۲ ساختمان نیمه کاره در شهر بومهن فرو ریخت

۲ ساختمان نیمه کاره خالی از سکنه که ۱۵ سال پیش در شهر بومهن بنا شده بود، امروز فروریخت.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس در حاشیه بازدید از آوار برجای مانده از ساختمان های فرو ریخته در شهر بومهن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از حادثه متروپل به شهرداری های پردیس، بومهن و جاجرود نامه های زیادی مبنی بر شناسایی ساختمان های نا ایمن زده شد و اقداماتی از سوی شهرداری ها صورت گرفت.

حمد شیخ آرانی اظهار داشت: اقدامات انجام و تذکرات داده و موارد اعلام و بررسی شد؛ دستورات لازم مبنی بر رفع خطر از سوی شهرداری و با همکاری اداره آب و اداره کار برای ساختمان های ناایمن از جمله این ساختمان و ساختمان همجوار صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: در این سازه ها سکونت و تردد نداشتیم و دستوراتی مبنی بر تعیین تکلیف سازه های فروریخته طی امروز و فردا صادر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس افزود: جلوگیری از ورود افراد معتاد، ایمن سازی و در نهایت تخریب توسط مالک در اسرع وقت باید در دستور کار قرار گیرد با توجه به این که پیش از این اخطارهای لازم به مالک داده شده بود.

شیخ آرانی تاکید کرد: با ابزارهای قانونی که در دست داریم با جدیت بیشتری با سازندگان ساختمان ها و کارگاه های نا ایمن که شهروندان در آنها سکونت دارند با همکاری دستگاه های شهرداری و اداره کار بدون اغماض برخورد می شود.

*ساختمان های فروریخته ۷ پرونده شهرسازی داشتند

شهردار بومهن هم در این بازدید گفت: ساختمان‌های فروریخته از ۱۵ سال پیش ساخته و به صورت نیمه کاره رها شده بودند و تاکنون هفت پرونده در شهرداری بومهن برای این ساختمان ها تشکیل شده است.

مجتبی رضازاده ادامه داد: ساختمان های نیمه کاره مربوط به یک شرکت خصوصی هستند و اخطارهای قانونی مبنی بر ناایمن بودن ساختمان توسط مالک نادیده گرفته شده و سه پرونده نیز مربوط به مصادره بخشی از ساختمان توسط بانک ملی است.

وی ادامه داد: مالک ساختمان‌های نیمه کاره موظف به تعیین تکلیف سازه ها پس از پایان جستجوی سگ های زنده یاب برای پیدا کردن فرد و یا افراد در زیر آوار ساختمان های نیمه کاره است.

شهردار بومهن خاطرنشان کرد: در پی حادثه متروپل و بر اساس تاکید سازمان پدافند غیرعامل و مجموعه های نظارتی نسبت به راه اندازی مجموعه HSE و تیم بررسی کننده ساختمان های ناایمن در سطح شهر طی سه ماه گذشته اقداماتی انجام شده است.

رضازاده یادآور شد: شهر بومهن بر روی گسل است و سابقه زلزله های زیادی دارد و در حال حاضر ساختمان های مسکونی و تجاری نا ایمن زیادی شناسایی شدند.

وی به سازندگان غیر مجاز هشدار داد: علاوه بر مشکل بافت فرسوده برخی از ساختمانهای جدید هم از نظر مهندسی استاندارد نیستند و شهرداری با متخلفان بی اغماض برخورد می کند.

رئیس آتش نشانی شهر بومهن هم نیز در این بازدید گفت: از دقایق ابتدایی ریزش آوار ساختمان پرسنل آتش نشانی و شهرداری بومهن در محل حادثه حضور داشتند.

علی کوچکی اظهار داشت: ساختمان های نیمه کاره محل تردد کارتن خواب ها بود و میلگرد ستون های ساختمان به مروز زمان دزدیده شدند و امروز این ۲ ساختمان فروریختند.

وی ادامه داد: هنوز میزان خسارت جانی و مالی این حادثه بر آورد نشده و سگ های زنده یاب در حال جستجو هستند و اگر کسی در زیر آوار نباشد تخریب آغاز و میزان خسارت مالی وارده برآورد خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا