۲۸۰ تن ماهی سردابی در پردیس تولید می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی پردیس گفت: واحد پرورش ماهی سردابی جاجرود سالانه ۲۸۰ تن تولید دارد که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است این رقم به ۵۰۰ تن برسد.

به گزارش صبح پردیس به نقل از ایرنا، «محمد قریشی» روز سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دریافت مجوز برای تولید ماهی سردابی سخت است و برای سهولت کار به متقاضیان برای شروع کار پروانه صنفی دادیم و به زودی سه واحد پرورش ماهی به مجموعه اضافه می شود و گسترش واحدهای پرورش ماهی در مناطق جوزک و لوران را در دست اقدام داریم.

وی از کسب رتبه نخست میوه های هسته دار توسط باغدار پردیسی خبرداد و اظهار داشت: باغدار پردیسی موفق شد در هر هکتار ۹۰ تن آلوی شابلون در منطقه تخت چنار تولید کند و روز گذشته طی مراسمی به عنوان باغدار نمونه سال ۹۸-۹۹ استان تهران معرفی شد.

*تولید ۴۵۰ هزار قطعه ماهی زینتی در سال

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: واحدهای تولید ماهی زینتی در شهرستان از ۲ به ۵ واحد و از تولید ۱۵۰ هزار به ۴۵۰ هزار قطعه در سال رسیده است.

قریشی با بیان اینکه در حوزه نوغانداری (پرورش کرم ابریشم) توفیق چندانی نداشتیم، اظهار داشت: به دلیل خشکسالی موفق به تامین برگ توت نشدیم و این حرفه توسعه چندانی در سالجاری نداشت اما برای سال آینده نوغانداری برنامه ریزی کردیم.

وی با اشاره به مشکلات تامین مرغ گرم شهرستان، اظهار داشت: در پی مذاکراتی که انجام شده قرار است مرغ گرم شهرستان از نقاط دیگر استان تهران تامین شود که لازم به ذکر است که پی گیری تامین مرغ بر عهده اداره صنعت، معدن و تجارت است و ارتباطی به اداره جهاد کشاورزی ندارد و ما کار آنها را انجام می دهیم.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: از متقاضیان واقعی راه اندازی مرغداری در شهرستان حمایت می کنیم و برای انجام کار به آنها کمک می کنیم.

قریشی با اشاره به تخریب ها و آزاد سازی اراضی کشاورزی نیز گفت:‌ حدود ۳۲۲ مورد تخریب ماده ۲ و ماده ۳ با رای قطعی تخریب داشتیم و ۳۰ هکتار از اراضی آزاد سازی شدند.

وی افزود: برای امسال پیش بینی می شود در حدود ۲۰۰ مورد تخریب داشته باشیم با این تفاوت که به جای ویلا تخریب روی دیوار، فنس و پی است.

مدیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سودجویان از تخریب در امان نیستند، اظهار داشت: در پی ضرر و زیان تولید کننده نیستیم، مالکان زمین‌هایی که آزاد سازی می شوند اراضی خود را تا ۳ هزار متر تجمیع کنند تا برای باغداری و گلخانه مورد حمایت این اداره باشند.

قریشی افزود: در سامانه c.M.s در حدود ۳۹ مورد گزارش تخلف داشتیم که از این تعداد ۳۳ مورد بررسی شده و ۹ مورد هنوز بلاتکلیف است.

*کشاورزان پردیس سهمیه پساب فاضلاب ندارند

وی با بیان اینکه کشاورزان پردیس از پساب فاضلاب تصفیه خانه برای آبیاری باغ های خود محرومند، اظهار داشت: در حدد ۷۱ هکتار آبیاری تحت فشار داریم و با صرفه جویی و استفاده از سیستم نوین آبیاری اراضی انجام می شود اما با وجود خشکسالی ادارات مرتبط شهرستان با ما همکاری ندارند.

مدیر جهاد کشاورزی گفت: پروژه کاشت گل محمدی با انحراف طرح مواجه شد، ادارات آب و برق شهرستان تعامل خوبی با متقاضیان نداشتند و طرح به دلیل طولانی بودن پروسه استعلام از آب منطقه ای به نتیجه نرسید.

قریشی افزود: برای به نتیجه رسیدن یک طرح نیاز به تعامل ادارات شهرستان مانند شهرداری و ادارات آب، برق و گاز هست و در این راستا اداره جهاد کشاورزی به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد.

وی با اشاره به اجرای طرح مبارزه با آفات اظهار داشت: برای مبارزه با آفات در حدود ۲ هزار هکتار از زمین ها اقدام شده و ۴۰۰ هکتار مبارزه با ملخ صحرایی و شکم بادمجانی که مانند ملخ مراکشی آسیب رسان نیستند در روستای گلدره انجام شده و مرحله بعدی در روستای طاهر آباد اجرا می‌شود.

*یک هزار تن تولید سالیانه گوشت قرمز

مدیر جهاد کشاورزی با اشاره به وضعیت دامپروری در این شهرستان، توضیح داد: ۵ هزار دام سبک با تولید سالیانه ۱۰۰۰ تن گوشت قرمز در سال داریم.

قریشی افزود: پرورش گوسفند نژاد رومانف، ایلدوفرانس، شتر دو کوهان، ۲۵۰ راس بز نژاد سانن و آلپاین با شیردهی روزانه ۷ کیلو را در سطح شهرستان داریم.

وی ادامه داد: ۳۰۰ مترگلخانه فعال، واگذاری ۱۰۵ هزار مترمربع پروانه تاسیس گلخانه، ۴۹ زنبورستان با تولید ۲۷ تن عسل، ۵ هزار کندوی زنبور عسل، راه اندازی تعاونی فعال کشاورزی، ایجاد دامپزشکی مستقل در شهرستان بخش دیگری از فعالیت های این اداره است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا