهای بزرگ وابسته به عربستان و امارات و غرب را شکست و ظلم احتکار«سعد حریری» و «سمیرجعجع »غربگرا را بی اثر می کند.

حسینی افزود: حزب الله با این اقدام، راهبرد نگاه به شرق و استفاده از ظرفیت کشورهای اسلامی و شرق جهان را در لبنان- که تمام معادلات خود را با اروپا و آمریکا گره زده- احیاء کرده و باب جدیدی را در آینده اقتصاد لبنان گشوده است که درصورت تداوم آن، لبنان را از وابستگی صرف به غرب نجات خواهد داد و این اقدام، دروازه ورود کشورهایی چون روسیه و چین خواهد شد.

وی ادامه داد: سید«حسن نصرالله» اکنون جبهه استکبار را در میدان یک بازی باخت- باخت قرار داده است، اگر دشمن بخواهد به نفتکش ها تعرض کند علاوه بر اینکه پاسخ قاطع حزب الله را دریافت خواهد کرد در افکار عمومی جهانی نیز محکوم خواهد شد و اگر هم تحرکی نشان ندهد در نگاه افکار عمومی هیمنه پوشالی او بار دیگر خواهدشکست و سناریوهای تحریم هراسی، رنگ خواهد باخت.

امام جمعه شهرستان پردیس با بیان اینکه افغانستان در طول ۴۰ سال گذشته از ۲ ابرقدرت بزرگ زخم خورده است، توضیح داد: اتحاد جماهیر شوروی کمونیستی و آمریکای جهانخوار زخم هایی به افغانستان زدند و این واقعه تکرار سبک حمایت آمریکا از نوکرانش مانند؛ «محمدرضا پهلوی»، «حسنی مبارک»، «بن علی»، «علی عبدالله صالح» و عنصر مفلوکی مانند «صدام حسین» است که دل به وعده های آنان بست و باذلت به هلاکت رسیدند.

حسینی گفت: آمریکا و غرب نه قابل اعتماد هستند و نه قابل اتکا و آمریکا و ناتو در برابر طالبان غافلگیر شدند در حالی که کسانی که سالها با امریکا همکاری کرده بودند به حال خود رها و از افغانستان توسط امریکا خارج نشدند و حتی صحنه های فرودگاه کابل را هم باید از آن به عنوان نمایشگاه حقوق بشر آمریکایی یاد کرد.

وی افزود: افغانستان تنها کشوری است که چهار قدرت اول اقتصادی و سیاسی و مؤثر دنیا در آن ایفای نقش می کنند. آمریکا، روسیه، چین و هند با توجه به اینکه افغانستان دروازه تسلط برشرق آسیا واشراف بر غرب آسیا است و این نوع تلاقی و تصادم منافع در کمتر کشوری دیده می شود.

*۲ مرکز واکسیناسیون جدید در پردیس افتتاح می شود

حسینی از فعالیت های جهادی و موثر قرار گاه خدمت رسانی خبرداد و اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا این قرار گاه شروع به کار کرد که با همت مردم و مسئولین و با مسئولیت امام جمعه و دبیری سپاه شهرستان، بسته های معیشتی و بهداشتی را تامین و توزیع کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح موفق سردار سلیمانی، توضیح داد: شناسایی بیماران کرونایی و خدمت رسانی به آنها توسط نیروهای سپاه و بسیج و افتتاح ساختمانی برای واکسیناسیون برخی از اقدامات قرارگاه خدمات رسانی در شهرستان پردیس است.

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به افتتاح ۲ مرکز واکسیناسیون دیگر در هفته های آتی ، اظهار داشت: تسریع در کار واکسیناسیون و توزیع حدود ۲۰۰ بسته معیشتی بین خانواده هایی که بیمار کرونایی داشتند بخش دیگری از اقدامات قابل تقدیر این قرار گاه است.

حسینی با بیان اینکه بیمارستان الغدیر بومهن پس از افتتاح انتظارات شهروندان را بر آورده نکرد، توضیح داد: بیمارستان الغدیر با کلی بوق رسانه ای افتتاح شد ولی در حال حاضر تنها بخش تزریقات و پزشک عمومی آن فعال است و برای اجرای واکسیناسیون از آن استفاده نمی شود و این در حالی است که مراکز واکسیناسیون با هزینه بالا در مکان های دیگر افتتاح و بهره برداری می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا